Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 7 Komisja Budżetu 20.02.2025

Protokół Nr 7/25

 

 

z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło

się w dniu 20 lutego 2025 r. o godz. 08.30 w Sali Posiedzeń Urzędu Miejskiego. Czas trwania komisji od godz. 8.30 do godz.10.45.

 

Temat posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

 

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

 

3. Analiza wydatków poniesionych w 2024 roku . Zadania inicjatywy lokalnej

 

4. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

 

5. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

 

6. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

Ad.3

W posiedzeniu Komisji obecny był pracownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy  Urzędu Miejskiego Pan Piotr Chrobak.

Radni zapoznali się z informacją przygotowaną przez Przewodniczącego Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych Pana Piotra Chrobaka nt „Realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2024 r. oraz plany na 2025 r.”

W dyskusji udział wzięli: Przewodniczący Komisji E. Szupryczyński, radny P. Szpak, radny L. Szeloch, radna A. Szczegielniak.

Radni pozytywnie oceniają współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.

Komisja skonstruowała wnioski:

a. Komisja pozytywnie ocenia współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.

Komisja wnioskuje o zwiększenie środków finansowych na ten cel, rozumiejąc też aktualną sytuację popowodziową i wrażliwość społeczności lokalnych na najważniejsze potrzeby naprawczo inwestycyjne w realizowaniu potrzeb publicznych.

 

b. Komisja wnioskuje o zaktualizowanie Składu Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych z propozycją członkostwa w Zespole Radnego Pana Pawła Szpak.

 

Ad.4

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

Głosowanie projektów uchwał.

 

1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za głosowało 4 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 5 radnych.

 

2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2025-2028.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie  programu osłonowego "Korpus Wsparcia Seniorów w Gminie Głuchołazy" na 2025 r.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za głosowało 4 radnych, 1 radny nie głosował.

 

4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania           Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2025-            2030.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za głosowało 3 radnych, 2 radnych nie głosowało.

 

 

Ad. 5

 

Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 20 lutego 2025 roku podjęła następujące wnioski:

 

 

 

1. Komisja przyjęła do wiadomości:

 

            a. Informację nt. realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za 2024 r.

 

            b. Informację o realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2024 r. oraz plany na

            2025 r.

 

2. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

            a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.

            -przyjęcie uchwały bez poprawek

            b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głu      chołazy na lata 2025-2028.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

           

            c. Opinia Komisji  w sprawie programu osłonowego "Korpus Wsparcia Seniorów w   Gminie Głuchołazy" na 2025 r.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

            d. Opinia Komisji w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania             Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2025-  2030.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

           

W posiedzeniu Komisji obecny był Z-ca Burmistrza Roman Sambor, który omówił zmiany w uchwale budżetowej oraz omówił temat sesyjny: „Informacja nt. realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za 2024 r.”.

W dyskusji udział wzięli: Przewodniczący Komisji E. Szupryczyński, radny P. Szpak, radny Sz. Zyśk.

 

3. Wolne wnioski

 

a. Komisja wnioskuje o zaktualizowanie Składu Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych z propozycją członkostwa w Zespole Radnego Pana Pawła Szpak.

 

b. Komisja pozytywnie ocenia współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.

Komisja wnioskuje o zwiększenie środków finansowych na ten cel, rozumiejąc też aktualną sytuację popowodziową i wrażliwość społeczności lokalnych na najważniejsze potrzeby naprawczo inwestycyjne w realizowaniu potrzeb publicznych.     

 

c. Komisja wnioskuje o informację  – określającą kwoty w przypadku planu zakupu nowego sprzętu (pojazdy wielozadaniowe - samochód, ciągnik, urządzenia myjące) lub w porównaniu sprzętu nabytego w formie leasingu, w celu ewentualnego dokapitalizowania Spółki GKTBS. 

 

d. Komisja wnioskuje o informację Burmistrza nt zgłoszonych wniosków inwestycyjnych oraz do jakiego ministerstwa zostały zgłoszone w celu pozyskania środków na naprawę szkód popowodziowych w Gminie Głuchołazy.  

 

 

Ad. 6

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku

elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

 

Przewodniczył:

Edward Szupryczyński

Protokołował:

Krzysztof Śreniawa