Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia

Decyzja

o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia

 

Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 74 ust. 3, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 ust. 1 i art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572), a także § 3 ust. 1 pkt 83 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16 stycznia 2024 r. Pana Ignacego Sierotowicza prowadzonego działalność gospodarczą pod firmą Transport Towarowy – Handel Ignacy Sierotowicz, Bodzanów 100, 48-340 Głuchołazy w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Realizacja i prowadzenie punktu do zbierania, w tym przeładunku, wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów, w granicach działki nr 275 w Bodzanowie”

 

  1. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia p.n. „Realizacja i prowadzenie punktu do zbierania, w tym przeładunku, wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów,
    w granicach działki nr 275 w Bodzanowie”.
  2. Nakładam konieczność realizacji następujących warunków:
  1. Do punktu skupu złomu przyjmować odpady o następujących kodach: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 04, 17 05 06, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04 oraz 15 01 06 w sumarycznej ilości nie większej niż 17 752 Mg/rok.
  2. W trakcie eksploatacji przedsięwzięcia zapewnić zaplecze sanitarne dla pracowników.
  3. Miejsce gromadzenia odpadów wyposażyć w utwardzoną i uszczelnioną nawierzchnię, w celu zabezpieczenia przed emisją ścieków do gruntu. Odpady przeładowywać w sposób uniemożliwiający przenikanie zanieczyszczeń do ziemi oraz wód powierzchniowych i podziemnych.
  4. Odpady przyjmować w godzinach dziennych, tj. od 6.00 do 22.00.
  5. W ramach przedsięwzięcia nie używać strzępiarki, prasonożyc, kruszarki ani innych maszyn podobnego typu służących do rozdrabniania odpadów,
  6. Wyposażyć punkt zbierania odpadów w wagę umożliwiającą ważenie zbieranych odpadów wymienionych w pkt 2 lit. a.

 

U Z A S A D N I E N I E 

 

Wnioskiem z dnia 16 stycznia 2024 r.  Pan Ignacy Sierotowicz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Transport Towarowy – Handel Ignacy Sierotowicz, Bodzanów 100, 48-340 Głuchołazy zwrócił się do Burmistrza Głuchołaz o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia p.n. „Realizacja i prowadzenie punktu do zbierania, w tym przeładunku, wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów, w granicach działki nr 275 w Bodzanowie”.

Do wniosku dołączono:

- kartę informacyjną o planowanym przedsięwzięciu zgodnie z art. 74 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.),

- kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie wraz z terenem działek sąsiednich, poświadczoną przez właściwy organ,

- kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu.

W związku z powyższym na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572) pismem z dnia 30 stycznia 2024 r. znak: RR.6220.02.2024.US zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia p.n.: „Realizacja i prowadzenie punktu do zbierania, w tym przeładunku, wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów, w granicach działki nr 275 w Bodzanowie”.

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2 , art. 64 ust.1 oraz art. 63 ust. 1 i 2 i art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  ( Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) tut. organ wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Nysie o opinię co do obowiązku sporządzenia raportu oraz potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko wskazanego wyżej przedsięwzięcia.

Jednocześnie na podstawie art. 74 ust. 1a ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego o wszczęciu postępowania oraz o wystąpieniu do organów opiniujących zawiadomiono strony postępowania poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu.

Organy te wyraziły opinie:

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu – opinia z dnia 9 maja 2024 r., sygn. WOOŚ.4220.124.2024.AK.2 – stwierdzająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nysie – opinia z dnia 6 lutego 2024r., sygn. NZ.9022.4.10.2024.HW sugerująca nałożenie na inwestora obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.

Dyrektor Zarząd Zlewni Wód Polskich w Nysie – opinia z dnia 28 marca 2024 r., sygn. VN.ZZŚ.4901.15.2024.JP stwierdzająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Po otrzymaniu ww. opinii pismem z dnia 14 maja 2024 r. znak: RR.6220.02.2024.US tut. organ poinformował strony postępowania o możliwości zapoznania się ze zgromadzoną dokumentacją i wypowiedzenia co do zebranych dowodów i materiałów w niniejszej sprawie poprzez umieszczenie obwieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń urzędu. W wyznaczonym terminie strony postępowania nie wniosły żadnych uwag co do zgromadzonych dowodów i materiałów w sprawie oraz co do wydania niniejszej decyzji.

