Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Informacje ogólne

Sygnalistą jest osoba, która ujawnia informacje o naruszeniu lub możliwości naruszenia prawa w kontekście związanym z pracą,

Zgłoszenie może być dokonane nie tylko przez pracownika Urzędu Miejskiego ale również przez każdą osobę której działalność zawodowa związana jest z Urzędem Miejskim w Głuchołazach - szczegółowa informacja znajduje się w ustawie o sygnalistach art. 4.

Zgłaszanie naruszeń prawa jak i możliwości naruszeń prawa jest postrzegane przede wszystkim jako sygnał do wszczęcia działań mających na celu poprawę procedur organizacji obsługi społeczeństwa, dążenia do zminimalizowania zachowań niekorzystnie wpływających na wizerunek Urzędu Miejskiego i Gminy Głuchołazy, a jedynie w przypadkach koniecznych wyciągnięcie konsekwencji od osób odpowiedzialnych za naruszenia prawa.

Osobom które dokonują zgłoszenia naruszeń prawa jak i możliwości naruszeń prawa zapewnia się szczególna ochronę przed działaniami odwetowymi skierowanymi bezpośrednio wobec osób dokonujących zgłoszenia, ale także przed działaniami odwetowymi, które mogą być podejmowane pośrednio, w tym wobec osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia, współpracowników lub krewnych osoby dokonującej zgłoszenia, którzy są również związani zawodowo z pracodawcą, klientem lub usługobiorcą osoby dokonującej zgłoszenia.

Osoba dokonująca zgłoszenia naruszeń prawa jak i możliwości naruszeń prawa winna robić to w dobrej wierze, czyli posiadać udokumentowane informacje lub uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego incydentu. Nie można podawać informacji nieprawdziwych.

 

Link do bezpiecznego kanału sygnalisty : https://app.sygnalista24.info/urzad-glucholazy/request

Numer bezpiecznego telefonu dla sygnalisty : 77 409 21 39