Protokół nr 7 Komisja Budżetu 20.02.2025
Protokół Nr 7/25
z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło
się w dniu 20 lutego 2025 r. o godz. 08.30 w Sali Posiedzeń Urzędu Miejskiego. Czas trwania komisji od godz. 8.30 do godz.10.45.
Temat posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3. Analiza wydatków poniesionych w 2024 roku . Zadania inicjatywy lokalnej
4. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
5. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
6. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
Ad.3
W posiedzeniu Komisji obecny był pracownik Wydziału Planowania, Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy Urzędu Miejskiego Pan Piotr Chrobak.
Radni zapoznali się z informacją przygotowaną przez Przewodniczącego Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych Pana Piotra Chrobaka nt „Realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2024 r. oraz plany na 2025 r.”
W dyskusji udział wzięli: Przewodniczący Komisji E. Szupryczyński, radny P. Szpak, radny L. Szeloch, radna A. Szczegielniak.
Radni pozytywnie oceniają współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.
Komisja skonstruowała wnioski:
a. Komisja pozytywnie ocenia współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.
Komisja wnioskuje o zwiększenie środków finansowych na ten cel, rozumiejąc też aktualną sytuację popowodziową i wrażliwość społeczności lokalnych na najważniejsze potrzeby naprawczo inwestycyjne w realizowaniu potrzeb publicznych.
b. Komisja wnioskuje o zaktualizowanie Składu Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych z propozycją członkostwa w Zespole Radnego Pana Pawła Szpak.
Ad.4
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
Głosowanie projektów uchwał.
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za głosowało 4 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 5 radnych.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2025-2028.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie programu osłonowego "Korpus Wsparcia Seniorów w Gminie Głuchołazy" na 2025 r.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za głosowało 4 radnych, 1 radny nie głosował.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2025- 2030.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za głosowało 3 radnych, 2 radnych nie głosowało.
Ad. 5
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 20 lutego 2025 roku podjęła następujące wnioski:
1. Komisja przyjęła do wiadomości:
a. Informację nt. realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za 2024 r.
b. Informację o realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2024 r. oraz plany na
2025 r.
2. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.
-przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głu chołazy na lata 2025-2028.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie programu osłonowego "Korpus Wsparcia Seniorów w Gminie Głuchołazy" na 2025 r.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2025- 2030.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
W posiedzeniu Komisji obecny był Z-ca Burmistrza Roman Sambor, który omówił zmiany w uchwale budżetowej oraz omówił temat sesyjny: „Informacja nt. realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za 2024 r.”.
W dyskusji udział wzięli: Przewodniczący Komisji E. Szupryczyński, radny P. Szpak, radny Sz. Zyśk.
3. Wolne wnioski
a. Komisja wnioskuje o zaktualizowanie Składu Zespołu do spraw wspierania inicjatyw lokalnych z propozycją członkostwa w Zespole Radnego Pana Pawła Szpak.
b. Komisja pozytywnie ocenia współpracę jednostki samorządu terytorialnego z mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej jaką jest „Inicjatywa Lokalna”.
Komisja wnioskuje o zwiększenie środków finansowych na ten cel, rozumiejąc też aktualną sytuację popowodziową i wrażliwość społeczności lokalnych na najważniejsze potrzeby naprawczo inwestycyjne w realizowaniu potrzeb publicznych.
c. Komisja wnioskuje o informację – określającą kwoty w przypadku planu zakupu nowego sprzętu (pojazdy wielozadaniowe - samochód, ciągnik, urządzenia myjące) lub w porównaniu sprzętu nabytego w formie leasingu, w celu ewentualnego dokapitalizowania Spółki GKTBS.
d. Komisja wnioskuje o informację Burmistrza nt zgłoszonych wniosków inwestycyjnych oraz do jakiego ministerstwa zostały zgłoszone w celu pozyskania środków na naprawę szkód popowodziowych w Gminie Głuchołazy.
Ad. 6
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku
elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Edward Szupryczyński
Protokołował:
Krzysztof Śreniawa