Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Sprawozdanie z działalności Komisji Skarg za 2022 r.

Sprawozdanie z działalności Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Głuchołazach za okres od 11.01.2022 r. do 1212.2021 r.

 

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Głuchołazach zastała powołana Uchwałą Rady Miejskiej w Głuchołazach Nr I/7/18 z dnia 21 listopada 2018 roku.

Zgodnie z uchwałą w skład komisji zostali powołani:

  1. Lucyna Stadnik
  2. Paweł Szpak
  3. Bolesław Stychno
  4. Mieczysław Skupień

W okresie sprawozdawczym komisja odbyła cztery spotkania:

  1. 11.01.2022 r.
  2. 08.03.2022 r.
  3. 20.06.2022 r.
  4. 12.12.2022 r.

 

W dniu 11.01.2022r. odbyło się pierwsze spotkanie w którym udział wzięło czterech członków komisji. Na spotkaniu komisja obradowała w sprawie skargi :

1. skarga Państwa Katarzyny, Kamila i Barbary zamieszkałych Burgrabice z dnia 22 grudnia 2021 r. na działalność Burmistrza.

            Komisja głosowała jednogłośnie za przekazaniem skargi według właściwości do burmistrza Głuchołaz. Na posiedzeniu przyjęto jednogłośnie  sprawozdanie z działalności komisji za rok poprzedni.

 

Drugie spotkanie odbyło się w dniu 08.03.2022 r., w posiedzeniu wzięło udział czterech członków. Na spotkaniu komisja obradowała w sprawie:

 

1. Skargi na Burmistrza Głuchołaz, Pana Marka XXXXX w sprawie opłat za odpady komunalne RIO z dnia 14.02.2022 r.

2. Petycji Pana Andrzeja XXXXX w sprawie Uchwały Nr. XVI/176/19 dotyczącej przyznawania stypendiów sportowych, z dnia 04.02.2022 r.

            W sprawie skargi na działalność Burmistrza komisja głosowała jednogłośnie za uznaniem skargi za bezzasadną .

            W sprawie petycji Pana Andrzeja XXXXX w sprawie Uchwały Nr. XVI/176/19 dotyczącej przyznawania stypendiów sportowych, z dnia 04.02.2022 r. komisja  jednogłośnie nie uwzględniać petycji, jednocześnie wnioskując do Rady Miejskiej o podjęcie prac przez merytoryczną komisję, nad zmianą zasad przyznawania przez Gminę Głuchołazy stypendiów sportowych w zakresie szerszym niż proponowany przez wnioskodawcę.

 

W dniu 20.06.2022r. odbyło się trzecie posiedzenie, w którym wzięło udział czterech członków komisji. Na spotkaniu komisja obradowała w sprawie:

1. Skargi na Burmistrza Głuchołaz, Pani K. xxxxx i mieszkańców budynku Rynek 19 w Głuchołazach w sprawie  niewywiązania się z uprzątnięcia mieszkania mieszczącego się w budynku przy ul. Rynek 19

            Komisja w wyniku dyskusji i głosowania podjęła decyzję o uznaniu skargi za bezzasadną, zwracając uwagę na fakt konieczności lepszej kontroli nad powierzonymi zadaniami innym jednostkom organizacyjnym, należy w przyszłości zwrócić uwagę, aby jednostki informowały na piśmie o wykonaniu powierzonego zadania lub o przyczynach zwłoki w ich wykonaniu.

W dniu 12.12.2022 r. odbyło się czwarte spotkanie, w posiedzeniu wzięło udział trzech członków komisji. Na spotkaniu komisji nie obecna była radna Lucyna Stadnik.  Komisja obradowała w sprawie:

1.  pisma skierowanego do Komisji Skarg Wniosków i Petycji z dnia: data wpływu 06 grudnia 2022 r. przez Pan L. Xxxxx mieszkańca Głuchołaz dot. „zachowania radnego Adama Łabazy i obraźliwych słów kierowanych pod moim adresem”.

2. skargi Pani A. Wxxxxx z dnia 07 grudnia 2022 r. Skarga na Burmistrza Głuchołaz na niedopełnienie obowiązków związanych z publikacją danych przestrzennych.”

            W przypadku pisma złożonego przez Pana  Leszka XXXXX, po wnikliwej analizie zarzutów opisanych w piśmie oraz dyskusji Komisja podjęła wniosek, że opisane pismo nie może zostać zakwalifikowane jako skarga w rozumieniu k.p.a. Tym samym nie może być procedowane przez Radę Miejską w Głuchołazach, gdyż nie istnieją przepisy pozwalające na procedowanie skargi na poszczególnych radnych.

            W sprawie skargi złozożonej prze Panią A . XXXXXX  Komisja postanawia odłożyć dalsze procedowanie tematu do czasu uzyskania dodatkowych informacji, szczególnievz zakresu technologii informatycznych w oparciu o które są budowane, zamieszczanevi udostępniane dane przestrzenne dotyczące miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

 

Przewodniczący Komisji

Skarg, Wniosków i Petycji

Paweł Szpak