Burmistrz Głuchołaz po przeanalizowaniu wniosku dotyczącego w/w przedsięwzięcia zajął stanowisko jednoznaczne ze stanowiskiem ww. organów opiniujących tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich
w Nysie i uznał, biorąc pod uwagę że opisane cechy przedsięwzięcia nie będą znacząco negatywnie oddziaływać na stan środowiska oraz zdrowie i życie ludzi, że nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Burmistrz Głuchołaz nie podzielił stanowiska Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nysie. Tut. organ zajął powyższe stanowisko biorąc pod uwagę:

Podstawę orzekania w niniejszej sprawie stanowią przepisy cytowanej na wstępie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Decyzja o środowiskowych warunkowanych w myśl art. 71 cytowanej ustawy określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymagane jest dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz dla planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839).

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następuje przed uzyskaniem decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1a i ust. 1b ww. ustawy.

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wszczyna się na wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia (art. 73 ust. 1 cytowanej ustawy).

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 cytowanej ustawy organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wójt, burmistrz, prezydent miasta w przypadku przedsięwzięć niewymienionych w art. 75 ust. 1 pkt 1-3 ww. ustawy.

Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach organ właściwy do wdania decyzji występuje do organów wskazanych w art. 64 cytowanej ustawy o opinię co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko oraz określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko w przypadku stwierdzenia konieczności jego sporządzenia.

Zgodnie z art. 84 ust. 1 ww. ustawy w przypadku gdy nie została przeprowadzona ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach właściwy organ stwierdza brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Burmistrz Głuchołaz po analizie zebranego materiału dowodowego zakwalifikował przedsięwzięcie do § 3 ust. 1 pkt 83 (punkty do zbierania, w tym przeładunku: a) złomu, z wyłączeniem punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, b) odpadów wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów z wyłączeniem odpadów obojętnych oraz punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839).

Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane w województwie opolskim, gmina Głuchołazy, na terenie miejscowości Bodzanów na działce nr 275. Ww. działka znajduje się na obszarze nieobjętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Inwestor prowadzi działalność w zakresie m.in. transportu odpadów, w ramach której odbiera odpady z miejsc ich wytworzenia i transportuje je do miejsca przetworzenia. Planowane przedsięwzięcie usprawniłoby proces organizacyjny tej działalności, poprzez umożliwienie inwestorowi zbierania niektórych rodzajów transportowanych odpadów.

Obecnie na terenie ww. działki znajdują się wiaty magazynowe, plac składowy oraz budynek socjalny z zapleczem sanitarnym. Plac składowy jest wykorzystywany głównie do tymczasowego przechowywania materiałów budowlanych m.in. surowców skalnych, a także pustych kontenerów na odpady. Pozostała powierzchnia działki jest wykorzystywana przede wszystkim jako przestrzeń postojowo-manewrową dla maszyn i pojazdów zaplecza budowlano-rozbiórkowego i transportowego. Odległość od zabudowy tj. zabudowy mieszkaniowej zagrodowej wynosi 37 m. W najbliższym sąsiedztwie planowanego przedsięwzięcia znajdują się grunty orne użytkowane rolniczo oraz zadrzewienia
i zakrzewienia oraz droga gminna.

W ramach planowanego przedsięwzięcia inwestor planuje stworzyć właściwe warunki organizacyjne i technologiczne, poprzez uprzątnięcie miejsc magazynowania odpadów, wyrównanie i utwardzenie podłoża materiałami budowlanymi, wykonanie ewentualnych zabezpieczeń dla odpadów magazynowanych luzem (np. boksy) oraz oznakowanie stanowiska magazynowe etykietami informacyjnymi.

