Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

OŚ.0003.1.2025.JB

          W odpowiedzi na pisemną interpelację radnego Pana Mariusza Migały z dnia 29 maja 2025 r. Nr BRM.0003.67.2025.K.Ś. dotyczącą wyników egzaminu ósmoklasisty uzyskanych w szkołach podstawowych Gminy Głuchołazy, Wydział Oświaty przekazuje odpowiedzi na zawarte w tej interpelacji pytania.

 

Ad. 1. Wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2024 roku (brak podanych wyników oznacza, że w danym roku szkolnym w poszczególnych szkołach nie było uczniów klas ósmych)

 

Przedmiot

Gmina

Powiat

Województwo

Kraj

Obszar wiejski

miasto

Język polski

66,6

46,79

52,51

56

61

matematyka

60

44,44

43,97

48

52

Język angielski

79,6

64,31

63,97

64

66

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Nr 1

27

49,81

49,33

61,44

PSP Nr 2

8

24,75

23,5

53,75

PSP Nr 3

19

51,79

46,31

72,84

PSP Bodzanów

0

-

-

-

PSP Nowy Św.

0

-

-

-

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym są Stowarzyszenia

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Charbielin

-

-

-

-

PSP Biskupów

-

-

-

-

PSP Burgrabice

5

66,6

60

79,6

PSP Jarnołtówek

-

-

-

-

PSP Polski Św.

-

-

-

-

PSP Stary Las

-

-

-

-

PSP Sławniowice

-

-

-

-

PSP Gierałcice

-

-

-

-

 

 

Wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2023 roku (brak danych z Publicznej Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Rozwoju i Edukacji „Nasza Szkoła” w Sławniowicach)

 

Przedmiot

Gmina

Powiat

Województwo

Kraj

Obszar wiejski

miasto

Język polski

60,94

62,76

62,36

64

66

matematyka

41,95

44,07

45,16

50

53

Język angielski

62,03

61,98

62,88

65

66

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Nr 1

86

66,72

45,16

62,7

PSP Nr 2

42

59,21

45,52

60,36

PSP Nr 3

44

58,39

40,55

62,12

PSP Bodzanów

10

56,4

38

72,7

PSP Nowy Św.

13

64,84

42,46

64,39

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym są Stowarzyszenia

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Charbielin

4

67

54

66

PSP Biskupów

5

63,2

60,8

56,2

PSP Burgrabice

10

55,1

36,8

57,2

PSP Jarnołtówek

8

47,88

21

49,13

PSP Polski Św.

6

73

60

62,17

PSP Stary Las

11

63

47,64

67,36

PSP Sławniowice

2

-

-

-

PSP Gierałcice

9

66,44

39,11

68,11

 

 

Wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2022 roku (brak danych z Publicznej Szkoły Podstawowej Stowarzyszenia Rozwoju i Edukacji „Nasza Szkoła” w Sławniowicach)

 

Przedmiot

Gmina

Powiat

Województwo

Kraj

Obszar wiejski

miasto

Język polski

66,96

55,22

59,35

48

60

matematyka

46,62

46,22

50,78

64

57

Język angielski

59,86

68,44

64,06

62

67

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Nr 1

82

52

46,73

67,13

PSP Nr 2

45

55,78

45,33

67,42

PSP Nr 3

51

59,94

46,2

71,5

PSP Bodzanów

13

67,84

47,08

67,92

PSP Nowy Św.

9

66

44,89

59,67

 

Szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym są Stowarzyszenia

szkoła

liczba ósmoklasistów

j. polski

matematyka

j. angielski

PSP Charbielin

7

76,29

61,71

70,86

PSP Biskupów

6

57,83

69,3

75,3

PSP Burgrabice

13

74,85

55,38

63,77

PSP Jarnołtówek

8

66,38

27,5

47,88

PSP Polski Św.

6

69,33

30,67

42,83

PSP Stary Las

7

67,86

58,29

65

PSP Sławniowice

3

-

-

-

PSP Gierałcice

12

61,67

34,33

51,25

 

Ad.2. Liczba uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (bez orzeczeń w oddziałach przedszkolnych)

Lp.

Nazwa szkoły

2021/2022

2022/2023

2023/2024

2024/2025

1.

PSP Nr 1

w Głuchołazach

 

20

17

20

22

2.

PSP Nr 2

w Głuchołazach

 

14

14

14

15

3.

PSP Nr 3

w Głuchołazach

 

12

15

16

15

4.

PSP

w Bodzanowie

 

6

8

6

7

5.

PSP

w Nowym Świętowie

 

3

4

7

9

6.

PSP

w Burgrabicach

 

3

3

4

4

7.

PSP

w Jarnołtówku

 

8

3

5

6

8.

PSP

w Starym Lesie

 

1

2

1

-

9.

PSP w Polskim Świętowie

 

2

2

2

2

10.

PSP

w Sławniowicach

 

3

2

3

4

11.

PSP

w Biskupowie

 

-

-

-

-

12.

PSP

w Charbielinie

 

-

-

-

-

13.

PSP

w Gierałcicach

3

2

1

3

 

Ad.3. Wyniki osiągnięte na egzaminie ósmoklasisty publikowane są na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Są to wyniki uczniów będących obywatelami Polski, którzy rozwiązywali zadania w arkuszach standardowych. Nie uwzględnia się w nich wyników ósmoklasistów, którzy zdawali egzamin na arkuszach dostosowanych oraz nie uwzględnia się w nich wyników ósmoklasistów, którzy zdawali egzamin w terminie dodatkowym w czerwcu.

Dostosowane arkusze egzaminacyjne przysługują uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego m. in. uczniom z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, uczniom słabowidzącym, uczniom niewidomym, uczniom niesłyszącym, uczniom słabosłyszącym, uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, uczniom z afazją, uczniom z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym, uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi itp.

 

Ad.4. W roku szkolnym 2023/2024 najniższe  wyniki egzaminu ósmoklasisty w Gminie Głuchołazy uzyskała Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Józefa Wybickiego w Głuchołazach. W dniu 11 lutego 2025 r. Naczelnik Wydziału Oświaty Urzędu Miejskiego w Głuchołazach wystosowała pismo do Dyrektora w/w placówki z prośbą o przekazanie informacji jakie szkoła podjęła działania aby w tym roku szkolnym tj. 2024/2025 nie powtórzył się niski wynik egzaminu ósmoklasisty. Już następnego dnia do Wydziału Oświaty wpłynęła odpowiedź, w której Dyrektor szkoły poinformował, że wynik egzaminu powinien być rozpatrywany w kontekście różnorodnych uwarunkowań, które wpływają na rozwój każdego ucznia. Niski wynik egzaminu ósmoklasisty w zeszłym roku szkolnym może wynikać z faktu, że do jednej, mało licznej 8 klasy (11-osobowa klasa) uczęszczali uczniowie, którzy borykali się z trudnościami edukacyjnymi. Większa część z nich posiadała opinie lub orzeczenia, które wskazywały na konieczność dostosowania metod nauczania do ich indywidualnych potrzeb. Te trudności wpływały na tempo przyswajania materiału przez całą klasę, co w konsekwencji, pomimo starań nauczycieli, mogło mieć wpływ na ogólny wynik egzaminu. Mając jednak na uwadze fakt, by taka sytuacja się nie powtórzyła w szkole zostały zorganizowane dodatkowe zajęcia z języka polskiego i matematyki dla uczniów klas ósmych.