Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Decyzja

Decyzja

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 72, art. 74 ust. 3, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 80, art. 82, art. 83, art. 84 ust. 1, art. 85 i art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., 1112) – dalej zwana ooś, w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) – dalej zwana Kpa, a także §3 ust.1 pkt 52 lit. a) i pkt 58 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16 stycznia 2023 r. spółki Hotel ASPEN Sp. z o.o. z siedzibą
w Opolu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w gminie Głuchołazy”          
z uwzględnieniem:

1. uzgodnienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, zawartego
w postanowieniu z dnia 24 lipca 2024 r. WOOŚ.4221.55.2024.PK,

2. ustaleń zawartych w raporcie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,

3. wyników postępowania z udziałem społeczeństwa,

ustalam na rzecz spółki Hotel ASPEN Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64, 45-123 Opole środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa
i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w gminie Głuchołazy”

 

  1. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:

1) Przebudowa i rozbudowa istniejącego obiektu hotelowego ASPEN zlokalizowanego
w miejscowości Podlesie - działki nr 133/1, 133/2 i 134, obręb Podlesie.

2) Zakres zadania opisany został w charakterystyce przedsięwzięcia stanowiącej załącznik do decyzji.

 

  1. Istotne warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich:

1) Drzewa, które mogą znaleźć się w zasięgu prowadzonych prac budowlanych, zabezpieczyć na okres prowadzonych prac, w szczególności pnie drzew odeskować lub zabezpieczyć
w inny sposób, na wysokość co najmniej 2,0 – 2,5 m od poziomu gruntu. Odeskowanie przymocować do pnia w sposób nie powodujący okaleczania drzewa.

2) Nie magazynować przy pniach drzew oraz pod koronami drzew materiałów budowlanych, odpadów budowlanych, nadmiarowych mas ziemnych, a także nie prowadzić postoju maszyn i pojazdów ciężkich.

3) Prace budowlano-montażowe prowadzić wyłącznie w porze dziennej, tj. w godz. 600-2200.

4) Wody opadowe i roztopowe spływające z terenów utwardzonych rozbudowanego obiektu hotelowego, po podczyszczeniu w separatorze substancji ropopochodnych, odprowadzać do istniejącego oczka wodnego (zbiornika o minimalnej pojemności 200m3), a ich nadmiar odprowadzać do gruntu.

5) W trakcie realizacji przedsięwzięcia należy zapewnić zaplecze sanitarne dla pracowników na budowie oraz zwrócić szczególną uwagę na sprawność wykorzystywanych urządzeń
i maszyn, zwłaszcza na szczelność układów paliwowych.

6) Teren budowy należy wyposażyć w sorbenty umożliwiające zebranie ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych do gruntu. Odpady niebezpieczne należy magazynować w sposób uniemożliwiający przenikanie ewentualnych zanieczyszczeń do gruntu.

 

  1. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia
    w dokumentacji wymaganej do wydania decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1,
    w szczególności w projekcie zagospodarowania działki lub terenu lub projekcie architektoniczno-budowlanym, w przypadku decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1, 10,, 14, 18, 23, 26, 27 i 29.

1) Przewidzieć 4 wolnostojące urządzenia klimatyzacyjne o poziomie mocy akustycznej każdego z nich nie większym niż 67 dB.

2) Przewidzieć 3 ścienne urządzenia klimatyzacyjne o poziomie mocy akustycznej każdego
z nich nie większym niż 60 dB.

 

  1. Przedstawienie stanowiska w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 cytowanej wyżej ustawy:

Przedmiotowe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko
w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 ustawy ooś ponieważ:

1) dane ujęte w „Raporcie …” na temat przedsięwzięcia oraz elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko pozwalają w pełni ocenić jego oddziaływanie na środowisko,

2) w raporcie przeanalizowano możliwość skumulowanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia z istniejącą częścią obiektu hotelowego. Z przedłożonych analiz wynika, że eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań na środowisko.

2) przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.

 

  1. Stwierdzenie konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania

Nie stwierdza się konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania, o którym mowa w art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

 

  1. Wymogi w zakresie przedstawienia analizy porealizacyjnej

Biorąc pod uwagę lokalizację, rodzaj oraz skalę przedsięwzięcia nie stwierdza się konieczność przedstawienia analizy porealizacyjnej, o której mowa w art. 83 ustawy ooś.

 

U Z A S A D N I E N I E    

            Podstawę do orzekania w niniejszej sprawie stanowią przepisy ustawy z dnia  3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach w myśl art. 71 cytowanej ustawy określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymagane jest dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz dla planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Przedsięwzięcia, o których mowa w art. 71 ust. 2 ustawy ooś określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r.
w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839).

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem decyzji,
o których mowa w art. 72 ust. 1a i ust. 1b ustawy ooś.

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia (art. 73 ust. 1 cytowanej ustawy).

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 cytowanej ustawy organem właściwym do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach jest wójt, burmistrz, prezydent miasta w przypadku przedsięwzięć niewymienionych w art. 75 ust. 1 pkt 1-3 ustawy ooś.

Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w których jest przeprowadzana ocena oddziaływania na środowisko organ właściwy do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach uzgadnia warunki realizacji przedsięwzięcia oraz zasięga opinii organów, o których mowa w art. 77 ust. 1 ustawy ooś. Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach organ właściwy do jej wydania zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego przeprowadza ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko właściwy organ wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, biorąc pod uwagę: wyniki uzgodnień   i   opinii,   ustalenia   zawarte   w  raporcie   o  oddziaływaniu   przedsięwzięcia na środowisko, wyniki postępowania z udziałem społeczeństwa, wyniki postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko,  jeżeli  zostało  przeprowadzone po stwierdzeniu zgodności lokalizacji przedsięwzięcia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Elementy    decyzji      o      środowiskowych      uwarunkowaniach, wydawanej po przeprowadzeniu   oceny   oddziaływania    przedsięwzięcia   na   środowisko   określa art. 82 ustawy ooś. Zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy ooś charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik  do  decyzji  o środowiskowych  uwarunkowaniach. W  myśl  art. 85  ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy ooś decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga uzasadnienia, które niezależnie od wymagań wynikających z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego powinno zawierać (w przypadku gdy została przeprowadzona   ocena  oddziaływania    przedsięwzięcia   na    środowisko):    informacje o przeprowadzonym postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa oraz o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę, i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem  społeczeństwa, a także informacje,
w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę  i  w jakim  zakresie  zostały  uwzględnione:  ustalenia zawarte w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko; uzgodnienia i opinie organów, o których mowa w art. 77 ust. 1 ustawy ooś; wyniki postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania  na środowisko,  jeżeli zostało przeprowadzone oraz uzasadnienie stanowiska, o którym mowa w art. 82 ust. 1 pkt 4 ustawy ooś. Zgodnie z art. 85 ust. 3 ustawy ooś organ właściwy do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, niezwłocznie po jej wydaniu, podaje do publicznej wiadomości informacje o wydanej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniami i opiniami organów, o których  mowa w art. 77 ust. 1 ustawy  ooś, a także udostępnia  na okres 14 dni w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu treść tej decyzji. W informacji wskazuje się dzień udostępnienia treści decyzji.

            Wnioskiem z dnia 16 stycznia 2023 r.  spółka Hotel ASPEN Sp. z o.o. z siedzibą
w Opolu, ul. Budowlanych 64 zwrócił się do Burmistrza Głuchołaz o wydanie decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia p.n. „Przebudowa i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w gminie Głuchołazy”.

Do wniosku dołączono:

- kartę informacyjną przedsięwzięcia zgodnie z art. 74 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.
z 2024 r., poz. 1112),

-kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie wraz z terenem działek sąsiednich, poświadczoną przez właściwy organ,

- kopię mapy ewidencyjnej wraz z przewidywanym teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

Po zapoznaniu się z wnioskiem na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) pismem
z dnia 1 lutego 2023 r. znak: RR.6220.01.2023.US zawiadomiono strony o wszczęciu postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia p.n.: „Przebudowa i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w gminie Głuchołazy”.

Przedsięwzięcie zakwalifikowano do grupy ujętej w §3  ust. 1  pkt 52 lit a) (ośrodki wypoczynkowe lub hotele, zlokalizowane poza terenami mieszkaniowymi, terenami przemysłowymi, innymi terenami zabudowanymi i zurbanizowanymi terenami niezabudowanymi, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. poz. 1390 i 1781) wraz z towarzyszącą im infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż: a) 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy) oraz §3  ust. 1  pkt 58 lit a) (garaże, parkingi samochodowe lub zespoły parkingów, w tym na potrzeby planowanych, realizowanych lub zrealizowanych przedsięwszięć, o których mowa w pkt 52, 54, 55-57 i 59, wraz z towarzyszącą im infrastrukturą, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż: a) 0,5 ha na obszarach objetych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy)
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).

W związku z powyższym na podstawie art. 63 ust. 1 i 2 , art. 64 ust.1 oraz art. 63 ust. 1 i 2
i art. 64 ust. 2 ustawy ooś tut. organ wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Nysie o opinię co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby określenia zakresu raportu.

Jednocześnie na podstawie art. 74 ust. 1a ustawy ooś oraz art. 49 ustawy Kpa o wszczęciu postępowania oraz o wystąpieniu do organów opiniujących zawiadomiono strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu.

