Sporządzenie audytów energetycznych oraz tabeli wyceny elementów objętych audytem dla budynków: 1. Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka” w Głuchołazach – ul. Curie-Skłodowskiej 4 2. Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach – ul. Powstańców Śląskich 1
Zapytanie ofertowe
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia na:
Sporządzenie audytów energetycznych oraz tabeli wyceny
elementów objętych audytem dla budynków:
1. Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka” w Głuchołazach – ul. Curie-Skłodowskiej 4
2. Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach – ul. Powstańców Śląskich 1
Lokalizacja realizacji zadania :
1. Głuchołazy, ul. Curie-Skłodowskiej 4 – Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka”
2. Głuchołazy, ul. Powstańców Śląskich 1 – Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka
Cel zamówienia :
Niniejsze zapytanie ofertowe obejmuje sporządzenie audytów energetycznych dla budynków:
1. Publicznego Przedszkola nr 1 im. „Bajka”
2. Publicznego Przedszkola nr 2 im. Niezapominajka.
Audyty energetyczne będą podstawą do ubiegania się przez Gminę Głuchołazy o dofinansowanie robót budowlanych związanych z termomodernizacją obiektów użyteczności publicznej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027.
Na podstawie audytów sporządzony zostanie Program Funkcjonalno-Użytkowy a następnie przeprowadzona zostanie modernizacja energetyczna każdego z budynków objętych niniejszym Zapytaniem ofertowym.
Opis przedmiotu zamówienia :
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sporządzenie audytów energetycznych dla budynków:
- Publicznego Przedszkola nr 1 im. „Bajka”
- Publicznego Przedszkola nr 2 im. Niezapominajka
oraz sporządzenie tabeli wyceny elementów objętych audytem ( tabela dla każdego budynku osobno ).
Uwaga :
Budynki w których znajdują się Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka” oraz Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka są wpisane do Gminnej Ewidencji Zabytków ( wyciąg z Gminnej Ewidencji Zabytków stanowi załącznik nr 1 oraz załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego ).
Charakterystyczne parametry budynków :
1. Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka” w Głuchołazach:
- konstrukcja: mieszana/tradycyjna
- liczba kondygnacji: 3
- powierzchnia zabudowy: 285 m2
2. Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach:
- konstrukcja: mieszana/tradycyjna
- liczba kondygnacji: 3
- powierzchnia zabudowy: 390 m2
Zakres opracowania dokumentacji projektowej obejmuje m. in. :
1) sporządzenie audytu energetycznego - po 4 egz. w wersji papierowej dla każdego z budynków ;
2) sporządzenie tabeli wyceny elementów objętych audytem – po 4 egz. w wersji papierowej dla każdego z budynków ;
3) dostarczenie audytów energetycznych oraz tabeli wyceny elementów w formie elektronicznej na nośniku pamięci USB ;
4) uzyskanie prawomocnego uzgodnienia z powiatowym konserwatorem zabytków na wszelkie prace zawarte w audytach energetycznych (jeżeli będzie wymagane, np. dla termomodernizacji elewacji itp.)
Podstawa sporządzenia audytów energetycznych:
Audyty energetyczne muszą spełniać potrzeby Zamawiającego oraz wymagania określone m. in. w poniżej wymienionych rozporządzeniach i ustawach:
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 grudnia 2022 r. ( Dz. U. z dnia 29 grudnia 2022 r., poz. 2816 ) zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego
- rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 12 kwietnia 2022 r. ( Dz. U. z dnia 5
maja 2022 r., poz. 956 ) zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i
sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii
- ustawa z dnia 7 października 2022 r. ( Dz. U. z dnia 27 października 2022 r., poz. 2206 ) o zmianie ustawy o charakterystyce energetycznej budynków oraz ustawy Prawo budowlane
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2021 r. ( Dz. U. z dnia 7 maja 2021 r., poz. 868 ) o zmianie ustawy o efektywności energetycznej oraz niektórych innych ustaw
- ustawa z dnia 29 września 2022 r. ( Dz. U. z dnia 21 listopada 2022 r., poz. 2370 ) o zmianie ustawy Prawo energetyczne oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii
- ustawa z dnia 29 września 2022 r. ( Dz. U. z dnia 30 listopada 2022 r., poz. 2456 ) o zmianie niektórych ustaw wspierających poprawę warunków mieszkaniowych
- rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. ( Dz. U. z dnia 16 września 2015 r., poz. 1405 ) w sprawie szczegółowego sposobu weryfikacji audytu energetycznego i części audytu remontowego oraz szczegółowych warunków, jakie powinny spełniać podmioty, którym Bank Gospodarstwa Krajowego może zlecać wykonanie weryfikacji audytów
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 28 marca 2023 r. ( Dz. U. z dnia 13 kwietnia 2023 r., poz. 697 ) zmieniające rozporządzenie w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej
Modernizacja energetyczna jest rozumiana jako kompleksowe przedsięwzięcie termomodernizacyjne, w wyniku którego zostaną zmniejszone wartości wskaźników rocznego zapotrzebowania m. in. na: energię użytkową, energię końcową oraz nieodnawialną energię pierwotną oraz w zakresie ograniczenia emisji CO2.
