Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 6 Komisja Budżetu 23.01.2025

Protokół Nr 6/25

 

 

z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło

się w dniu 23 stycznia 2025 r. o godz. 08.30 w Sali Posiedzeń Urzędu Miejskiego. Czas trwania komisji od godz. 8.30 do godz.10.50.

 

Temat posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

3. Opracowanie planu pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na rok 2025.

4. Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za rok 2024.

5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

7. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

Ad.3

Plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na 2025 r. przygotował i

przedstawił Przewodniczący komisji Edward Szupryczyński.

Członkowie komisji nie wnieśli uwag, plan pracy został przyjęty, za przyjęciem jednogłośnie

głosowało 5 radnych.

Ad.4

Sprawozdanie z działalności komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za 2024 r.

przygotował i przedstawił Przewodniczący komisji Edward Szupryczyński. Sprawozdanie zostało przyjęte, za przyjęciem głosowało 5 radnych.

Sprawozdanie jest dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Głuchołazy.

Ad.5

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

Głosowanie projektów uchwał.

 

1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2025-2028.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie  zmiany uchwały nr IX/78/24 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z przeznaczeniem na sfinansowanie stałego łącza typu IPVPN.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

 

5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustanowienia zasad, na jakich sołtysom sołectw Gminy Głuchołazy przysługują diety.

 

Komisja skonstruowała wniosek:

Komisja prosi o informację na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt możliwości zwiększenia diety sołtysom o wysokość wyższą niż 100 zł i wskazanie skąd mogły by być przesunięte środki na to zwiekszenie.

 

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za głosowało 4 radnych, 1 radny nie głosował.

 

6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiaru przekształcenia Publicznego Przedszkola Nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach poprzez likwidację oddziału zamiejscowego znajdującego się w Konradowie.

 

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i wsparcia z Funduszu Dopłat, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej dla tych kryteriów oraz maksymalnej wysokości obowiązkowej kaucji zabezpieczającej umowę najmu.

Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.

W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

 

Radni przyjęli projekt uchwały z poprawkami komisji:

 

Komisja skonstruowała wniosek:

            Komisja wnioskuje o zmiany zapisów oraz uzupełnienie o dodatkowy punkt w § 4       punkt 2) projektu uchwały

            podpunkt 2 zmiana na

            „osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego wcześniej złożyła wniosek o          zawarcie umowy najmu mieszkania w Głuchołazach, jednak nie zawarła umowy            najmu z powodu większej liczby najemców posiadających zdolność czynszową      niż       liczba dostępnych mieszkań - 1 pkt;”

            podpunkt 6) zmiana na

            a) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia   legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym             określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i             społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44             z          późn. zm.) - 3 pkt;”

            b) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia   legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym             określonym     w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i             społecznej oraz           zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z       2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 5     pkt;”

            c) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego do 16 roku życia             legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności z zaznaczonym pkt 7 określonym     w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz           zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - orzeczenie potwierdza konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną   możliwością samodzielnej egzystencji  - 5           pkt, a bez tego wskazania – 3 pkt

            wprowadzenie dodatkowego podpunktu

            8) osoba jest mieszkańcem Gminy Głuchołazy – 3 pkt.

 

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami  Komisji?

Za głosowało 3 radnych, 1 radny głosował przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

8. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach na 2025 rok.

 

Komisja nie głosowała projektu uchwały.

 

Po zakończeniu dyskusji, Komisja przyjęła jednogłośnie Za - plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego  na 2025 rok.

 

Ad. 6

 

Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 23 stycznia 2025 roku podjęła następujące wnioski:

 

 

 

1. Komisja przyjęła do wiadomości:

 

            a. Sprawozdanie z działalności Żłobka Miejskiego za 2024 r.

 

W posiedzeniu Komisji obecna była Dyrektor Żłobka Pani Małgorzata Zborowska, która omówiła działalność Żłobka w 2024 r. oraz przedstawiła aktualną sytuacje popowodziową, wykonane naprawy i remonty w zarządzanej placówce.

Komisja wyraża uznanie dla pani Dyrektor oraz całej załogi Żłobka za wysiłek i zaangażowanie w bardzo trudnych działaniach przywracania obiektu do stanu nominalnego, bezpiecznego funkcjonowania.  

