Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 4 Komisja Budżetu 21.11.2024

Protokół Nr 4/24

 

z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło się w dniu 21 listopada 2024 r. o godz. 08.00 w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Nowym Świętowie. Czas trwania komisji od godz. 8.00 do godz.10.30.

 

Temat posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

3. Wydatki poniesione na remonty obiektów oświatowych będących w administrowaniu gminy i stowarzyszeń za 2023 i do czerwca 2024 roku. Wizytacja wybranej placówki.

4. Zapoznanie się z wnioskami złożonymi do budżetu Gminy Głuchołazy na rok 2025.

5. Założenia do budżetu gminy na 2025 r.

6. Analiza wydatków poniesionych w 2023 roku na funkcjonowanie Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi.

7. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

8. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

9. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

Ad.3

W posiedzeniu Komisji obecni byli Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Jolanta Błaszczyk oraz dyrektor PSP w Nowym Świętowie Pan Tomasz Jurek.

Komisja zapoznała się z materiałem przygotowanym przez Z-cę Skarbnika Pana Jarosława Fiedora oraz Skarbnika Miasta Pana Sławomira Deko „Wydatki poniesione na remonty i modernizację obiektów oświatowych w 2023 roku oraz I półroczu 2024 r.” z uwzględnieniem dziewięciu jednostek oświatowych.

Informację uzupełnili: Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Jolanta Błaszczyk oraz dyrektor PSP w Nowym Świętowie Pan Tomasz Jurek. 

W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

 

Ad. 4

Komisja zapoznała się z wnioskami złożonymi do budżetu gminy na 2025 r.

Zostały złożone 92 wnioski, 5 wniosków wpłynęło już po terminie.

Ad. 5

Komisja zapoznała się z założeniami do budżetu gminy na 2025 r., na podstawie przekazanego radnym projektu Budżetu Gminy na 2025 r.

Ad. 6

Komisja zapoznała się z informacją przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pana Jarosława Fereta - „Analiza wydatków poniesionych w 2023 roku na funkcjonowanie Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi”.

Ad.7

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

Głosowanie projektów uchwał.

 

1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2024 rok.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2024-2027.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie  przyjęcia Programu współpracy Gminy Głuchołazy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości.

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

 

5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania Medalu ,, Za zasługi dla Gminy Głuchołazy".

 

Przewodniczący Komisji Edward Szupryczyński przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 5 radnych.

 

 

Ad. 8

 

Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 listopada  2024 roku podjęła następujące wnioski:

 

1. Komisja przyjęła do wiadomości:

 

a. Informację o formach zabezpieczenia zdrowotnego Gminy Głuchołazy.

 

Wniosek Komisji do informacji

 

Komisja wnioskuje o pełną informację Starosty Nyskiego na temat aktualnej i planowanej sytuacji kadrowej  w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej w Głuchołazach oraz planów na dalszy rozwój tej placówki, a także w związku z informacjami medialnymi o możliwości budowy nowego szpitala w Nysie – jak ten plan będzie rzutował na zakres funkcjonowania szpitala w Głuchołazach

Komisja w związku z tymi pytaniami a także tematem Sesyjnym „Informacja o formach zabezpieczenia zdrowotnego Gminy Głuchołazy” - wnioskuje  o zaproszenie  Starosty Nyskiego na najbliższą w dniu 27.11.2024 Sesję Rady Miejskiej w Głuchołazach.

 

 

2. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

            a. Opinia Komisji  w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2024 rok.

            -przyjęcie uchwały bez poprawek

            b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2024-2027.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

            c. Opinia Komisji w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Głuchołazy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność      pożytku publicznego na 2025 rok .

             - przyjęcie uchwały bez poprawek

                       

            d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.

             - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

            e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza 

            Głuchołaz.

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

           

            f. Opinia Komisji w sprawie nadania Medalu ,, Za zasługi dla Gminy Głuchołazy".

            - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

3. Wnioski do zmian w Budżecie gminy Głuchołazy na 2025 r.

 

1. Komisja wnioskuję o przesunięcie środków poprzez zrezygnowanie z  projektów Budżetu Obywatelskiego i przeznaczenie ich na:

a. dofinansowanie  imprez kulturalno sportowych   (promocja) imprezy weekendowe 50 000 zł

b. zwiększenie środków do elewacji budynków  150 000 zł

c. bezpieczeństwo publiczne (defibrylatory w każdej OSP) 20 000 zł

d. dofinansowanie  środków na promocję 20 000 zł (np. mural innowacyjny) 

 

2. Komisja wskazuje na prawdopodobny błąd matematyczny w projekcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Głuchołazy na 2025 rok w paragrafie 4 punkt 2 jest wartość  450 000, z podpunktów 1 i 2 wynika że powinno być 470 000

 

3. Komisja wnioskuje o zwiększenie środków na utrzymanie czystości w gminie i konserwację zieleni

 

4. Komisja wnioskuje o budowę publicznego miejsca  dla szachistów  tzw Parku Szachowego

 

5. W związku z zwyczajowo przyjętymi założeniami dożynkowymi Komisja wnioskuje o realizację budowy wiaty w sołectwie Sławniowice.

 

6. Komisja wnioskuje o naprawę, remont bieżni sportowej przy PSP 3  Głuchołazach

 

7. Komisja wnioskuje o remontowanie i zagospodarowanie pustostanów w gminie Głuchołazy na cele mieszkaniowe

 

8. Komisja wnioskuje o większe środki na usprawnienie i warunki pracy Wydziału Oświaty, Referatu ds. Obsługi Finansowej Placówek Oświatowo Wychowawczych, oraz OPS.

 

4.Wolne wnioski

 

a. Komisja wnioskuje o informację czy kwota ok 1 600 000 zł jaką gmina otrzymała na zasadach darowizny jako część nie celowana na pomoc powodzianom, już została zrealizowana i w jaki sposób te środki zostały spożytkowane lub jak się planuje te środki wykorzystać? 

 

b. W zawiązku ze stratami popowodziowymi elementów wystroju świątecznego miasta Komisja wnioskuje o zwrócenie się z apelem o pomoc (wsparcie) do burmistrzów większych miast np. wojewódzkich o, jeżeli było by to możliwe wypożyczenie, podzielenie się częścią swoich zasobów na okres świąteczny  ozdobami, gadżetami świątecznymi.

 

c. Komisja wnioskuje o informację o dalszym losie budynku Przedszkola nr 1 w związku ze szkodami popowodziowymi oraz czy nie jest zagrożony projekt termomodernizacja na tym budynku.

 

d. Komisja wnioskuje o wydłużenie trasy bezpłatnej komunikacji miejskiej na ul. Andersa do wysokości „Chatka Myśliwska”

 

e. Komisja prosi o informację Starosty Nyskiego o przedstawienie planu pomocy placówce oświatowej NLO w Głuchołazach w związku sytuacją popowodziową

 

f. Komisja wnioskuje o informację Starosty Nyskiego na temat poniesionych nakładów inwestycyjnych na remonty w podległych placówkach oświatowych w powiecie nyskim.

 

g. Komisja wnioskuje o szczegółową informację na temat procedury i zasad, tzn klucza wyliczania zasiłków powodziowych do 100 000, do 200 000 na najbliższej Sesji RM

 

h. Komisja wnioskuje o poprawę, wyrównanie nawierzchni w części chodnikowej na remontowanym odcinku drogi krajowej przy ul. Wyszyńskiego

 

i. W związku z opiniowaniem przez Komisję wniosku Pana Wiesława M. o uhonorowanie rodziców – uczestników wojny obronnej 1939, pedagogów Komisja prosi Sekretarza Miasta o kompendium oczekiwań wnioskodawcy  w tym temacie.

 

Po zapoznaniu się z informacją Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Jolanty Błaszczyk na temat sytuacji po powodziowej w placówkach oświatowych a także informacją dyrektora placówki Pana Tomasza Jurek - Komisja wyraża uznanie Pani Naczelnik i dyrektorom wszystkich placówek oświatowych za pracę, zaangażowanie w pozyskaniu darczyńców oraz wolontariatu na rzecz placówek oświatowych.

 

Po wizji lokalnej i  aktualnym stanie zaangażowania w prace remontowe i odbudowę wyposażenia obiektów PSP w Nowym Świętowie, Komisja szczególnie wyraża uznanie Panu dyrektorowi Tomaszowi Jurek za inicjatywę, pozyskanie w ramach wolontariatu wykonawcy głównych robót budowlanych tzn  firmę Unibep S.A. Bielsk Podlaski oraz pozyskanie dużych środków finansowych oraz rzeczowych na odbudowę i bieżące przywrócenie funkcjonalności zarządzaną placówką szkolno – przedszkolną PSP w Nowym Świętowie.     

 

Ad. 9

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Edward Szupryczyński

Protokołował: 

Krzysztof Śreniawa