Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 47 Komisja Rolna 22.09.2023

Protokół Nr 47/23

 

z posiedzenia członków Komisji Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 22 września 2023 r. o godz. 08.00 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji w części pierwszej od godz. 08.00 do godz. 12.30

Temat posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

3. Ocena działania systemu gospodarki odpadami komunalnymi za I półrocze 2023

4. Wnioski komisji do budżetu na rok 2024 rok.

5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

7. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za  głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Ad. 3

Ocena działania systemu gospodarki odpadami komunalnymi za I półrocze 2023

W posiedzeniu Komisji obecny był Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret.

Radni zapoznali się z przygotowaną przez Pana Naczelnika informacją nt gospodarki odpadami  komunalnymi.

W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, J. Wojnarowski, J. Chaszczewicz.

Ad. 4

Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2023 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2024 r.:

 

 

1. Wykonanie remontu drogi gminnej nr 547 .

2. Wykonanie oświetlenia obok drogi 503/547/502 - Kolonia Kaszubska, do drogi wojewódzkiej Głuchołazy – Złote Hory.

3. Wykonanie instalacji fotowoltaicznej oraz zainstalowanie pompy ciepła w świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie.

4. Zabezpieczenie środków finansowych w wysokości 200 tys. zł na konserwację rowów i przepustów na terenach wiejskich w Gminie Głuchołazy.

5. Budowa kolumbarium na Cmentarzu Komunalnym w Głuchołazach.

6. Doposażenie świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie o kuchenkę 6 palnikową z piekarnikiem.

7. Wykonanie przejścia pod torowiskiem w lokalizacji dojścia do „ 300 schodków”.

8. Wykonanie fragmentu chodnika przy ul. Konopnickiej łączącego kładkę z ul. Norwida

przy budynku GOSiR.

9. Dokończenie remontu naprawy chodnika przy ul. Kolejowej, przy drodze gminnej.

10. Zakup kamery monitoringu, oraz oświetlenia do kontrolowania boksów śmietnikowych.

11. Wykonanie kolejnego muralu .

12. Wyremontowanie placu zabaw przy Żłobku Miejskim.

13. Dosadzenie roślin w Parku Zdrojowym (typu rododendrony, różaneczniki).

14. Budowa chodnika w Nowym Lesie od kościoła wzdłuż plebani do wiaduktu kolejowego.

15. Budowa parkingu przy ul. Andersa obok mostu huśtanego.

Ad. 5

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

Głosowanie Projektów Uchwał

 

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie  zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2023 rok.

 

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

W dyskusji udział wzięli Radni: R. Udziela, J. Wojnarowski, K. Pach-Gomulnicka, I. Klimecki, Sz. Biliński.

 

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.

 

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie  zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2023-2027.

 

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie Alei Jana Pawła II 36 w Głuchołazach.

 

Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.

W dyskusji udział wzięli Radni: R.Udziela, B. Kanarski, J. Wojnarowski, I. Klimecki, J. Wanicki, J. Chaszczewicz.

 

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?  Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.

 

4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego działki na obszarze wsi Bodzanów, w rejonie zakładu Malta-Decor Sp. z o.o.

 

Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?  Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.

 

5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiaru likwidacji Filii nr 1 Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach, z lokalizacją Głuchołazy ul. Słowackiego 1, oraz zamiaru zmiany Statutu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach.

 

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

 

6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Głuchołaskiej Spółdzielni Energetycznej.

 

Projekt uchwały omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor.

W dyskusji udział wzięli Radni: R. Udziela, J. Wojnarowski, J. Wanicki. J. Chaszczewicz.

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 9 radnych.

 

 

7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

Ad. 6

Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2023 roku podjęła następujące wnioski:

 

1. Komisja przyjęła do wiadomości:

a. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2022-2023

b. Ocena przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2023-2024

c. Informacja o realizacji inwestycji w gminie Głuchołazy za I półrocze 2023r.

2. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2023 rok.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

 

b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2023-2027.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

c. Opinia Komisji w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie Alei Jana Pawła II 36 w Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego działki na obszarze wsi Bodzanów, w rejonie zakładu Malta-Decor Sp. z o.o.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

e. sprawie zamiaru likwidacji Filii nr 1 Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach, z lokalizacją Głuchołazy ul. Słowackiego 1, oraz zamiaru zmiany Statutu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

f. Opinia Komisji w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Głuchołaskiej Spółdzielni Energetycznej.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

g. Opinia Komisji w  sprawie skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

3. Wolne wnioski

a. Komisja wnioskuje o informację na temat kosztów utrzymania poszczególnych placówek oświatowych w roku rozliczeniowym 2022, (szkół i przedszkoli) oraz liczbę dzieci i przeliczenie tych kosztów na jedną osobę. Ile te placówki otrzymały subwencji oświatowej na jednego ucznia?  Ile poszczególnym szkołom stowarzyszeniowym przekazano środków finansowych ponad to, ile gmina otrzymała w ramach subwencji oświatowej?

Komisja prosi o ww. informacje do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej.

b. Komisja wnioskuje o informację, ilu osobom i na jaką kwotę zostały potrącone nadgodziny w związku z wycieczkami, konkursami, udziałami nauczycieli (o, których była mowa na wcześniejszej Komisji Oświaty) za rok 2022/2023. Czy tym osobom, których dotyczyły te potrącenia zostały wypłacone wyrównania? Ilu osobom i na jaką kwotę? Czy proces nie wypłacania nauczycielom nadgodzin dalej trwa i w jakich szkołach?

Komisja prosi o ww. informacje do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej.

 

W związku z pismem Wojewody Opolskiego w sprawie reparacji wojennych Komisja opiniuje podjąć procedowanie Rady Miejskiej w tym temacie na Komisjach w miesiącu październiku.

 

Ad. 7

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Ryszard Udziela

Protokołował: 

Krzysztof Śreniawa