Organy te wyraziły opinie:

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu – opinia z dnia 19 kwietnia 2023 r., sygn. WOOŚ.4220.41.2023.AW.5 –stwierdzająca konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nysie – opinia z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. NZ.9022.4.15.2023.HW sugerująca zwolnienie inwestora z obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia

Dyrektor Zarząd Zlewni Wód Polskich w Nysie – opinia z dnia 29 marca 2023 r., sygn. WR.ZZŚ.4.4901.19.2023.JP stwierdzająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

            Po   przeanalizowaniu   zebranych    w   sprawie    materiałów   i    informacji   oraz po uwzględnieniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Nysie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie tut. organ postanowieniem z dnia 21 czerwca 2023 r. znak: RR.6220.01.2023.US  nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia oraz wykonania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w zakresie zgodnym z art. 66 ustawy ooś wraz z uwzględnieniem zagadnień wskazanych przez organy opiniujące. Posiadane informacje o sposobie jego realizacji pozwoliły stwierdzić, że w przedmiotowym przypadku zachodzą szczególne uwarunkowania, związane
z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, do sporządzenia raportu oraz przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Ocena wpływu inwestycji na wszystkie komponenty środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na przyrodę i krajobraz parku krajobrazowego Góry Opawskie, pozwoli precyzyjnie ustalić warunki w zakresie ochrony środowiska jakie inwestor będzie musiał spełnić w celu zapewnienia jego ochrony.

            O wydaniu ww. postanowienia na podstawie art. 49 Kpa oraz 74 ust. 3 ustawy ooś tut. organ zawiadomił strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia z dnia 21 czerwca 2023 r. znak: RR.6220.01.2023.US na stronie BIP urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu.

            Biorąc pod uwagę zapisy art. 63 ust. 5, 5a i 6 ustawy ooś postanowieniem z dnia 29 sierpnia 2023 r. zawieszono postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla planowanego przedsięwzięcia do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

O wydaniu ww. postanowienia na podstawie art. 49 Kpa oraz 74 ust. 3 ustawy ooś tut. organ zawiadomił strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie BIP urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu.

W dniu 12 czerwca 2024 r. spółka Hotel ASPEN Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przedłożyła w tut. urzędzie „Raport…” autorstwa ECOPLAN Ryszard Kowalczyk Pracownia Opole.

W związku z powyższym postanowieniem z dnia 18 czerwca 2024 r. podjęto zawieszone postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Przebudowa i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w w gminie Głuchołazy”.

O wydaniu ww. postanowienia tut. organ zawiadomił strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie BIP urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu.

Uwzględniając zapisy art. 79 ustawy ooś obwieszczeniem z dnia 18 czerwca 2024 r. znak: RR.6220.01.2023.US podano do publicznej wiadomości informację, o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. „Przebudowa i rozbudowa obiektu hotelowego na terenie miejscowości Podlesie w gminie Głuchołazy”, zaliczonego do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Informację jak wyżej podano do publicznej wiadomości na okres 30 dni, od dnia ogłoszenia obwieszczenia. Obwieszczenie zamieszczono w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń urzędu. Obwieszczeniem tym poinformowano o możliwości uzyskania   informacji   w   przedmiotowej   sprawie,   a   także   o   możliwości   składania   uwag i wniosków, podając jednocześnie miejsce i termin ich składania, ze wskazaniem, że wnioski złożone po upływie terminu określonego w obwieszczeniu, pozostawia się bez rozpatrzenia. We wskazanym terminie uwag do przedmiotowej sprawy nie zgłoszono.

Równocześnie, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy ooś pismem
z dnia 18 czerwca 2024 r. znak: RR.6220.01.2023.US tut. organ wystąpił o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
w Opolu.

O wystąpieniu do ww. organu powiadomiono strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia z dnia 18 czerwca 2024 r. znak: RR.6220.01.2023.US na stronie BIP i tablicy ogłoszeń urzędu.

            Regionalny      Dyrektor     Ochrony      Środowiska     w     Opolu     postanowieniem z dnia 24 lipca 2024 r. znak: WOOŚ.4221.55.2024.PK uzgodnił inwestorowi warunki realizacji planowanego przedsięwzięcia z zakresu ochrony środowiska, zgodnie z którymi:

1) Drzewa, które mogą znaleźć się w zasięgu prowadzonych prac budowlanych, zabezpieczyć na okres prowadzonych prac, w szczególności pnie drzew odeskować lub zabezpieczyć
w inny sposób, na wysokość co najmniej 2,0 – 2,5 m od poziomu gruntu. Odeskowanie przymocować do pnia w sposób nie powodujący okaleczania drzewa.

2) Nie magazynować przy pniach drzew oraz pod koronami drzew materiałów budowlanych, odpadów budowlanych, nadmiarowych mas ziemnych, a także nie prowadzić postoju maszyn i pojazdów  ciężkich.

3) Prace budowlano-montażowe prowadzić wyłącznie w porze dziennej, tj. w godz. 600-2200.

4) Wody opadowe i roztopowe spływające z terenów utwardzonych rozbudowanego obiektu hotelowego, po podczyszczeniu w separatorze substancji ropopochodnych, odprowadzać do istniejącego oczka wodnego (zbiornika o minimalnej pojemności 200m3), a ich nadmiar odprowadzać do gruntu.

Dodatkowo Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu wyraził stanowisko, że nie ma podstaw do utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania oraz, że inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu uzgodnił inwestorowi warunki realizacji przedsięwzięcia z zakresu ochrony środowiska w wariancie zaproponowanym przez inwestora.

