- Menu przedmiotowe
- Organizacje pozarządowe
- 2023
- Ogłoszenia o konkursach
Prowadzenie działań na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku domowym oraz prowadzenie hospicjum domowego
Burmistrz Głuchołaz
ogłasza otwarty konkurs ofert na:
Zadanie nr 1
Nazwa zadania – Prowadzenie działań na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania – 16.000 zł
Warunki realizacji zadania:
- Działania na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej powinny obejmować:
- organizację konsultacji medycznych,
- organizację zajęć rehabilitacyjnych,
- organizację okolicznościowych imprez integracyjnych, wycieczek i wypoczynku,
- zapewnienie rodzicom dzieci niepełnosprawnych edukacji w zakresie rozwoju i wychowania dziecka niepełnosprawnego,
- zapewnienie rodzicom dzieci niepełnosprawnych wsparcia, pomocy oraz umożliwienie im wymiany doświadczeń w zakresie opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym.
- Podmiot realizując wyżej wymienione zadanie zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W indywidualnym przypadku, jeżeli Podmiot nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy, Podmiot obowiązany jest zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 2, zastosowanie mają przepisy art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023r.
Informacja o realizacji zadania w roku 2021 i 2022:
Wyszczególnienie | Dotacja w 2021 r. | Dotacja w 2022 r. |
Liczba dofinansowanych zadań | 1 | 1 |
Liczba dofinansowanych podmiotów | 1 | 1 |
Kwota | 10.000 | 10.000 |
Zadanie nr 2
Nazwa zadania – Udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku domowym.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania – 30.000 zł
Warunki realizacji zadania:
- Zadanie powinno obejmować:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku domowym, w szczególności w zakresie opieki nad osobami chorymi, samotnymi, niepełnosprawnymi i w wieku podeszłym,
- wspieranie i wdrażanie członków rodziny do pomocy przy chorym,
- pomoc w nawiązywaniu kontaktów medycznych oraz z urzędami.
Udzielanie pomocy ww. osobom powinno odbywać się poprzez:
- propagowanie zdrowego stylu życia oraz udzielanie porad w zakresie samopielęgnacji,
- świadczenia diagnostyczne, a w szczególności: pomiar RR, poziomu cukru, ocena
i monitorowanie bólu, ocena stanu chorego i procesu zdrowienia, pobieranie materiału do badań diagnostycznych, - świadczenia pielęgnacyjno – higieniczne, w szczególności: toaleta ciała obłożnie
i przewlekle chorych, kąpiele chorych, czynności zapobiegające powstawaniu odleżyn, - świadczenia terapeutyczno-lecznicze, w szczególności: iniekcje, wlewy dożylne, opatrunki, leczenie odleżyn, EKG, inhalacje, farmakologiczne leczenie skóry, udzielanie pierwszej pomocy w stanach zagrożenia życia,
- świadczenia rehabilitacyjne, w szczególności: ćwiczenia usprawniające u pacjentów po długotrwałym unieruchomieniu,
- zaopatrzenie pacjentów obłożnie i przewlekle chorych w sprzęt pielęgnacyjno – medyczny,
- świadczenia socjalno- bytowe, w szczególności: wdrażanie członków rodziny do sprawowania opieki nad chorym oraz pomoc w nawiązywaniu kontaktów w sprawach socjalnych i medycznych z odpowiednimi instytucjami.
- Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania statusu zakładu opieki zdrowotnej potwierdzonego wpisem do właściwego rejestru.
- Podmiot składający ofertę powinien być przygotowany do udzielania świadczeń zdrowotnych na terenie Gminy Głuchołazy m.in. w godzinach wieczornych a także w soboty, niedziele i święta.
- Podmiot składający ofertę musi zapewnić odpowiednie do swojej działalności środki ochrony indywidualnej dla pracowników świadczących usługi zdrowotne w środowisku domowym. Ponadto dołożyć wszelkich starań aby do wyżej wymienionych czynności dopuszczać tylko pracowników zdrowych, bez objawów wskazujących na możliwość występowania choroby zakaźnej.
- Podmiot realizując wyżej wymienione zadanie zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W indywidualnym przypadku, jeżeli Podmiot nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy, Podmiot obowiązany jest zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 2, zastosowanie mają przepisy art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.
