Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za 2023 rok
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach pracowała na podstawie rocznego plan pracy zatwierdzonego uchwałą nr LV/539/23 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 25 styczniu 2023 roku, zał. nr 3 w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach. Plan pracy Komisji został opracowany w swej podstawowej części w oparciu o tematykę zawartą w planie pracy Rady Miejskiej oraz dodatkowych tematów będących w sferze zainteresowania członków komisji.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach została powołana na podstawie uchwały nr XXX/291/21 z dniu 11 lutego 2021 r Rady Miejskiej w Głuchołazach zmieniającą uchwałę nr I/8/18 z dnia 21 listopada 2018 r.
W 2023 roku miały miejsce zmiany w składzie osobowym komisji. W miesiącach styczeń-luty komisja pracowała w następującym składzie osobowym:
1. Łabaza Adam – przewodniczący komisji
2. Kanarski Bogusław – wiceprzewodniczący komisji
3. Koszut Michał – członek komisji
4. Reszka Barbara – członkini komisji
5. Stadnik Lucyna - członkini komisji
6. Pach – Gomulnicka Klaudia – członkini komisji
7. Klimecki Ireneusz – członek komisji
Na podstawie uchwały nr LVI/547/23 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 1 marca 2023 r. zmieniającą uchwałę Nr I/8/18 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 21 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komisji Budżetu, Finanasów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej
w Głuchołazach, został zmieniony skład komisji. Powodem przeprowadzonych zmian była rezygnacji z prac w komisji radnej pani Klaudi Pach – Gomulnickiej. Od tego czasu komisja pracowała w składzie sześcioosobowym. Kolejną zmianą w składzie osobowym komisji była rezygnacja pod koniec miesiąca września 2023 roku pani Lucyny Stadnik z funkcji radnej. W związku z powyższym komisja pracowała w składzie pięcioosobowym w miesiącu październiku i listopadzie 2023 roku. W miesiącu grudniu do składu komisji został powołany radny pan Dawid Kanarski, który objął mandat radnego.
Sprawozdanie obejmuje okres od dnia 01 stycznia 2023 roku do dnia 31 grudnia 2023 roku, w tym czasie komisja odbyła łącznie 10 posiedzeń. W miesiącu marcu 2023 komisja obradowała w składzie sześcioosobowym, w miesiącu czerwcu w składzie czteroosobowym a w miesiącu wrześniu w składzie pięcioosobowym.Natomiast w miesiącu grudniu w składzie sześcioosobowym.
W trakcie posiedzeń złożono 11 wniosków związanych z projektami uchwał, przedstawionymi informacjami dotyczących bieżących problemów.
Komisja złożyła 6 wniosków do budżtu gminy na 2024 rok.
W trakcie odbytych posiedzń , komisja przeprowadziła również wizytację w terenie. Wizytacja związana z remontem remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Charbielinie. Wizytację Dziennego Domu Senior+ oraz wizytację w Szkole Podstawowej nr 1 w Głuchołazach.
Komisja w planie pracy na 2023 rok skupiła się na poniższych zagadnieniach:
1. Analiza wydatków i stanu realizacji remontu remizy OSP w Charbielinie. Wzytacja w terenie.
2. Informacja dot. należności i wypłat wynagrodzeń autorskich, tzw. tantiem
3. Analiza stanu i wartości finansowej księgozbioru będącego w zasobach Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach na dzień 31.12.2022 roku.
4. Analiza kosztów poniesionych na funkcjonowanie Domu Dziennego Pobytu Senior+ i Mieszkań Chronionych w 2022 rok. Wizytacja obiektów.
5. Wydatki i dochody związane z funkcjonowaniem siłowni w hali GOSiR.
6. Analiza sprawozdań finansowych gminnych spółek ( GKTBS i Wodociągi) za 2022 rok. Wizytacja spółek.
7. Wydatki poniesione na remonty obiektów oświatowych będących w administrowaniu gminy i stowarzyszeń za 2022 i do września 2023 roku. Wizytacja wybranej placówki.
8. Zaopiniowanie założeń do budżetu gminy na 2024 rok.
Z poszczególnych posiedzeń komisji sporządzany jest protokół w formie pisemnej i posiedzenie utrwalane jest na płycie CD. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego komisji. Protokoły przechowywane są w dokumentacji komisji a wnioski podejmowane przez komisję przekazywane są burmistrzowi. Odpowiedzi burmistrza, innych instytucji na wnioski komisji, zdeponowane są w dokumentacji Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego.
W posiedzeniach komisji uczestniczył burmistrz, wiceburmistrz, skarbnik gminy, merytoryczni pracownicy urzędu, instytucji i organizacji, którzy udzielali informacji i wyjaśnień przy omawianiu poszczególnych zagadnień.