Przy wydawaniu niniejszej decyzji, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów, organ opierał się na informacjach zawartych w raporcie o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia opracowanym przez zespół autorski ECOPLAN Pracownia Opole pod kierownictwem Pana Ryszarda Kowalczyka oraz na uzgodnieniu i opiniach organów, o jakich mowa powyżej, zgodnie z którymi:

Planowana inwestycja realizowana będzie w województwie opolskim, powiat nyski, gmina Głuchołazy, na działkach o nr ewid. 133/1, 133/2 i 134, obręb Podlesie. Inwestycja realizowana będzie na terenie istniejącego obiektu hotelowego Hotel ASPEN. Łączna powierzchnia działek inwestycyjnych wynosi około 1,75 ha. Planuje się realizacje przedsięwzięcia na całej ich powierzchni. W bezpośrednim sąsiedztwie ww. działek znajdują się od strony północnej tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, a dalej jednorodzinnej, droga asfaltowa, a za drogą tereny leśne i zadrzewione. Od strony wschodniej przebiega droga gruntowa, a dalej teren zadrzewiony. Od strony południowej oraz południowo-zachodniej występują grunty rolne.

Teren przedsięwzięcia objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przyjętym uchwałą nr XXIV/241/12 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 28 listopada 2012 r., zmienionego uchwałą nr IV/46/19 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 23 stycznia 2019 r. i oznaczony symbolem 2U, MN o przeznaczeniu podstawowym dla usług oraz zabudowy mieszkaniowej.

W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę i rozbudowę istniejącego obiektu hotelowego ASPEN wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. W ramach przedsięwzięcia przewidziano:

- rozbudowę budynku hotelowego o nowe skrzydło. W części parkingu planowana jest budowa nowego skrzydła z 44 pokojami hotelowymi łącznie, co wymagać będzie wykonania parkingu, z zapewnieniem miejsc parkingowych tych, które są likwidowane oraz dodatkowych miejsc parkingowych na potrzeby gości korzystających z nowego skrzydła,

- adaptacje piwnicy na cele konferencyjne oraz gabinetów odnowy biologicznej. Sale będą wykonane w taki sposób, aby mogły funkcjonować jako 1 duża sala dla zgromadzenia większej ilości osób (105 osób), wtedy sala posiadać będzie odpowiednio 2 wyjścia ewakuacyjne na foyer. Pomieszczenie może również funkcjonować jako 3 niezależne mniejsze sale dla zróżnicowanej liczby osób, odpowiednio: 36, 20, 49. Planowane jest również wykonanie gabinetów odnowy biologicznej w piwnicy w istniejącym skrzydle hotelowym. Planuje się dwa gabinety masażu, odnowy biologicznej, w których będą wykonywane zabiegi odnawiające, masaże,

- wykonanie sali zabaw dla dzieci przy foyer w tej samej części piwnicy, w której funkcjonować będą dwa gabinety odnowy biologicznej,

- montaż kotłów gazowych (2 piece o mocy 250 kW każdy) wykorzystujących gaz ziemny, które służyć będą celom grzewczym i do podgrzewania wody użytkowej.

W wyniku rozbudowy obiektu zapewnionych w nim będzie 75 pokoi dwuosobowych,
z czego 44 w projektowanym skrzydle hotelowym oraz 31 pokoi w istniejącej części hotelu. Łącznie obsługa może dotyczyć 150 osób korzystających z pokoi hotelowych.

Bilans powierzchni obiektów i terenu inwestycji przedstawia się następująco:

- powierzchnia całkowita terenu 1,75 ha,

- powierzchnia zabudowy 1,2 ha,

- łączna powierzchnia budynków po rozbudowie 0,2662 ha,

- łączna powierzchnia terenów utwardzonych (utwardzeń, parkingów, dojść i dojazdów) po rozbudowie 0,3598 ha,

- łączna powierzchnia parkingów z infrastrukturą 0,2605 ha,

- powierzchnia łączna budynków i terenów utwardzonych po rozbudowie 0,626 ha,

- powierzchnia biologicznie czynna po rozbudowie i przebudowie 1,124 ha,

- łączna powierzchnia użytkowa planowanego skrzydła hotelowego po rozbudowie 0,534008 ha.

Przewidywane oddziaływanie przedsięwzięcia na etapie realizacji.

Realizacja planowanego przedsięwzięcia wiązać się będzie ze śladową i krótkotrwałą emisją hałasu oraz zanieczyszczeń do powietrza związaną z pracą pojazdów transportowych, pracą silników spalinowych maszyn i urządzeń budowlanych a także
w wyniku prowadzonych prac ziemnych i konstrukcyjnych. Prace budowlano-montażowe będą realizowane tylko w porze dziennej. Oddziaływanie będzie miało charakter niezorganizowany, miejscowy i ustanie z chwilą zakończenia budowy.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia wystąpi zapotrzebowanie na wodę na potrzeby sanitarne pracowników oraz na potrzeby budowlane np. zwilżanie powierzchni betonowych. Woda dostarczana będzie na plac budowy z istniejącego wodociągu lub
w zbiornikach. Szacowane zużycie wody na tym etapie na cele socjalno-bytowe wynosi ok. 0,2 m3/dobę, a na cele budowlane ok. 0,5 m3/dobę. Na etapie realizacji inwestor zapewni dostęp do zaplecza socjalnego dla pracowników budowy. Powstawać będą na tym etapie ścieki socjalno-bytowe w ilości ok. 0,2 m3/dobę.