Do skupu przyjmowane będą o kodach: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 04, 17 05 06, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04 oraz 15 01 06 w sumarycznej ilości nie większej niż 17 752 Mg/rok. Po sprawdzeniu rodzaju i ilości dostarczonych odpadów będą one kierowane do wyznaczonego miejsca magazynowania. Część odpadów magazynowana będzie w boksie betonowym zlokalizowanym na utwardzonym placu składowym, część w kontenerze również zlokalizowanym na placu składowym a część w wydzielonym miejscu wiaty magazynowej.

Po zebraniu odpowiedniej ilości odpady te będą transportowane do miejsca przetwarzania.

            Na etapie realizacji przedsięwzięcia zaplanowane przez inwestora prace tj. uprzątnięcie miejsc magazynowania odpadów, wyrównanie i utwardzenie podłoża materiałami budowlanymi, wykonanie ewentualnych zabezpieczeń dla odpadów magazynowanych luzem (np. boksy) wiąże się z niewielką emisją zanieczyszczeń do powietrza oraz hałasu do której dochodzić będzie podczas pracy wykonywanej z użyciem koparko-ładowarki. Będą to uciążliwości krótkotrwałe, które ustąpią z chwilą zakończenia prac.

Na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia źródłem emisji zanieczyszczeń do powietrza będą pojazdy ciężarowe i maszyn robocze wjeżdżające i wyjeżdzające z punktu oraz manewrujące w jego obrębie. Wskazane źródła emisji funkcjonują już na terenie planowanego przedsięwzięcia, w związku z przeznaczeniem terenu działki nr 275 jako bazy transportowej (pojazdy ciężarowe) oraz miejsca magazynowania materiałów budowlanych (maszyny robocze). Wielkość emisji z tych źródeł  w związku z realizacja planowanego przedsięwzięcia zmieniła by się zatem minimalnie w stosunku do stanu aktualnego. Ponadto do emisji zanieczyszczeń do powietrza dochodzić będzie przy przeładunku odpadów. Jednak biorąc pod uwagę skale i charakter planowanego przedsięwzięcia emisja ta nie będzie stanowić znaczącej uciążliwości dla środowiska.

Z opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu z dnia 9 maja 2024 r. znak: WOOŚ.4220.124.2024.AK.2 wynika, że przedmiotowe przedsięwzięcie usytuowane jest poza obszarami przekroczeń standardów jakości powietrza (Roczna ocena jakości powietrza w województwie opolskim Raport wojewódzki za rok 2022, wykonany w Wydziale Monitoringu Środowiska w Opolu Departamentu Monitoringu Środowiska Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska).

Na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia przewiduje się emitowanie hałasu przemysłowego ze źródeł ruchomych tj. pojazdy ciężarowe oraz maszyny robocze. Hałas będzie powstawał w obrębie przedmiotowego punktu w związku z operacjami wjazdu
i wyjazdu pojazdów i maszyn oraz z procesami przeładunku odpadów. Wskazane źródła emisji funkcjonują już w stanie obecnym na terenie planowanego przedsięwzięcia w związku z przeznaczeniem ww. nieruchomości jako bazy transportowej i miejsca magazynowania materiałów budowlanych. W związku z powyższym oddziaływani akustyczne będzie podobne do istniejącego w chwili obecnej. Z zapisów karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, że eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie będzie powodować przekroczenia poziomu hałasu dopuszczalnego na terenach chronionych akustycznie. Niemniej jednak w celu ochrony terenów sąsiednich przed ewentualnymi uciążliwościami związanymi z funkcjonowaniem przedmiotowego punktu tut. organ nałożył warunki określone w pkt 2 lit. d i e niniejszej decyzji.

Etap realizacji planowanego przedsięwzięcia nie będzie wiązał się z zapotrzebowaniem na wodę oraz powstawaniem ścieków.

Na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia wystąpi zapotrzebowanie na wodę na cele socjalno-bytowe oraz prace porządkowe. Woda pobierana będzie z wodociągu gminnego natomiast ścieki sanitarne odprowadzane będą do gminnej kanalizacji sanitarnej.