Informacja o realizacji zadania w roku 2021 i 2022:
Wyszczególnienie | Dotacja w 2021r. | Dotacja w 2022 r. |
Liczba dofinansowanych zadań | 1 | 1 |
Liczba dofinansowanych podmiotów | 1 | 1 |
Kwota | 30.000 | 30.000 |
Zadanie nr 3
Nazwa zadania – Prowadzenie hospicjum domowego.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania – 20.000 zł
Warunki realizacji zadania:
- Zadanie powinno obejmować:
- pomoc medyczną (wizyty pielęgniarek u pacjenta – średnio 2 razy w tygodniu, lekarzy – średnio 2 razy w miesiącu);
- pomoc psychologiczną;
- pomoc w rozwiązywaniu problemów społeczno – bytowych chorego oraz jego rodziny;
- edukację rodziny i pomoc w zakresie opieki nad chorym;
- wypożyczanie sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego .
Udzielanie pomocy powinno opierać się na empatii, odznaczać się serdecznością
i otwartością na cierpienie chorego i jego rodziny oraz zmierzać do zapewnienia ulgi
w cierpieniu przy poszanowaniu jego godności.
- Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do posiadania statusu zakładu opieki zdrowotnej potwierdzonego wpisem do właściwego rejestru.
- Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia całodobowego dostępu do świadczeń przez 7 dni w tygodniu (także w niedziele i święta)
- Podmiot składający ofertę musi zapewnić odpowiednie do swojej działalności środki ochrony indywidualnej dla pracowników świadczących usługi zdrowotne w środowisku domowym. Ponadto dołożyć wszelkich starań aby do wyżej wymienionych czynności dopuszczać tylko pracowników zdrowych, bez objawów wskazujących na możliwość występowania choroby zakaźnej.
- Podmiot realizując wyżej wymienione zadanie zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W indywidualnym przypadku, jeżeli Podmiot nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy, Podmiot obowiązany jest zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 2, zastosowanie mają przepisy art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2023 r.
Informacja o realizacji zadania w roku 2021 i 2022:
Wyszczególnienie | Dotacja w 2021 r. | Dotacja w 2022 r. |
Liczba dofinansowanych zadań | 1 | 1 |
Liczba dofinansowanych podmiotów | 1 | 1 |
Kwota | 20.000 | 20.000 |
Celem konkursu jest:
- wyłonienie ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu ochrony
i promocji zdrowia poprzez zwiększanie dostępności do usług zdrowotnych na terenie gminy Głuchołazy dla osób chorych ( w tym nieuleczalnie), samotnych, niepełnosprawnych i w wieku podeszłym, - wsparcie realizacji zadania publicznego, gwarantującego troskę o zdrowie, wszechstronny rozwój, podmiotowość i godność oraz równość szans życiowych dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Głuchołazy.
I. Podmioty uprawnione do składania ofert:
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są: organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023r. poz. 571 ), spełniające łącznie niżej wymienione warunki:
- prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem, nie prowadzą działalności dla osiągnięcia zysku,
- posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu,
- dysponują obsługą księgowo – biurową,
- przedstawią poprawnie sporządzoną ofertę na stosownym formularzu wraz z załącznikami.
II. Zasady przyznawania dotacji:
- Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy z obowiązkiem rozliczenia się po wykonaniu zadania.
- Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie wsparcia zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji. Wsparcie zadania nie może przekroczyć 85% kosztów jego wykonania. Pozostałą wartość zadania tj. 15% musi stanowić wkład własny Podmiotu. Za wkład własny uznaje się jedynie środki finansowe - nie uznaje się za wkład własny wkładu osobowego ani rzeczowego.
III. Rodzaj i warunki realizacji wszystkich zadań:
1. Rodzaj zadania –– działalność na rzecz osób niepełnosprawnych oraz ochrona i promocja zdrowia,
2. Warunki realizacji zadania:
- Warunkiem realizacji zadania jest adresowanie go do mieszkańców Gminy Głuchołazy.
