Protokół nr 47 Komisja Rolna 22.09.2023
Protokół Nr 47/23
z posiedzenia członków Komisji Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 22 września 2023 r. o godz. 08.00 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji w części pierwszej od godz. 08.00 do godz. 12.30
Temat posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3. Ocena działania systemu gospodarki odpadami komunalnymi za I półrocze 2023
4. Wnioski komisji do budżetu na rok 2024 rok.
5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
7. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Ad. 3
Ocena działania systemu gospodarki odpadami komunalnymi za I półrocze 2023
W posiedzeniu Komisji obecny był Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret.
Radni zapoznali się z przygotowaną przez Pana Naczelnika informacją nt gospodarki odpadami komunalnymi.
W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, J. Wojnarowski, J. Chaszczewicz.
Ad. 4
Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2023 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2024 r.:
1. Wykonanie remontu drogi gminnej nr 547 .
2. Wykonanie oświetlenia obok drogi 503/547/502 - Kolonia Kaszubska, do drogi wojewódzkiej Głuchołazy – Złote Hory.
3. Wykonanie instalacji fotowoltaicznej oraz zainstalowanie pompy ciepła w świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie.
4. Zabezpieczenie środków finansowych w wysokości 200 tys. zł na konserwację rowów i przepustów na terenach wiejskich w Gminie Głuchołazy.
5. Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym w Głuchołazach.
6. Doposażenie świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie o kuchenkę 6 palnikową z piekarnikiem.
7. Wykonanie przejścia pod torowiskiem w lokalizacji dojścia do „ 300 schodków”.
8. Wykonanie fragmentu chodnika przy ul. Konopnickiej łączącego kładkę z ul. Norwida
przy budynku GOSiR.
9. Dokończenie remontu naprawy chodnika przy ul. Kolejowej, przy drodze gminnej.
10. Zakup kamery monitoringu, oraz oświetlenia do kontrolowania boksów śmietnikowych.
11. Wykonanie kolejnego muralu .
12. Wyremontowanie placu zabaw przy Żłobku Miejskim.
13. Dosadzenie roślin w Parku Zdrojowym (typu rododendrony, różaneczniki).
14. Budowa chodnika w Nowym Lesie od kościoła wzdłuż plebani do wiaduktu kolejowego.
15. Budowa parkingu przy ul. Andersa obok mostu huśtanego.
Ad. 5
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
Głosowanie Projektów Uchwał
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2023 rok.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
W dyskusji udział wzięli Radni: R. Udziela, J. Wojnarowski, K. Pach-Gomulnicka, I. Klimecki, Sz. Biliński.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2023-2027.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie Alei Jana Pawła II 36 w Głuchołazach.
Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.
W dyskusji udział wzięli Radni: R.Udziela, B. Kanarski, J. Wojnarowski, I. Klimecki, J. Wanicki, J. Chaszczewicz.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego działki na obszarze wsi Bodzanów, w rejonie zakładu Malta-Decor Sp. z o.o.
Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiaru likwidacji Filii nr 1 Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach, z lokalizacją Głuchołazy ul. Słowackiego 1, oraz zamiaru zmiany Statutu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Głuchołaskiej Spółdzielni Energetycznej.
Projekt uchwały omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor.
W dyskusji udział wzięli Radni: R. Udziela, J. Wojnarowski, J. Wanicki. J. Chaszczewicz.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.
7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Ad. 6
Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2023 roku podjęła następujące wnioski:
1. Komisja przyjęła do wiadomości:
a. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2022-2023
b. Ocena przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2023-2024
c. Informacja o realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za I półrocze 2023r.
2. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2023 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2023-2027.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie Alei Jana Pawła II 36 w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego działki na obszarze wsi Bodzanów, w rejonie zakładu Malta-Decor Sp. z o.o.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. sprawie zamiaru likwidacji Filii nr 1 Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach, z lokalizacją Głuchołazy ul. Słowackiego 1, oraz zamiaru zmiany Statutu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Głuchołaskiej Spółdzielni Energetycznej.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
g. Opinia Komisji w sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
3. Wolne wnioski
a. Komisja wnioskuje o informację na temat kosztów utrzymania poszczególnych placówek oświatowych w roku rozliczeniowym 2022, (szkół i przedszkoli) oraz liczbę dzieci i przeliczenie tych kosztów na jedną osobę. Ile te placówki otrzymały subwencji oświatowej na jednego ucznia? Ile poszczególnym szkołom stowarzyszeniowym przekazano środków finansowych ponad to, ile gmina otrzymała w ramach subwencji oświatowej?
Komisja prosi o ww. informacje do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej.
b. Komisja wnioskuje o informację, ilu osobom i na jaką kwotę zostały potrącone nadgodziny w związku z wycieczkami, konkursami, udziałami nauczycieli (o, których była mowa na wcześniejszej Komisji Oświaty) za rok 2022/2023. Czy tym osobom, których dotyczyły te potrącenia zostały wypłacone wyrównania? Ilu osobom i na jaką kwotę? Czy proces nie wypłacania nauczycielom nadgodzin dalej trwa i w jakich szkołach?
Komisja prosi o ww. informacje do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej.
W związku z pismem Wojewody Opolskiego w sprawie reparacji wojennych Komisja opiniuje podjąć procedowanie Rady Miejskiej w tym temacie na Komisjach w miesiącu październiku.
Ad. 7
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Ryszard Udziela
Protokołował:
Krzysztof Śreniawa