Etap realizacji przedsięwzięcia będzie wiązał się z powstawaniem odpadów. Odpady powstałe na tym etapie to odpady z grupy 15 (opakowania z papieru i tektury; opakowania z tworzyw sztucznych; opakowania z drewna; opakowania z metali; opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone) oraz
z grupy 17 (zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06; gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03; kable inne niż wymienione w 17 04 10; drewno; tworzywa sztuczne; żelazo i stal). 

Odpady powstałe na etapie realizacji przedsięwzięcia magazynowane będą w sposób selektywny. Przekazywane będą uprawnionym podmiotom do odzysku lub unieszkodliwienia. Odpady niebezpieczne będą magazynowane w sposób uniemożliwiający przenikanie ewentualnych zanieczyszczeń do gruntu (szczelne pojemniki, szczelna nawierzchnia). Powstałe masy ziemne zostaną w miarę możliwości wykorzystane na terenie inwestycyjnym w celu zasypywania wykopów i niwelacji terenu.

Przewidywane oddziaływanie przedsięwzięcia na etapie eksploatacji.

Eksploatacja przedsięwzięcia będzie wiązała się z emisją zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego pochodzą ze spalania paliwa grzewczego (gazu ziemnego) w kotłach grzewczych wykorzystywanych do ogrzewania pomieszczeń i podgrzewania wody. Dodatkowo emisja pochodzić będzie z ruchu pojazdów po drogach wewnętrznych
i parkingach, w tym emisja zanieczyszczeń z garażu podziemnego, przejazdów samochodów ciężarowych (np. dowóz zaopatrzenia, wywóz śmieci) oraz przejazdów samochodów osobowych klientów i obsługi hotelu.

Wielkość emisji uzależniona będzie od liczby klientów przyjeżdżających na teren obiektu, a tym samym może być bardzo różna w poszczególnych porach dnia oraz
w ciągu roku.

W ramach inwestycji zaplanowano zainstalowanie 2 kotłów gazowych o mocy 250 kW każdy. Kotły używane będą do ogrzewania pomieszczeń, podgrzania ciepłej wody użytkowej oraz podgrzewania wody w basenie.

Do obliczeń przyjęto, że maksymalne zużycie paliwa (gazu ziemnego) wynosić będzie ok. 25,93 m3/h, a praca kotłów grzewczych wynosić będzie 8 760 h w ciągu roku.

Zgodnie z zapisami Rocznej oceny jakości powietrza w województwie opolskim Raport wojewódzki za rok 2023, wykonanej w Wydziale Monitoringu Środowiska
w Opolu Departamentu Monitoringu Środowiska Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, przedmiotowe przedsięwzięcie usytuowane jest poza obszarami przekroczeń standardów jakości powietrza.

Z przeprowadzonych obliczeń rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym dla emitowanych substancji zed spalania paliw stałych (gazu ziemnego) wynika, że stężenia zanieczyszczeń nie spowodują przekroczeń obowiązujących norm jakości powietrza poza terenem inwestycji, do którego inwestor posiada tytuł prawny.

Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia źródłem hałasu będą: ruch pojazdów po terenie przedsięwzięcia, 4 wolnostojące urządzenia klimatyzacyjne o mocy akustycznej każdego z nich wynoszącej 67 dB, 3 ścienne urządzenia klimatyzacyjne  o mocy akustycznej każdego z nich wynoszącej 60 dB.

Z zawartych w raporcie obliczeń propagacji hałasu wynika, że eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie będzie powodować przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku na terenach chronionych akustycznie.

Podczas funkcjonowania planowanej inwestycji powstawać będą głównie odpady komunalne oraz odpady związane z koniecznością konserwacji obiektów i serwisowania urządzeń. Będą to odpady z grupy 13 (szlamy z odwadniania olejów w separatorach; odpady stałe
z piaskowników i z odwadniania olejów w separatorach) z grupy 15 (opakowania z papieru
i tektury; opakowania z tworzyw sztucznych; opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone; sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02), z grupy 16 (zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13) oraz z grupy 20 (papier i tektura; odpady kuchenne ulegające biodegradacji; tworzywa sztuczne; niesegregowane odpady komunalne). Powstałe odpady będą magazynowane selektywnie w specjalnie do tego przystosowanych pojemnikach, w wydzielonym miejscu. Odpady odbierane będą przez podmiot posiadający odpowiednie uprawnienia do odbioru
i transportu odpadów. Nie przewiduje się, aby realizacja inwestycji miała wpływ na gospodarkę odpadami na terenie hotelu.

Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia obiekt zaopatrywany będzie w wodę z sieci wodociągowej. Docelowe łączne zapotrzebowanie na wodę wynosić będzie ok. 27,6 m3/dobę.