Przeprowadzona w ramach audytu analiza powinna obejmować m. in.: przegrody zewnętrzne ( ściany, stropy, dachy ), okna, drzwi, zastosowanie odnawialnych źródeł energii, optymalizację zużycia energii elektrycznej, ocenę węzła cieplnego, ocenę instalacji c.o.
Kody CPV określające przedmiot zamówienia :
71314300-5 – usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
Wymagania w zakresie zawartości audytu:
Sporządzany audyt energetyczny musi zawierać:
1. Obmiary niezbędne przy realizacji i rozliczeniu termomodernizacji
2. Część rysunkową:
- plan sytuacyjny zawierający co najmniej wymiar wszystkich ścian zewnętrznych
- widoki elewacji w postaci dokumentacji fotograficznej
- dokumentację fotograficzną newralgicznych elementów budynku
3. Wybór optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego powinien wskazywać optymalne rozwiązania termomodernizacyjne dla budynku, ocenę opłacalności każdego wariantu i czasu jego zwrotu.
4. Zbiorcze tabelaryczne zestawienie faktur za energię wykorzystaną na potrzeby cieplne i zużycia energii elektrycznej lub dane na podstawie których audytor oszacował zapotrzebowanie budynku na energię cieplną i elektryczną (jeśli będą dostępne).
5. Jeżeli Wykonawca będzie proponował zastosowanie odnawialnych źródeł energii, należy wówczas określić lokalizację źródła. Rodzaj, moc oraz gabaryty powinny być dopasowane do ilości zapotrzebowania energii oraz możliwości technicznych budynku oraz ekonomiczności zastosowania wybranego źródła.
6. Przewidywać i określać sposób pomiaru pobranej przez budynek energii, uzyskanej z odnawialnych źródeł energii ciepła i/lub energii elektrycznej tak, aby można było monitorować efekt energetyczny i ekologiczny dla przeprowadzonej modernizacji.
7. Oświadczenie autora audytu, że dokumentacja jest zgodna z:
- regionalnymi zasadami i standardami kształtowania ładu przestrzennego w polityce województwa opolskiego przy wykorzystaniu środków publicznych,
- Krajowym Planem działań dotyczącym efektywności energetycznej dla Polski,
- Krajowym Planem mającym na celu zwiększenie liczby budynków o niskim zużyciu energii,
- Przewodnikiem technicznego finansowania modernizacji energetycznej budynków finansowanych w ramach Polityki Spójności.
8. Opracowany audyt ma uwzględniać wymogi określone w Warunkach realizacji projektów Typ 1 i 2, pkt 5 w Załączniku nr 1 do uchwały nr 9536/2023 Zarządu Województwa Opolskiego z dnia 15 maja 2023 r. pn.: „Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027” ( stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego ) m. in. rozwiązań zakładających uzyskanie oszczędności na poziomie 30% .
Uwagi i obowiązki Wykonawcy :
- Wykonawca zobowiązuje się wykonywać przedmiot umowy z należytą starannością .
- Wykonawca winien uzyskać wszelkie zezwolenia w celu realizacji przedmiotu zamówienia .
- Przy wykonywaniu dokumentacji należy uwzględnić wszystkie obowiązujące w tym zakresie
przepisy i normy prawne .
- Wykonawca zobowiązuje się do konsultowania z Zamawiającym na każdym etapie opracowywanej dokumentacji rozwiązań, które mają istotny wpływ na koszty inwestycji .
- Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania zgody Zamawiającego na zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania zwłaszcza techniczne, materiałowe i użytkowe .
- Wykonawca powinien zastosować w dokumentacji rozwiązania skutkujące optymalizacją kosztów inwestycji .
- Wykonawca na prośbę Zamawiającego powinien uzupełnić szczegóły dokumentacji projektowej .
- Opracowanie dokumentacji w sposób zapewniający zamawiającemu opisanie przedmiotu Zamówienia na roboty budowlane zgodnie z wymogami ustawy Prawo Zamówień Publicznych .
- Cena opracowania podana w ofercie musi uwzględniać wszystkie koszty uzyskania niezbędnych, wymaganych uzgodnień, opinii właściwych jednostek oraz koszty materiałów wyjściowych i pomocniczych do wykonania przedmiotu zamówienia .
- Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie (nie dłużej niż 2 dni robocze) nieodpłatnie udzielić
Zamawiającemu wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia na etapie organizowania postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót budowlanych oraz w trakcie trwania procedury przetargowej tzn. udzielenia odpowiedzi na pytania wykonawców robót budowlanych .
- Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu opisanym w przedmiocie zamówienia oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wizja lokalna winna być wykonana na koszt własny Wykonawcy .
Gmina Głuchołazy zwraca się do Wykonawcy o przedstawienie oferty cenowej na realizację w/w usługi
Warunki postępowania :
- Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena brutto – 100% .
- Warunki gwarancji: 60 miesięcy od podpisania protokołu odbioru końcowego .
- Pożądany termin realizacji zamówienia: 18.08.2023 r. .
- Istotne warunki umowy lub wzór umowy:
1) wynagrodzenie ryczałtowe ;
2) płatność jednorazowa po wykonaniu przedmiotu zamówienia płatne do 30 dni od otrzymania prawidłowo wystawionej faktury/rachunku .
- Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli obowiązujące przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ;
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym do wykonania zamówienia ;
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ;
- Zamawiający ma prawo do wykluczenia z postępowania Oferentów, którzy nie spełniają
warunków udziału w postępowaniu. Wykluczenie Oferenta będzie jednoznaczne z odrzuceniem złożonej przez niego oferty .
Ofertę Wykonawca może złożyć :
1) w formie pisemnej na adres: Gmina Głuchołazy, ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy
lub
2) w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: inw@glucholazy.pl
Oferta musi być podpisana i złożona przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy z podaniem ceny za realizację całości przedmiotu zamówienia w terminie do dnia 23.06.2023 r.
Załączniki do zapytania ofertowego:
Audyty - Załącznik nr 4 Formularz ofertowy.odt (36,50KB)
Audyty - Załącznik nr 7 Oświadczenie Ukraina.docx (14,96KB)
Audyty - Załącznik nr 8 RODO.doc (27,00KB)
Załącznik nr 1 Karta zabytku ul. Skłodowskiej 4.pdf (825,42KB)
Załącznik nr 2 Karta zabytku ul. Powstańców Śląskich 1.pdf (756,41KB)
Załącznik nr 3 Szczegółowy Opis Priorytetów.pdf (5,21MB)
Załącznik nr 5 Lokalizacja Publiczne Przedszkole nr 1 im. Bajka.pdf (1,78MB)
Załącznik nr 6 Lokalizacja Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka.pdf (1,28MB)
Oferent musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku ze składaną ofertą j/w:
1) Oświadczam, że zapoznałem się z informacją o sposobie przetwarzania danych przez Burmistrza Głuchołaz z siedzibą w Głuchołazach ul. Rynek nr 15 .
2) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z zapytaniem ofertowym jw. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany/a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz z siedzibą 48-340 Głuchołazy, ul. Rynek nr 15 w zakresie postępowania na zadanie pn. Sporządzenie audytów energetycznych oraz tabeli wyceny elementów objętych audytem dla budynków:
1. Publiczne Przedszkole nr 1 im. „Bajka” w Głuchołazach – ul. Curie-Skłodowskiej 4
2. Publiczne Przedszkole nr 2 im. Niezapominajka w Głuchołazach – ul. Powstańców Śląskich 1.
Uwaga!
Niniejsze Rozeznanie (zapytanie) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn. zm.) .
Zamawiający, oświadcza i informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym (i ewentualnie innych kryteriów) .
Złożenie ewentualnej oferty nie stwarza po stronie oferenta roszczenia względem Zamawiającego o zawarcie umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru oferty i zawarcia umowy z wybranym oferentem .
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny unieważnienia na każdym etapie prowadzonego postępowania .
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze art 22 Ustawy z dnia 14 grudnia 2018r. o ochronie danych osobowych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości :
W związku z zapisami art. 22 Ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), informuję, że :
1. Administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Głuchołazach ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy .
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych iod@glucholazy.pl, nr tel. 77 40 92 143 .
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych .
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych Straży Miejskiej na podstawie. art. 10.1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 928 z późn. zm.). Straż Miejska zgodnie z art. 10a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 928 z późn. zm.): w celu realizacji ustawowych zadań Straż Miejska może przetwarzać dane osobowe, bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą, uzyskane :
a)w wyniku wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia ;
b)z rejestrów, ewidencji i zbiorów, do których straż posiada dostęp na podstawie odrębnych przepisów
4. Osoba, której dane dotyczą, posiada prawo :
a) do wniesienia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi w przypadku naruszenia praw osoby w wyniku przetwarzania danych osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,00-193 Warszawa ;
b) Do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych .
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do osiągnięcia celu procesu przetwarzania wskazanego w pkt 3 oraz terminów przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, nie krócej niż okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych .
6. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione jednostki organizacyjne Gminy Głuchołazy, inne podmioty na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych .
7.Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej .
Osoba do kontaktu:
Grzegorz Bierczak
Wydział Inwestycji i Eksploatacji
tel. 77 40 92 110