Protokół nr 53 Komisja Oświaty 21.02.2024
Protokół Nr 53/24
z posiedzenia członków Komisji Oświaty i Kultury, które odbyło się w dniu 21 lutego 2024 r. o godz. 09.45 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 12.30.
Temat posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Zaopiniowanie materiałów na sesję.
- Sprawy bieżące i wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Stanisław Szul. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Stanisław Szul - przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 7 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny nie głosował.
Ad. 3 Głosowanie projektów uchwał
- Uzupełniający wybór ławników do Sądu Rejonowego w Prudniku na kadencję 2024-2027. Komisja nie głosowała nad projektem uchwały.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Gminy Głuchołazy. Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Planowania Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy pan Jerzy Cembruch. W dyskusji głos zabrał radny J. Wojnarowski Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny nie głosował.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Głuchołazy na lata 2024-2030. Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Planowania Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy Pan Jerzy Cembruch. W dyskusji uczestniczyli radni J. Wanicki, S. Szul. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny nie głosował.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika OSP. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny nie głosował.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Gmina Głuchołazy, Gmina Branice, Gmina Kietrz i Powiat Prudnicki razem dla poprawy efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej”. Projekt uchwały omówił Z-ca Burmistrza Głuchołaz Pan Roman Sambor. W dyskusji uczestniczyli radni: J. Wanicki, J. Wojnarowski. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 9 radnych.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustanowienia pomników przyrody. Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret. W dyskusji udział wzięli radni: S. Szul, J. Wojnarowski, G. Ptak, A. Szymkowicz. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny nie głosował.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany uchwały Nr LVII/558/23 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze wsi Charbielin. Projekt uchwały omówił Z-ca Burmistrza Głuchołaz Pan Roman Sambor. W dyskusji głos zabrał radny J. Wojnarowski. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych,2 radnych było przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny nie głosował.
Ad.4 Komisja Oświaty i Kultury na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 lutego 2024 roku podjęła następujące wnioski:
- Komisja przyjęła do wiadomości:
- Informację nt. realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za 2023 r. Temat omówił Z-ca Burmistrza Głuchołaz Pan Roman Sambor.
- Informację o realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2023 r. oraz plan na 2024 r.
Przy przyjęciu do wiadomości „Informacja o realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2023 r. oraz plan na 2024 r.” Komisja wnioskuje o zwiększenie środków finansowych do złożonych wniosków na inicjatywy lokalne, jeszcze w tym roku. W tym temacie głos zabrali wszyscy członkowie komisji.
- Opinie w sprawie projektów uchwał:
- Opinia Komisji w sprawie uzupełniający wybór ławników do Sądu Rejonowego w Prudniku na kadencję 2024-2027 - komisja nie głosowała
- Opinia Komisji w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Gminy Głuchołazy - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Głuchołazy na lata 2024-2030 - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika OSP - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Gmina Głuchołazy, Gmina Branice, Gmina Kietrz i Powiat Prudnicki razem dla poprawy efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej” - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie ustanowienia pomników przyrody - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie zmiany uchwały Nr LVII/558/23 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze wsi Charbielin - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Opinia Komisji w sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz - przyjęcie uchwały bez poprawek
- Wolne wnioski
- Komisja nie skonstruowała wolnych wniosków.
Ad.5
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Protokołował: Iwona Bartczak
Przewodniczył: Stanisław Szul