Etap eksploatacji planowanego przedsięwzięcia wiązać się będzie z powstawaniem ścieków bytowych, które odprowadzane będą do dwóch szczelnych zbiorników wybieranych
o pojemności około 50 m3 i około 20 m3. Aktualnie trwają prace związane z realizacją zewnętrznej kanalizacji sanitarnej. Niezwłocznie po ich zakończeniu, powstające ścieki bytowe odprowadzane będą po tej kanalizacji. Ilość ścieków, które będą powstawały
w związku z funkcjonowaniem inwestycji zależna będzie od liczby gości hotelowych. Szacuje się, że w wyniku rozbudowy obiektu hotelowego wystąpi wzrost ilości powstających ścieków i łączna ilość wynosić będzie ok. 26,2 m3/dobę. Nie przewiduje się  powstawania ścieków technologicznych.

Wody opadowe, powstające na etapie funkcjonowania przedsięwzięcia, spływające ze szczelnych terenów komunikacyjnych poddawane będą podczyszczeniu, a następnie odprowadzane będą do istniejącego oczka wodnego (zbiornik o minimalnej pojemności 200 m3). Do tego samego zbiornika odprowadzane będą wody z drenażu opasowego wokół budynku. Zgromadzone w zbiorniku wody mogą być wykorzystywane do celów przeciwpożarowych oraz utrzymania terenów zielonych.

Przewidywane oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na etapie likwidacji.

Na etapie ewentualnej likwidacji przedsięwzięcia wystąpi niewielka emisja zanieczyszczeń do powietrza związana głównie z ruchem pojazdów transportowych. W przypadku likwidacji nie przewiduje się wyburzeń, czy demontażu obiektów budowlanych, a jedynie usunięcie części wyposażenia obiektu. Oddziaływanie to będzie miało charakter niezorganizowany, krótkotrwały i ustanie z chwilą zakończenia etapu likwidacji inwestycji.

Ewentualna likwidacja inwestycji wiąże się z emisją hałasu, która będzie krótkotrwała
i ograniczy się do czasu trwania prac likwidacyjnych.

Na etapie likwidacji zapewnione zostanie zaplecze sanitarne dla pracowników wyposażone
w przenośne sanitariaty.

Na etapie likwidacji powstawać mogą odpady z grupy 16 (zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13; zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 01 12) oraz z grupy 17 (zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06; drewno; tworzywa sztuczne; żelazo i stal; kable inne niż wymienione w 17 04 10). Odpady magazynowane będą selektywnie i przekazywane uprawnionym podmiotom do odzysku lub unieszkodliwienia.

Zgodnie z bazą przyrodniczą, będąca w posiadaniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, obszar inwestycji znajduje się poza granicami form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 pkt 1-4, 6-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r., poz. 1336), a zatem przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie naruszać obowiązujących w stosunku do nich zakazów.

Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie poza granicami obszarów Natura 2000, a tym samym poza siedliskami przyrodniczymi oraz poza stanowiskami gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których je wyznaczono. Najbliższym obszarem Natura 2000 w stosunku do miejsca realizacji przedsięwzięcia jest położony w odległości ok. 320 m i 620 m od niego, obszar Natura 2000 Góry Opawskie PLH160007, dla którego ustanowiono plan zadań ochronnych (zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 6 lipca 2022 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Góry Opawskie PLH160007 (Dz, Urz. Woj. Op. poz. 1990). W ww. akcie prawnym zidentyfikowano istniejące i potencjalne zagrożenia dla zachowania właściwego stanu ochrony siedlisk przyrodniczych i gatunków będących przedmiotem ochrony oraz zidentyfikowano cele działań ochronnych. W raporcie przeanalizowano wpływ planowanej inwestycji na obszar Natura 2000, stwierdzając, że nie będzie generować zagrożeń oraz nie wpłynie na możliwość osiągnięcia celów działań ochronnych.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane będzie na terenie Parku Krajobrazowego Góry Opawskie. Zakazy obowiązujące na jego terenie określa Rozporządzenie nr 0151/18/2006 Wojewody Opolskiego z dnia 8 maja 2006 r. w sprawie parku krajobrazowego „Góry Opawskie” (Dz. Urz. Woj. Opols. Z 2006 r., Nr 33, poz. 1135). Jak wynika
z przeprowadzonej analizy przedmiotowe przedsięwzięcie nie narusza żadnego z nich.

W raporcie przeanalizowano wpływ planowanej inwestycji na cele ochrony Parku Krajobrazowego, gdzie wykazano brak oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia. Teren inwestycji jest już przekształcony przez działalność człowieka, więc nie będzie oddziaływać negatywnie na przyrodę oraz krajobraz Parku Krajobrazowego Góry Opawskie.

Zgodnie z uzgodnieniem zawartym w postanowieniu z dnia 24 lipca 2024 r. znak: WOOŚ.4221.55.2024.PK Regionalnego Dyrektora ochrony Środowiska w Opolu brak jest informacji o występowaniu w granicach planowanego przedsięwzięcia gatunków roślin, zwierząt i grzybów podlegających ochronie prawnej, jak również siedlisk przyrodniczych
i gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty.

