Urząd Stanu Cywilnego
Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje Kierownik - mgr Grażyna Struzik
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego, a w szczególności: przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa; organizacja uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego, nadaniem imion, długoletnim pożyciem małżeńskim; sporządzanie aktów małżeństwa, urodzeń i zgonów; prowadzenie ksiąg aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, aktów zbiorowych, dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisków, wystawianie wypisów i zaświadczeń; prowadzenie kartoteki lub skorowidza aktu stanu cywilnego,
- wydawanie decyzji przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności: odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego, prostowanie oczywistych błędów pisarskich; uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego; wpisywanie do ksiąg stanu cywilnego aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą; sporządzanie aktu stanu cywilnego, jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił i nie został zarejestrowany w zagranicznych księgach stanu cywilnego; wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą z cudzoziemcem; wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa poza stałym miejscem zamieszkania; wydawanie decyzji na skrócenie terminu do zawarcia małżeństwa; występowanie z wnioskami do sądów o unieważnienie bądź sprostowanie aktów stanu cywilnego, w razie błędnego lub nieścisłego zredagowania,
- prowadzenie korespondencji konsularnej i krajowej,
- współdziałanie z sądami i administracją rządową w zakresie rejestracji stanu cywilnego, oraz kancelariami kościelnymi.