Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu za 2022 r
SPRAWOZDANIE
z działalności Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach za 2022 rok.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach pracowała na podstawie rocznego plan pracy zatwierdzonego uchwałą nr XLII/409/22 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 26 styczniu 2022 roku, zał. nr 3 w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach. Plan pracy Komisji został opracowany w swej podstawowej części w oparciu o tematykę zawartą w planie pracy Rady Miejskiej oraz dodatkowych tematów będących w sferze zainteresowania członków komisji.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach została powołana na podstawie uchwały nr XXX/291/21 z dniu 11 lutego 2021 r Rady Miejskiej w Głuchołazach zmieniającą uchwałę nr I/8/18 z dnia 21 listopada 2018 r. W 2022 roku komisja pracowała w następującym składzie osobowym:
1. Łabaza Adam – przewodniczący komisji
2. Kanarski Bogusław – wiceprzewodniczący komisji
3. Koszut Michał – członek komisji
4. Reszka Barbara – członkini komisji
5. Stadnik Lucyna - członkini komisji
6. Pach – Gomulnicka Klaudia – członkini komisji
7. Klimecki Ireneusz – członek komisji
Sprawozdanie obejmuje okres od dnia 01 stycznia 2022 roku do dnia 31 grudnia 2022 roku, w tym czasie komisja odbyła łącznie 10 posiedzeń w tym trzy posiedzenia w trybie zdalnym ( styczeń, luty i marzec). Natomiast w czasie ośmiu posiedzeń komisji obradowała w pełnym składzie, a w miesiącu maju i wrześniu komisja obradowała w składzie sześciu osób. W trakcie posiedzeń złożono 16 wniosków związanych z projektami uchwał, przedstawionymi informacjam i dotyczących bieżących problemów.
Komisja złożyła 12 wniosków do budżtu gminy na 2023 rok.
Komisja w planie pracy na 2022 rok skupiła się na poniższych zagadnieniach:
1. Analiza wydatków poniesionych w 2021 roku na opracowanie Planów Organizacji Ruchu
2. Analiza struktury wydatków przeznaczonych na wynagrodzenia pracowników w Urzędzie Miejskim w Głuchołazach
3. Wartość dofinansowania ekologicznych źródeł ciepła w indywidualnych gospodarstwach domowych.
4. Analiza stanu i wartości finansowej księgozbioru będącego w zasobach Centrum Kultury w Głuchołazach na dzień 31.12.2021 roku.
5. Informacja o ilości nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych będących w zasobach Gminy Głuchołazy.
6. Analiza kosztów poniesionych na funkcjonowanie Domu Dziennego Pobytu Senior+ i Mieszkań Chronionych w 2021 rok.
7. Wydatki poniesione na remonty dróg gminnych w 2021 roku.
8. Analiza sprawozdań finansowych gminnych spółek ( GKTBS i Wodociągi) za 2021 rok. Wizytacja spółek.
9. Wydatki poniesione na remonty obiektów oświatowych będących w administrowaniu gminy i stowarzyszeń za 2021 i do czerwca 2022 roku . Wizytacja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Głuchołazach
10. Omówienie poniesionych kosztów i stan zaawansowania budowy kładki przez rzekę Biała Głuchołaska.
11. Analiza wydatków finansowych poniesionych na działalność promocyjną w 2022 roku.
12. Zaopiniowanie założeń do budżetu gminy na 2022 rok.
Z poszczególnych posiedzeń komisji sporządzany jest protokół w formie pisemnej a posiedzenie utrwalane jest na płycie CD. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego komisji. Protokoły przechowywane są w dokumentacji komisji a wnioski podejmowane przez komisję przekazywane są burmistrzowi. Odpowiedzi burmistrza, innych instytucji na wnioski komisji, zdeponowane są w dokumentacji Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego.
W posiedzeniach komisji uczestniczył burmistrz, wiceburmistrz, skarbnik gminy, merytoryczni pracownicy urzędu, instytucji i organizacji, którzy udzielali informacji i wyjaśnień przy omawianiu poszczególnych zagadnień.
Przewodniczący Komisja Budżetu,
Finansów i Rozwoju Gospodarczego
Adam Łabaza