Planowana inwestycja pozostaje bez wpływu na funkcjonalność korytarzy ekologicznych wyznaczonych w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Opolskiego z 2019 r. oraz korytarzy ekologicznych wyznaczonych dla migracji dużych ssaków przez Zakład Badania Ssaków PAN w Białowieży w 2011 roku we współpracy
z pracownią na rzecz Wszystkich Istot, gdyż zlokalizowana jest poza ich zasięgiem.

 Zgodnie z opracowaniem „Waloryzacja krajobrazu naturalnego województwa opolskiego wraz z programem czynnej i biernej ochrony” (K. Badora i K. Badora 2006) inwestycja zlokalizowana będzie na obszarze o szczególnie wysokich walorach krajobrazowych. Jak wynika z analizy zawartej w raporcie, planowana inwestycja widoczna będzie w bardzo ograniczonym stopniu w trzech punktach widokowych (słabo widoczny od strony wsi Podlesie, od strony zachodniej w tym od strony republiki Czeskiej oraz od miejscowości Ondrejovice). W związku z tym stwierdzono, że wpływ na krajobraz jest minimalny.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w granicach jednostki planistycznej gospodarowania wodami – jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP): Biała Głuchołaska o kodzie PLRW600003125989. Zgodnie z zapisami Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967), JCWP Biała Głuchołaska została oceniona jako naturalna o złym stanie, zagrożona nieosiągnięciem celu środowiskowego, jakim jest dobry stan ekologiczny oraz dobry stan chemiczny. Dla JCWP określono odstępstwo – przedłużenie terminu osiągnięcia celu środowiskowego (2027 r.). Przedmiotowy obszar znajduje się w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) nr 109 o kodzie PLGW6000109, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym i dobrym stanem chemicznym. JCWPd nr 109 została oceniona jako niezagrożona nieosiągnięciem celu środowiskowego, jakim jest dobry stan ilościowy i chemiczny. Na terenie planowanego przedsięwzięcia nie występują ujęcia wody. Przedsięwzięcie nie będzie znajdowało się
w obrębie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych, stref ochronnej ujęcia wody oraz obszarach narażonych na niebezpieczeństwo powodzi.

 Jak wynika z raportu nie przewiduje się aby realizacja planowanego przedsięwzięcia wpłynęła negatywnie na stan jednolitych części wód powierzchniowych i jednolitych części wód podziemnych oraz obszarów chronionych, a także na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych dla JCWP, JCWPd i obszarów chronionych.

Realizacja i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie powodowała zagrożenia wystąpieniem poważnej awarii lub katastrofy budowlanej i naturalnej. Inwestycja nie znajduje się na terenach zagrożonych powodzią czy osuwiskami, co ograniczy możliwość wystąpienia katastrofy naturalnej. Dzięki właściwej konstrukcji i parametrom wykorzystanych materiałów  przedmiotowa inwestycja będzie odporna na zjawiska związane ze zmianami klimatu tj. mrozy, ekstremalne opady deszczu i śniegu. Na wypadek występowania wyładowań atmosferycznych budynek będzie wyposażony w odpowiednią instalację odgromową oraz rozwiązania przeciwpożarowe (np. hydranty, konstrukcja o odpowiedniej odporności ogniowej). 

Na etapie realizacji przedsięwzięcia wystąpią emisje niezorganizowane gazów
i pyłów, związane z pracą sprzętu budowlanego. Będą to typowe emisje ze spalania paliw
w silnikach mechanicznych. Z uwagi na niewielki ładunek emitowanych zanieczyszczeń, realizacja przedsięwzięcia nie będzie mała wpływu na klimat, zarówno w skali regionalnej, jak i lokalnej.

Funkcjonowanie obiektu hotelowego aktualnie i po rozbudowie będzie wiązało się
z powstawaniem gazów cieplarnianych związanych z ogrzewaniem obiektu oraz ruchem środków transportu. Biorąc pod uwagę rodzaj inwestycji oraz informacje zawarte w raporcie nie przewiduje się, aby rozbudowa obiektu hotelowego miała w znaczący sposób wpłynąć na wzrost emisji gazów cieplarnianych w stosunku do stanu aktualnego.

Z informacji zawartych w raporcie wynika, że podczas realizacji i eksploatacji inwestycji nie nastąpi przekroczenie dopuszczalnych wartości natężenia pola elektrycznego oraz wartości natężenia pola magnetycznego nawet w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji.

            Ze względu na lokalizację przedsięwzięcia (z dala od granic państwa) oraz jego charakter inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko

            W związku z tym, że celem inwestycji  jest rozbudowa istniejącego obiektu hotelowego może dojść do kumulacji oddziaływań z istniejącą częścią obiektu,
w szczególności w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza i emisji hałasu do otoczenia. Biorąc pod uwagę rodzaj inwestycji oraz podane w raporcie informacje
i przedstawione wyniki obliczeń, nie przewiduje się, aby eksploatacja inwestycji wiązała się z wystąpieniem znacznych oddziaływań skumulowanych.

