Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Informacja o wysokości stawki podatku od nieruchomości

Informuję, że dnia 30 listopada 2022r. Uchwałą NR LII/496/22 Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości ustalone zostały stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie gminy Głuchołazy w roku 2023. Opisana wyżej Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego z dnia 02.12.2022r. pod poz. 3346.

 

Rada Miejska w Głuchołazach skorzystała z przysługującego jej prawa i zróżnicowała stawki  podatków dla budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej dla  budynków  :

 - związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 26,00 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej, z zastrzeżeniem lit. c,

-  związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o łącznej powierzchni poniżej 240 m223,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej.

 

Różnica pomiędzy stawkami podstawowymi określonymi w § 1 pkt 2 lit. b, a stawkami preferencyjnymi określonymi w § 1 pkt 2 lit. c stanowi pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743) oraz warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. UE L nr 352 z dnia 24 grudnia 2013 r., poz. 9).

 

Na kręgu podmiotów podlegających  opodatkowaniu  ww.  preferencyjną  stawką i  będących przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018r. - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. poz. 646). ciąży  obowiązek złożenia  niżej  wymienionych  dokumentów w  terminie  do dnia  31.01.2023r.

 

  1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, również zaświadczeń lub oświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

 

2) informacji, których zakres został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. nr 53, poz. 311 ze zm.) oraz zgodnie z formularzami stanowiącymi załączniki do tego rozporządzenia.

 

Podatnik korzystający z pomocy de minimis w oparciu o przepisy niniejszej uchwały zobowiązany jest do poinformowania organu podatkowego o przekroczeniu dopuszczalnego pułapu pomocy de minimis, w terminie 14 dni od zaistnienia tego faktu.

 

Podatnik, który nie spełnia warunków uprawniających do skorzystania z pomocy de minimis w formie określonej w ust. 1, zobowiązany jest płacić podatek od nieruchomości odpowiednio wg stawki podstawowej określonej w § 1 pkt 2 lit b.

 

Podatnicy będący przedsiębiorcami i składający  oświadczenia o  wysokości otrzymanej pomocy de minimis mogą sprawdzić poprawność składnych oświadczeń w wyszukiwarce SUDOP .

XLSXFormularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_de_minimis_-_rozporzadzenie_KE_nr_1407_2013_obowiazuje_od_dnia_15112014.xlsx (78,06KB)