Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Kompleksowa usługa przeprowadzania badań oraz wydawania wspólnej opinii biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu dla osób kierowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głuchołazach

ZAPYTANIE OFERTOWE

dotyczy  postępowania o udzielenie zamówienia na:
 

kompleksową usługę przeprowadzania badań oraz wydawania wspólnej opinii biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu dla osób kierowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głuchołazach

1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przeprowadzaniu badań i wydawaniu wspólnej opinii biegłych sądowych (lekarz psychiatra i psycholog albo lekarz psychiatra i specjalista psychoterapii uzależnień albo lekarz psychiatra i specjalista w dziedzinie  psychoterapii uzależnień, wpisani na listę biegłych sądowych z zakresu uzależnienia od alkoholu przy Sądzie Okręgowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu (Dz. U. Nr 250, poz. 1883 z późn. zm.) w przedmiocie uzależnienia od alkoholu dla osób kierowanych przez Gminną Komisję Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Głuchołazach. Usługi realizowane będą w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii  na lata 2022-2025.

 

2. TERMINY I SPOSÓB WYKONANIA USŁUGI.

  1. Termin realizacji zadania określa się w okresie od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2023 r.
  2. Badania będą przeprowadzane w miejscu wskazanym przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem iż wykonanie ww. badań odbywać się będzie na terenie miasta Głuchołazy lub Nysa lub Prudnik. Zamawiający na prośbę Wykonawcy może zapewnić miejsce wykonania badań na  terenie Głuchołaz.
  3. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z potrzebami Zamawiającego przy czym na podstawie danych z 2022 roku- w 2023 roku planuje się skierowanie na badania ok. 10-15 osób. Liczba osób  jest liczbą szacunkową.
  4. Opinię w przedmiocie uzależnienia od alkoholu biegli sądowi wydają wspólnie, po przeprowadzonych badaniach, każdy w zakresie swojej specjalności, w warunkach zapewniających bezpieczeństwo, ochronę dóbr osobistych osoby badanej z zachowaniem przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych),  a także zgodnie  z innymi przepisami prawa regulującymi kwestie przetwarzania danych osobowych.
  5. W przypadku gdy między biegłymi sporządzającymi opinię wystąpi istotna różnica zdań, fakt ten powinien zostać w opinii zaznaczony. Jeżeli osoba badana odmawia poddania się badaniu, utrudnia jego przeprowadzenie lub z innych powodów nie jest możliwe ustalenie wniosków diagnostycznych, biegły ogranicza swoje czynności do możliwych w danej sytuacji i wzmiankuje o zaistniałych okolicznościach w sporządzonej opinii.

 

  1. W przypadku gdy osoba skierowana i umówiona na badanie, nie zgłosi się w wyznaczonym terminie biegli sądowi potwierdzą Zamawiającemu ten fakt w przygotowanej informacji.

 

  1. Opinia winna zawierać następujące dane:
  1. imię i nazwisko biegłych,
  2. wskazanie organu kierującego na badanie,
  3. datę skierowania i sygnaturę akt sprawy,
  4. miejsce i datę przeprowadzenia badania i sporządzenia opinii,
  5. imię, nazwisko, numer PESEL, a w przypadku jego braku – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz adres osoby badanej,
  6. wyciąg z dostarczonej dokumentacji, w tym z akt sporządzonych przez gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych,
  7. opis przebiegu badania, określający jego zakres,
  8. wynik autoanamnezy, ocenę stanu psychicznego osoby badanej, a także wyniki konsultacji specjalistycznych, badań laboratoryjnych i badań specjalistycznych, o ile badania takie zostały przeprowadzone,
  9. rozpoznanie wraz z uzasadnieniem,
  10. wskazanie dalszego trybu postępowania,
  11. podpisy biegłych.

 

  1. Opinie winny być sporządzone zgodnie z zasadami określonymi przepisami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu (Dz. U. Nr 250, poz. 1883 z późn. zm.)

 

  1. Zamawiający zleci wykonanie wspólnej opinii Wykonawcom stanowiącym zespół biegłych sądowych składający się z lekarz psychiatra i psycholog albo lekarz psychiatra i specjalista psychoterapii uzależnień albo lekarz psychiatra i specjalista w dziedzinie  psychoterapii uzależnień.

 

3. WYMAGANIA WOBEC WYKONAWCY.

Wykonawcy muszą być Wpisanie na listę biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu przy Sądzie Okręgowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu (Dz. U. Nr 250, poz. 1883 ze zm).

 

4. WARUNKI POSTĘPOWANIA:

  1. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena -  100%
  2. Termin związania z ofertą: 30 dni od ostatniego dnia terminu wyznaczonego do składania ofert.
  3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  4. Zamawiającemu przysługuje prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia w tym finansowe od Zamawiającego.
  5. Ofertę należy złożyć do dnia 15.03.2023r. o godz.15;00:
  1. w formie elektronicznej na adres email: umig@glucholazy.pl lub
  2. w sekretariacie  Urzędu Miejskiego w Głuchołazach (I piętro, pokój nr 11) w godzinach pracy Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres: Urząd Miejski w Głuchołazach,  ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Kompleksowa usługa przeprowadzania badań i wydawania wspólnej opinii biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu dla osób kierowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głuchołazach”. W przypadku wysłania oferty pocztą tradycyjną  liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  1. Z Wykonawcami, którzy złożą najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa określająca szczegółowe warunki realizacji zamówienia.
  2. Oferty niespełniające w/w warunków zostaną odrzucone.

5. INFORMACJE DODATKOWE

Osobą upoważnioną do kontaktu z oferentami jest Marzena Wróbel tel. 77/40 92 134 e-mail:

 

6. ZAŁACZNIKI :

  1. Formularz oferty - DOCZał. nr 1 - Formularz ofertowy.doc (77,00KB)
  2. Zaświadczenie wydane przez Prezesa Sądu Okręgowego potwierdzające wpis na listę biegłych sądowych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu.
  3. Klauzula informacyjna i zgody - DOCXZał. nr 3 - Klauzula informacyjna i zgody.docx (16,10KB)
     

Zamawiający, oświadcza i informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym.

Złożenie oferty nie stwarza po stronie oferenta roszczenia względem Zamawiającego o zawarcie umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru oferty i zawarcia umowy z wybranym oferentem.