Mając na uwadze charakter projektowanej inwestycji, stwierdzono, że nie ma podstaw do tworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

Przed wydaniem niniejszej decyzji pismem z dnia 26 lipca 2024 r. znak: RR.6220.01.2023.US na podstawie art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego poinformowano strony postępowania o możliwości zapoznania się ze zgromadzoną dokumentacją oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań w sprawie. Na podstawie art. 74 ust. 1a ustawy ooś oraz art. 49 ustawy Kpa strony postępowania o ww. uprawnieniach poinformowane zostały poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu. W wyznaczonym terminie strony postępowania nie wniosły uwag co do zgromadzonego materiału dowodowego w sprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględniając łącznie uwarunkowania, w tym zakres planowanego przedsięwzięcia, jego usytuowanie, charakter i skalę oraz uzgodnienia i opinie organów opiniujących i uzgadniających tutejszy organ uznał, że realizacja jak i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie źródłem znaczących oddziaływań na środowisko,
i orzekł o wydaniu niniejszej decyzji dla przedsięwzięcia w wariancie zaproponowanym przez inwestora.

 

Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu  za pośrednictwem Burmistrza Głuchołaz, które należy wnieść
w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strony mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzje.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna
i prawomocna.

 

Otrzymują:

  1. Hotel ASPEN Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64, 45-123 Opole
  2. Strony postępowania w formie obwieszczenia
  3. Aa (RR – US)

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-589 Opole
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nysie, ul. Żeromskiego 7/9, 48-304 Nysa
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Nysie, ul. Ogrodowa 4, 48-300 Nysa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Głuchołazy, 2024-10-17

RR.6220.01.2023.US

 

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112)

 

W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę i rozbudowę istniejącego obiektu hotelowego ASPEN wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. W ramach przedsięwzięcia przewidziano:

- rozbudowę budynku hotelowego o nowe skrzydło. W części parkingu planowana jest budowa nowego skrzydła z 44 pokojami hotelowymi łącznie, co wymagać będzie wykonania parkingu, z zapewnieniem miejsc parkingowych tych, które są likwidowane oraz dodatkowych miejsc parkingowych na potrzeby gości korzystających z nowego skrzydła,

- adaptacje piwnicy na cele konferencyjne oraz gabinetów odnowy biologicznej. Sale będą wykonane w taki sposób, aby mogły funkcjonować jako 1 duża sala dla zgromadzenia większej ilości osób (105 osób), wtedy sala posiadać będzie odpowiedni 2 wyjścia ewakuacyjne na foyer. Pomieszczenie może również funkcjonować jako 3 niezależne mniejsze sale dla zróżnicowanej liczby osób, odpowiednio: 36, 20, 49. Planowanej jest również wykonanie gabinetów odnowy biologicznej w piwnicy w istniejącym skrzydle hotelowym. Planuje się dwa gabinety masażu, odnowy biologicznej, w których będą wykonywane zabiegi odnawiające, masaże,

- wykonanie sali zabaw dla dzieci przy foyer w tej samej części piwnicy, w której funkcjonować będą dwa gabinety odnowy biologicznej,

- montaż kotłów gazowych (2 piece o mocy 250 kW każdy) wykorzystujących gaz ziemny, które służyć będą celom grzewczym i do podgrzewania wody użytkowej.

 W wyniku rozbudowy obiektu zapewnionych w nim będzie 75 pokoi dwuosobowych,
z czego 44 w projektowanym skrzydle hotelowym oraz 31 pokoi w istniejącej części hotelu. Łącznie obsługa może dotyczyć 150 osób korzystających z pokoi hotelowych.

Bilans powierzchni obiektów i terenu inwestycji przedstawia się następująco:

- powierzchnia całkowita terenu 1,75 ha,

- powierzchnia zabudowy 1,2 ha,

- powierzchnia budynków:

  • istniejąca 0,174 ha,
  • planowana 0,0922 ha,
  • łączna po rozbudowie 0,2662 ha,

- powierzchnia terenów utwardzonych (utwardzeń, parkingów, dojść i dojazdów):

  • istniejąca 0,198 ha,
  • planowana 0,1618 ha,
  • łączna po rozbudowie 0,3598 ha,

- powierzchnia parkingów:

  • miejsc postojowych 0,1145 ha,
  • infrastruktury parkingowej 0,146 ha,
  • łączna parkingów z infrastrukturą 0,2605 ha,

- powierzchnia łączna budynków i terenów utwardzonych:

  • istniejąca 0,372 ha,
  • objęta rozbudową m0,254 ha,
  • łączna po rozbudowie 0,626 ha,

- powierzchnia biologicznie czynna:

  • istniejąca 1,378 ha,
  • po rozbudowie i przebudowie 1,124 ha,

- powierzchnia użytkowa planowanego skrzydła hotelowego:

  • piwnica 0,03995 ha,
  • parter 0,078274 ha,
  • poddasze 0,059682 ha,
  • poddasze +1 0,02235 ha,
  • sale konferencyjne, gabinety odnowy biologicznej i sala zabaw 0,04466 ha,
  • łączna po rozbudowie 0,534008 ha.