 

2. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

            a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.

            -przyjęcie uchwały bez poprawek

            b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głu      chołazy na lata 2025-2028.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

           

            c. Opinia Komisji w sprawie zmiany uchwały nr IX/78/24 Rady Miejskiej

            w Głuchołazach z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

            d. Opinia Komisji w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z

            przeznaczeniem na sfinansowanie stałego łącza typu IPVPN.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek                        

 

            e. Opinia Komisji w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustanowienia zasad, na jakich sołtysom sołectw Gminy Głuchołazy przysługują diety.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

            Komisja skonstruowała wniosek:

            Komisja prosi o informację na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt możliwości  

            zwiększenia diety sołtysom o wysokość wyższą niż 100 zł i wskazanie skąd mogły by

            być przesunięte środki na to zwiekszenie.

 

            f. Opinia Komisji w sprawie zamiaru przekształcenia Publicznego Przedszkola Nr 2

            im. Niezapominajka w Głuchołazach poprzez likwidację oddziału zamiejscowego

            znajdującego się w Konradowie.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

            Komisja skonstruowała wniosek:

            Komisja wnioskuje o informację czy likwidacja oddziału zamiejscowego nie wpłynie      

            negatywnie na dostępność do przedszkola dzieci w związku z planowaną rozbiórką

            przedszkola Nr 1.

 

            g. Opinia Komisji w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie

            umowy najmu mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i

            wsparcia z Funduszu Dopłat, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad

            przeprowadzania oceny punktowej dla tych kryteriów oraz maksymalnej wysokości

            obowiązkowej kaucji zabezpieczającej umowę najmu.

            - przyjęcie uchwały z poprawkami Komisji

            Komisja skonstruowała wniosek:

            Komisja wnioskuje o zmiany zapisów oraz uzupełnienie o dodatkowy punkt w § 4       punkt 2) projektu uchwały

            podpunkt 2 zmiana na

            „osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego wcześniej złożyła wniosek o          zawarcie umowy najmu mieszkania w Głuchołazach, jednak nie zawarła umowy            najmu z powodu większej liczby najemców posiadających zdolność czynszową      niż       liczba dostępnych mieszkań - 1 pkt;”

            podpunkt 6) zmiana na

            a) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia   legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym             określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i             społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44             z          późn. zm.) - 3 pkt;”

            b) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia   legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym             określonym     w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i             społecznej oraz           zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z       2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 5     pkt;”

            c) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego do 16 roku życia             legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności z zaznaczonym pkt 7 określonym     w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz           zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - orzeczenie potwierdza konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną   możliwością samodzielnej egzystencji  - 5           pkt, a bez tego wskazania – 3 pkt

            wprowadzenie dodatkowego podpunktu

            8) osoba jest mieszkańcem Gminy Głuchołazy – 3 pkt.

 

            h. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady

            Miejskiej w Głuchołazach na 2025 rok.

            - komisja nie głosowała

 

 

Członkowie komisji przyjęli sprawozdanie z prac Komisji za 2024 r.

3. Wolne wnioski

 

 a. Komisja wnioskuje o uzupełnienie, naprawę na terenie Gminy Głuchołazy uszkodzonych lub brakujących znaków drogowych po zniszczeniach popowodziowych

np. ul. Kościelna uszkodzona tablica informacyjna zagrażająca bezpieczeństwu.

 

b. Komisja wnioskuje o informacje nt zakresu zezwolenia na wycinkę drzew przy torowiskach, oraz oczyszczenia tych miejsc po wycince.

 

c. Komisja wnioskuje do Starostwa Powiatowego o wymianę nakładki asfaltowej na ulicy Bohaterów Warszawy w Głuchołazach.

 

d. Komisja wnioskuje do Starostwa Powiatowego o uprzątnięcie ulicy Powstańców Śląskich w Głuchołazach.

 

e. Komisja wnioskuje o informację Burmistrza na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt usuwania na terenie Gminy Głuchołazy skutków powodzi, otrzymanych środków na ten cel i ich wykorzystaniu.

 

Ad. 7

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku

elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Edward Szupryczyński

Protokołował: 

Krzysztof Śreniawa