- Zadanie powinno być realizowane zgodnie ze złożoną ofertą i zgodnie z zawartymi
w umowie terminami, przy zastosowaniu i przestrzeganiu następujących warunków:
- oczekiwane rezultaty wymagane w części III oferty pkt. 6 tj. dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego należy wskazać w sposób precyzyjny z możliwością zmierzenia oraz rozliczenia ich osiągnięć,
- do sprawozdania częściowego i końcowego z wykonania zadania publicznego należy dołączyć tabelę z zestawieniem faktur (rachunków) związanych z realizacją zadania publicznego z podziałem na koszty poniesione ze środków pochodzących z dotacji oraz innych środków finansowych (tj. środków własnych, środków pochodzących z innych źródeł, wkładu osobowego lub rzeczowego) zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego konkursu,
- do sprawozdania częściowego i końcowego należy dołączyć kopie faktur (rachunków) oraz innych dowodów księgowo - finansowych z opisem, potwierdzonych za zgodność z oryginałem i podpisanych przez upoważnione do składnia podpisów osoby reprezentujące Podmiot,
- na oryginale faktur (rachunków) i innych dokumentów finansowo – księgowych dot. wydatków poniesionych z środków pochodzących z dotacji winna znajdować się nazwa zadania, data i numer umowy oraz informacja o treści: „wydatek sfinansowano z środków budżetowych gminy Głuchołazy”
- na oryginale faktur (rachunków) i innych dokumentów finansowo – księgowych dot. wydatków poniesionych z innych środków finansowych winna znajdować się nazwa zadania, data i numer umowy oraz informacja o treści: „wydatek sfinansowano z innych środków (np. środków własnych, środków pochodzących z innych źródeł, wkładu osobowego lub rzeczowego)” ,
- na oryginale faktur (rachunków) i innych dokumentów finansowo – księgowych dot. wydatków poniesionych częściowo z dotacji i częściowo z innych środków finansowych winna znajdować się nazwa zadania, data i numer umowy oraz informacja o treści: „wydatek sfinansowano z środków budżetowych gminy Głuchołazy w kwocie … (podać kwotę brutto) oraz wydatek sfinansowano z innych środków (np. środków własnych, środków pochodzących z innych źródeł, wkładu osobowego lub rzeczowego) w kwocie ... (podać kwotę brutto)”,
- przyjmuje się jako minimalną stawkę godzinową za wykonywanie prac społecznych minimalną stawkę godzinową obowiązującą na dzień wykonywania tych prac,
- przy wycenie wkładu osobowego należy określić rodzaj wykonanej przez wolontariusza nieodpłatnej pracy oraz jej wartość z uwzględnieniem ilości czasu poświęconego na jej wykonanie oraz wysokości wynagrodzenia. Wkład ten należy udokumentować np. poprzez zawarcie porozumienia z wolontariuszem, kartę pracy wolontariusza, oświadczenie członka organizacji o wykonaniu pracy społecznej przy realizacji zadania. Karta pracy wolontariusza oraz oświadczenie członka organizacji powinny zawierać m.in. imię i nazwisko wolontariusza/ członka organizacji, nazwę organizacji, nazwę zadania, okres w jakim wykonywał pracę społeczną, przedmiot, miejsce i czas wykonywania pracy oraz poświadczenie jej wykonania przez osobę uprawnioną do reprezentacji organizacji.
- zleceniodawca ma prawo w każdym czasie dokonać sprawdzenia stanu realizacji zadania w czasie i miejscach, w których zgodnie z planem i harmonogramem działań stanowiących załącznik do umowy powinny być one realizowane. Z przebiegu sprawdzenia sporządzona zostanie przez pracownika sprawdzającego notatka służbowa.
- pozostałe warunki realizacji zadania określać będzie umowa na realizację zadania publicznego.
- Podmiot realizujący zadanie musi przestrzegać zasad oraz wytycznych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego rekomendowanych dla działalności objętej konkursem w przypadku stanu epidemii COVID-19 oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
IV. Warunki przyznania dotacji:
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie, bądź przesłanie w terminie do 17.05.2023 r. do godz. 15:00 oferty zgodnej ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań /Dz.U. z 2018 r., poz. 2057/ ( zał. nr 3) do sekretariatu Urzędu Miejskiego (pok. nr 11) lub na adres: Urząd Miejski, ul. Rynek 15,48-340 Głuchołazy (w przypadku nadesłania oferty pocztą, liczy się data jej wpływu do UM).
Na kopercie z ofertą powinny być umieszczone następujące informacje:
- otwarty konkurs ofert,
- numer i nazwa zadania,
- nazwa lub pieczęć podmiotu składającego ofertę.
- Do złożonej oferty podmiot ubiegający się o dotacje musi dołączyć:
- statut,
- oświadczenie o braku obciążenia rachunku tytułem egzekucyjnym i jego zadłużenia,
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (dotyczy tylko tych organizacji, które nie są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym i odpis nie jest dostępny w internetowej wyszukiwarce podmiotów KRS),
- podpisaną klauzulę zgody na potrzeby umowy o realizację zadania publicznego o którym mowa w art. 16 ust. 1 i 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U z 2023r. poz. 571) - załącznik nr 2 do niniejszego konkursu.
- Oferta oraz dokumenty będące jej załącznikami dla swojej ważności winny być opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem osób uprawnionych statutowo, bądź posiadających upoważnienie do przedmiotowego składania ofert.
