Protokół nr 6 Komisja Budżetu 23.01.2025
Protokół Nr 6/25
z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło
się w dniu 23 stycznia 2025 r. o godz. 08.30 w Sali Posiedzeń Urzędu Miejskiego. Czas trwania komisji od godz. 8.30 do godz.10.50.
Temat posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3. Opracowanie planu pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na rok 2025.
4. Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za rok 2024.
5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
7. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
Ad.3
Plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na 2025 r. przygotował i
przedstawił Przewodniczący komisji Edward Szupryczyński.
Członkowie komisji nie wnieśli uwag, plan pracy został przyjęty, za przyjęciem jednogłośnie
głosowało 5 radnych.
Ad.4
Sprawozdanie z działalności komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za 2024 r.
przygotował i przedstawił Przewodniczący komisji Edward Szupryczyński. Sprawozdanie zostało przyjęte, za przyjęciem głosowało 5 radnych.
Sprawozdanie jest dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Głuchołazy.
Ad.5
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
Głosowanie projektów uchwał.
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2025-2028.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany uchwały nr IX/78/24 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z przeznaczeniem na sfinansowanie stałego łącza typu IPVPN.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustanowienia zasad, na jakich sołtysom sołectw Gminy Głuchołazy przysługują diety.
Komisja skonstruowała wniosek:
Komisja prosi o informację na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt możliwości zwiększenia diety sołtysom o wysokość wyższą niż 100 zł i wskazanie skąd mogły by być przesunięte środki na to zwiekszenie.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za głosowało 4 radnych, 1 radny nie głosował.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiaru przekształcenia Publicznego Przedszkola Nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach poprzez likwidację oddziału zamiejscowego znajdującego się w Konradowie.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?
Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.
7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i wsparcia z Funduszu Dopłat, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej dla tych kryteriów oraz maksymalnej wysokości obowiązkowej kaucji zabezpieczającej umowę najmu.
Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.
W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.
Radni przyjęli projekt uchwały z poprawkami komisji:
Komisja skonstruowała wniosek:
Komisja wnioskuje o zmiany zapisów oraz uzupełnienie o dodatkowy punkt w § 4 punkt 2) projektu uchwały
podpunkt 2 zmiana na
„osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego wcześniej złożyła wniosek o zawarcie umowy najmu mieszkania w Głuchołazach, jednak nie zawarła umowy najmu z powodu większej liczby najemców posiadających zdolność czynszową niż liczba dostępnych mieszkań - 1 pkt;”
podpunkt 6) zmiana na
a) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 3 pkt;”
b) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 5 pkt;”
c) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego do 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności z zaznaczonym pkt 7 określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - orzeczenie potwierdza konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji - 5 pkt, a bez tego wskazania – 3 pkt
wprowadzenie dodatkowego podpunktu
8) osoba jest mieszkańcem Gminy Głuchołazy – 3 pkt.
Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami Komisji?
Za głosowało 3 radnych, 1 radny głosował przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu.
8. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach na 2025 rok.
Komisja nie głosowała projektu uchwały.
Po zakończeniu dyskusji, Komisja przyjęła jednogłośnie Za - plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na 2025 rok.
Ad. 6
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 23 stycznia 2025 roku podjęła następujące wnioski:
1. Komisja przyjęła do wiadomości:
a. Sprawozdanie z działalności Żłobka Miejskiego za 2024 r.
W posiedzeniu Komisji obecna była Dyrektor Żłobka Pani Małgorzata Zborowska, która omówiła działalność Żłobka w 2024 r. oraz przedstawiła aktualną sytuacje popowodziową, wykonane naprawy i remonty w zarządzanej placówce.
Komisja wyraża uznanie dla pani Dyrektor oraz całej załogi Żłobka za wysiłek i zaangażowanie w bardzo trudnych działaniach przywracania obiektu do stanu nominalnego, bezpiecznego funkcjonowania.
2. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2025 rok.
-przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głu chołazy na lata 2025-2028.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie zmiany uchwały nr IX/78/24 Rady Miejskiej
w Głuchołazach z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z
przeznaczeniem na sfinansowanie stałego łącza typu IPVPN.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustanowienia zasad, na jakich sołtysom sołectw Gminy Głuchołazy przysługują diety.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
Komisja skonstruowała wniosek:
Komisja prosi o informację na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt możliwości
zwiększenia diety sołtysom o wysokość wyższą niż 100 zł i wskazanie skąd mogły by
być przesunięte środki na to zwiekszenie.
f. Opinia Komisji w sprawie zamiaru przekształcenia Publicznego Przedszkola Nr 2
im. Niezapominajka w Głuchołazach poprzez likwidację oddziału zamiejscowego
znajdującego się w Konradowie.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
Komisja skonstruowała wniosek:
Komisja wnioskuje o informację czy likwidacja oddziału zamiejscowego nie wpłynie
negatywnie na dostępność do przedszkola dzieci w związku z planowaną rozbiórką
przedszkola Nr 1.
g. Opinia Komisji w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie
umowy najmu mieszkań budowanych z wykorzystaniem finansowania zwrotnego i
wsparcia z Funduszu Dopłat, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad
przeprowadzania oceny punktowej dla tych kryteriów oraz maksymalnej wysokości
obowiązkowej kaucji zabezpieczającej umowę najmu.
- przyjęcie uchwały z poprawkami Komisji
Komisja skonstruowała wniosek:
Komisja wnioskuje o zmiany zapisów oraz uzupełnienie o dodatkowy punkt w § 4 punkt 2) projektu uchwały
podpunkt 2 zmiana na
„osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego wcześniej złożyła wniosek o zawarcie umowy najmu mieszkania w Głuchołazach, jednak nie zawarła umowy najmu z powodu większej liczby najemców posiadających zdolność czynszową niż liczba dostępnych mieszkań - 1 pkt;”
podpunkt 6) zmiana na
a) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 3 pkt;”
b) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego powyżej 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - 5 pkt;”
c) każda osoba wchodząca w skład gospodarstwa domowego do 16 roku życia legitymująca się orzeczeniem o niepełnosprawności z zaznaczonym pkt 7 określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) - orzeczenie potwierdza konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji - 5 pkt, a bez tego wskazania – 3 pkt
wprowadzenie dodatkowego podpunktu
8) osoba jest mieszkańcem Gminy Głuchołazy – 3 pkt.
h. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady
Miejskiej w Głuchołazach na 2025 rok.
- komisja nie głosowała
Członkowie komisji przyjęli sprawozdanie z prac Komisji za 2024 r.
3. Wolne wnioski
a. Komisja wnioskuje o uzupełnienie, naprawę na terenie Gminy Głuchołazy uszkodzonych lub brakujących znaków drogowych po zniszczeniach popowodziowych
np. ul. Kościelna uszkodzona tablica informacyjna zagrażająca bezpieczeństwu.
b. Komisja wnioskuje o informacje nt zakresu zezwolenia na wycinkę drzew przy torowiskach, oraz oczyszczenia tych miejsc po wycince.
c. Komisja wnioskuje do Starostwa Powiatowego o wymianę nakładki asfaltowej na ulicy Bohaterów Warszawy w Głuchołazach.
d. Komisja wnioskuje do Starostwa Powiatowego o uprzątnięcie ulicy Powstańców Śląskich w Głuchołazach.
e. Komisja wnioskuje o informację Burmistrza na najbliższej Sesji Rady Miejskiej nt usuwania na terenie Gminy Głuchołazy skutków powodzi, otrzymanych środków na ten cel i ich wykorzystaniu.
Ad. 7
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku
elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Edward Szupryczyński
Protokołował:
Krzysztof Śreniawa