Nabór na wolne stanowisko pracy - archiwista
BURMISTRZ GŁUCHOŁAZ
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
- archiwista
w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym
Urzędu Miejskiego w Głuchołazach
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie minimum średnie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
- znajomość w szczególności Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz obowiązujących w powyższym zakresie innych przepisach prawa,
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, statutu Gminy Głuchołazy oraz przepisów o ochronie danych osobowych,
- komunikatywność, samodzielność, obowiązkowość, umiejętność sporządzania pism urzędowych,
- bardzo dobra znajomość typowych aplikacji komputerowych typu biurowego, umiejętność pracy z wykorzystaniem programów komputerowych w środowisku Windows.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zakresu obowiązków archiwisty należy:
- prowadzenie archiwum Urzędu Miejskiego, w tym przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej archiwum oraz dokonywanie rejestracji i kontroli warunków wilgotności i temperatury w pomieszczeniach archiwum zakładowego,
- gromadzenie, konserwacja oraz udostępnianie akt i zasobów archiwalnych,
- pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych – nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw,
- inicjowanie brakowania oraz brakowanie dokumentacji niearchiwalnej przechowywanej w archiwum zakładowym,
- stosowanie zaleceń instrukcji kancelaryjnej, a w szczególności sporządzanie wykazów dokumentacji niearchiwalnej do brakowania oraz przygotowywanie i przekazanie akt do Archiwum Państwowego w Opolu,
- przeprowadzanie instruktażu dla pracowników Urzędu w zakresie archiwizowania dokumentacji,
- sporządzanie raportów z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym zgodnie z terminami i zasadami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa.
4. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
- list motywacyjny,
- dokument poświadczający wykształcenie (świadectwo lub dyplom poświadczający zdobyte wykształcenie),
- kwestionariusz osobowy,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji - (załącznik do pobrania na stronie: www.bip.glucholazy.pl - Nabory i konkursy na wolne stanowiska).
- RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust.2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119, str.1) zwanego dalej RODO, informujemy:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz;
- sposoby kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w Gminie Głuchołazy: adres korespondencyjny 48-340 Głuchołazy, ul. Rynek 15, tel. 77 40 92 142;
- przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) oraz c) unijnego rozporządzenia RODO w związku z procesem rekrutacji, tj. nabory na wolne stanowisko urzędnicze, nawiązaniem stosunku pracy i spełnieniem obowiązków z tym związanych ciążących na pracodawcy; Jeżeli w dokumentach poda Pani/Pan dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. A RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie;
- Pani/Pana dane osobowe, będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż 3 miesiące od zakończenia naboru;
- przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, do ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, do przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem zawarcia umowy;
- realizacja praw, o których mowa powyżej, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań Inspektorowi Ochrony Danych tel. 77/40 92 142;
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy prawa unijnego rozporządzenia RODO;
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa, umów powierzenia lub stosownych upoważnień;
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Nabór na stanowisko archiwisty” w siedzibie Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, Rynek 15 p. 11 (sekretariat) w terminie do dnia 15 stycznia 2025r. godz. 14:00. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu, zostaną odesłane kandydatom. Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.glucholazy.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach, Rynek 15.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych przekroczył 6 %.