Wody opadowe i roztopowe z dachów oraz terenów utwardzonych odprowadzane będą w sposób niezorganizowany do gruntu.

Na etapie realizacji planowanego przedsięwzięcia nie będą powstawały odpady, natomiast eksploatacja planowanego przedsięwzięcia generować będzie niewielka ilość odpadów komunalnych, które przekazywane będą formie posiadającej stosowne zezwolenia w zakresie gospodarki odpadami.

Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie poza granicami form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 pkt 1-4, 6-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody  (Dz. U. z 2023 r., poz. 1336 ze zm.), a zatem nie będzie naruszać obowiązujących w stosunku do nich zakazów.

Ponadto przedsięwzięcie realizowane będzie poza granicami obszarów Natura 2000, a tym samym poza siedliskami przyrodniczymi oraz poza stanowiskami gatunków roślin i zwierząt dla których ochrony je wyznaczono.

Z opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu wynika, że w bazie danych będących w posiadaniu organu opiniującego brak jest informacji o występowaniu w granicach planowanego przedsięwzięcia gatunków roślin, zwierząt i grzybów podlegających ochronie prawnej jak również siedlisk przyrodniczych i gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty.

Planowana inwestycja zlokalizowana będzie poza zasięgiem korytarzy ekologicznych wyznaczonych w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Opolskiego jak również poza korytarzami ekologicznymi wyznaczonymi przez Instytut Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk we współpracy z Pracownia na rzecz Wszystkich Istot w 2011 r..

Zgodnie z opracowaniem Waloryzacja Krajobrazu naturalnego województwa opolskiego wraz z programem czynnej i biernej ochrony (K. Badora i K. Badora, Opole 2006 r.) inwestycja zlokalizowana będzie w obszarze o szczególnie wysokich walorach krajobrazowych. Inwestycja przewidziana jest w miejscu istniejącego terenu już przekształconego przez człowieka w związku z czym jej realizacja nie powinna negatywnie wpłynąć na walory krajobrazowe tego obszaru.

W zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie występują:

  • obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek,
  • obszary wybrzeży i środowisko morskie,
  • obszary górskie lub leśne,
  • obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych,
  • obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne,
  • obszary przylegające do jezior,
  • uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.

Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w granicach zlewni jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP) Biała Głuchołaska o kodzie RW600003125989 oraz w obrębie jednolitych części wód podziemnych (JCWPd) nr 109 o kodzie GW6000109. Na terenie inwestycji nie występują ujęcia wody. Przedsięwzięcie nie znajduje się w obrębie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych, nie znajduje się w obrębie strefy ochronnej ujęcia wody oraz nie znajduje się na obszarach narażonych na niebezpieczeństwo powodzi.

Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej przedsięwzięcia, nie przewiduje się negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji na stan jednolitych części wód podziemnych (JCWPd) i powierzchniowych (JCWP) oraz możliwość osiągnięcia celów środowiskowych dla JCWP i JCWPd.

            Planowane przedsięwzięcie:

- nie zalicza się do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia awarii przemysłowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 138),

- jest przystosowane do zmieniających się warunków klimatycznych tj. silne wiatry w przypadku gromadzenia odpadów lekkich kontenery zabezpieczone będą w siatki ochronne zabezpieczające przed ich przemieszczaniem) oraz na nawalne opady deszczu (odpady wrażliwe na opady atmosferyczne przechowywane będą w zadaszonych wiatach).

            W otoczeniu planowanego przedsięwzięcia nie znajdują się inne przedsięwzięcia o podobnym charakterze i skali w związku z czym nie będzie dochodziło do kumulowania się oddziaływań.

Inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Biorąc powyższe pod uwagę, uwzględniając łącznie uwarunkowania, o których mowa w art. 63 ust. 1 ustawy ooś, w tym zakres planowanego przedsięwzięcia, jego usytuowanie, charakter i skalę oraz opinie organów opiniujących tutejszy organ uznał, że planowane przedsięwzięcie nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko i nie podlega obowiązkowi przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

 

Mając na uwadze powyższe, orzeczono jak w sentencji.