- Oferenci, mogą zostać wezwani w wyznaczonym terminie do uzupełnienia dokumentów złożonych w konkursie oraz do przedłożenia wyjaśnień w zakresie oferty, w tym poprawienia występujących w niej błędów. Nieuzupełnienie wyżej wymienionych dokumentów oraz nieprzedłożenie wyjaśnień w wyznaczonym terminie skutkuje odrzuceniem oferty.
- Oferty, w których wnioskowana wielkość dotacji przekracza wysokość przeznaczonych na dotację środków nie będą rozpatrywane.
- Oferty, które nie spełniają wymogów konkursu podlegają odrzuceniu.
- Złożone oferty oceniane są według określonych kryteriów.
- Do wyboru ofert lub przyznania dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji
w oczekiwanej wysokości (niezależnie od oczekiwanej kwoty). - Konkurs zostanie rozstrzygnięty także w przypadku kiedy na zadanie wpłynie tylko jedna oferta.
- Oferent który otrzymał dotację niższą od wnioskowanej zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym w piśmie terminie korekty zaktualizowanego opisu poszczególnych działań i harmonogramu oraz zaktualizowanej kalkulacji działań realizacji zadania publicznego z uwzględnieniem wysokości przyznanej dotacji zachowując konstrukcję finansową zadania (tzn. wsparcie zadania publicznego nie może przekroczyć 85% kosztów jego wykonania).
12. Dotowany podmiot zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania.
13. Uzyskana przez podmiot dotacja nie może być wykorzystana na:
- budowę, zakup i remonty budynków, zakup gruntów,
- prowadzenie działalności gospodarczej,
14. Podmiot dotowany po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania zgodnego z wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. , poz. 2057)- zał. nr 4.
15.Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej glucholazy.pl lub
w Wydziale Organizacyjno – Administracyjnym Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, ul. Rynek 15, tel. 77 4092 134 , 77 4092 136.
16. Wzory ofert, sprawozdań i umów znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach w zakładce: Menu przedmiotowe - Organizacje pozarządowe - Nowe wzory ofert, sprawozdań i umów dotyczące otwartych konkursów ofert i tzw. "małych grantów"
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 18.05.2023 r. o godz. 10.30
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie 30 dni od ostatniego dnia składania ofert.
- Oceny ofert na podstawie złożonej dokumentacji dokona Komisja Konkursowa, powołana Zarządzeniem Burmistrza Głuchołaz.
- Komisja dokonuje oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
- merytoryczne
- możliwość i jakość realizacji zadania, zbieżność projektu z wymogami zadania (ocena w skali: 0-4)
- społeczne
- dostępność realizowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, a także przewidziana liczba odbiorców oraz zapotrzebowanie społeczne na usługi świadczone w ramach projektu (ocena w skali: 0-2)
- działania i doświadczenia wnioskodawcy w ciągu ostatnich 3 lat w dziedzinie, której dotyczy zadanie (ocena w skali: 0-1),
- finansowe – ocena kalkulacji kosztów zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania pod kątem ich celowości, oszczędności i efektywności wykonania oraz udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł finansowania (ocena w skali: 0-2)
- organizacyjne – planowany wkład rzeczowy, osobowy (w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków) oraz kwalifikacje kadry (ocena w skali: 0-3),
- analiza rzetelności, terminowości oraz sposób rozliczenia zadań publicznych zleconych wnioskodawcy przez Gminę Głuchołazy w ubiegłych latach (ocena w skali: 0-3)
- merytoryczne
- Wymagana minimalna liczba punktów uprawniająca oferentów do otrzymania dotacji wynosi 8, przy czym pierwszeństwo ma oferta, która uzyskała największą ilość punktów.
- Oferty, które otrzymały ocenę poniżej 8 pkt. nie podlegają dofinansowaniu.
- Opinia Komisji Konkursowej zawierająca listę ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji wraz z propozycją kwoty dotacji przeznaczonej na realizacje poszczególnych zadań przekazana zostaje Burmistrzowi Głuchołaz.
- O podjętych decyzjach składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie.
Załącznik nr 1 - zestawienie faktur rachunków zwiazanych z realizacją zadania publicznego.doc (50,50KB)
Załącznik nr 2 - klauzula informacyjna i zgody.docx (18,95KB)
Załącznik nr 3 - oferta na realizacje zadania publicznego.doc (84,50KB)
Załącznik nr 4 - sprawozdanie z realizacji zadania publicznego.doc (66,00KB)