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu  za pośrednictwem Burmistrza Głuchołaz, które należy wnieść w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strony mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzje.

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

Otrzymują:

  1. Transport Towarowy – handel Ignacy Sierotowicz, Bodzanów 100, 48-340 Głuchołazy
  2. Strony postępowania w formie obwieszczenia
  3. Aa (RR – US)

 

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Firmowa 1, 45-512 Opole
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nysie, ul. Żeromskiego 7/9, 48-304 Nysa
  3. Państwowe gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Nysie, ul. Ogrodowa 4, 48-300 Nysa
     

            

Głuchołazy, 2024-06-06

RR.6220.02.2024.US

 

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 82 ust. 3 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.)

 

Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane w województwie opolskim, gmina Głuchołazy, na terenie miejscowości Bodzanów na działce nr 275. Ww. działka znajduje się na obszarze nieobjętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Inwestor prowadzi działalność w zakresie m.in. transportu odpadów, w ramach której odbiera odpady z miejsc ich wytworzenia i transportuje je do miejsca przetworzenia. Planowane przedsięwzięcie usprawniłoby proces organizacyjny tej działalności, poprzez umożliwienie inwestorowi zbierania niektórych rodzajów transportowanych odpadów.

Obecnie na terenie ww. działki znajdują się wiaty magazynowe, plac składowy oraz budynek socjalny z zapleczem sanitarnym. Plac składowy jest wykorzystywany głównie do tymczasowego przechowywania materiałów budowlanych m.in. surowców skalnych, a także pustych kontenerów na odpady. Pozostała powierzchnia działki jest wykorzystywana przede wszystkim jako przestrzeń postojowo-manewrową dla maszyn i pojazdów zaplecza budowlano-rozbiórkowego i transportowego. Odległość od zabudowy tj. zabudowy mieszkaniowej zagrodowej wynosi 37 m. W najbliższym sąsiedztwie planowanego przedsięwzięcia znajdują się grunty orne użytkowane rolniczo oraz zadrzewienia i zakrzewienia oraz droga gminna. Łączna powierzchnia działki nr 275, na której planuje się realizację przedsięwzięcia wynosi 0,71 ha. Powierzchnia użytkowa wiat magazynowych wynosi 1348 m2. Powierzchnia przeznaczona na zbieranie odpadów wyniesie ok 500 m2.

W ramach planowanego przedsięwzięcia inwestor planuje stworzyć właściwe warunki organizacyjne i technologiczne, poprzez uprzątnięcie miejsc magazynowania odpadów, wyrównanie i utwardzenie podłoża materiałami budowlanymi, wykonanie ewentualnych zabezpieczeń dla odpadów magazynowanych luzem (np. boksy) oraz oznakowanie stanowiska magazynowe etykietami informacyjnymi.

Do skupu przyjmowane będą o kodach: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 04, 17 05 06, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04 oraz 15 01 06 w sumarycznej ilości nie większej niż 17 752 Mg/rok. Po sprawdzeniu rodzaju i ilości dostarczonych odpadów będą one kierowane do wyznaczonego miejsca magazynowania.

Odpady o kodach:

  • 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81, 17 05 04, 17 05 06, 17 05 08, 17 09 04 magazynowane będą w boksie betonowym zlokalizowanym na utwardzonym placu składowym,
  • 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 06 04, 17 08 02 magazynowane będą w kontenerze zlokalizowanym na placu składowym,
  •  15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 06 magazynowane będą w wydzielonym miejscu wiaty magazynowej.

Magazynowanie odpadów lekkich narażonych na ich przemieszczanie w wyniku silnych wiatrów prowadzone będzie w kontenerach zabezpieczonych siatką. Odpady narażone na warunki atmosferyczne typu opakowania z papieru i tektury magazynowane będą pod zadaszoną wiatą.

Po zebraniu odpowiedniej ilości odpady te będą transportowane do miejsca przetwarzania.