Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

iE.7230.1.36. pismo kierowane do PKPutrzymanie przejścia kolejowego Matejki

PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S. A.

            Zakład Linii Kolejowych w Opolu

Sekcja Eksploatacji Kamieniec Ząbkowicki

ul. Ogrodowa 26

57-230 Kamieniec Ząbkowicki

 

 

W nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji oraz Protokołu ze spotkania w dniu 20.09.2022 r. w terenie przedstawicieli PKP i Urzędu Miejskiego w Głuchołazach przesłanego do tut. Urzędu dnia 18.10.2022 r. w sprawie propozycji likwidacji przejścia pieszego kat. „E” w km 1,943 linii 343 relacji Głuchołazy – Granica Państwa – Mikulowice uprzejmie informuję, że negatywnie opiniuję proponowaną likwidację w/w przejścia kolejowego.

Przedmiotowe przejście kolejowe jest często użytkowane przez pieszych i rowerzystów, jako dojście do pobliskich szkół, cmentarza oraz ogródków działkowych.

Wskazywany przez państwa przejazd kat. A w km 1,795 jako alternatywna droga w przypadku likwidacji przejścia w km 1,943 w mojej ocenie nie rozwiąże problemu. Wiele pieszych i rowerzystów w mojej ocenie nadal będzie przekraczało linię kolejową w dotychczasowym miejscu.

Negatywne uwarunkowania ewentualnej alternatywnej trasy (od dotychczasowego przejścia w km 1,943 do przejazdu w km 1,795) to:

  1. wydłuża drogę dojścia do w/w obiektów,
  2. tylko w części na tym odcinku jest gminna droga (polna),
  3. stan techniczny tej alternatywy jest znacznie gorszy (częściowo droga polna a częściowo nieurządzone torowisko) niż ul. Kopernika, nie ma na tym odcinku oświetlenia ulicznego.

Szczególnie mało atrakcyjne będzie alternatywne przejście w km 1,795 dla części działkowiczów, którzy mają działki na wysokości obecnego przejścia w km 1,943. Dla części z nich droga dojścia wydłuży się o ok. 300 m  - z obecnego przejścia w km 1,943 do przejazdu w km 1,795 i z powrotem w do działek w sąsiedztwie przejścia w km 1,943.

 

Likwidacja przejścia byłaby istotnym utrudnieniem dla osób obecnie z niego korzystających. Dodatkowo może zwiększyć zagrożenie a nie zmniejszyć je w sytuacji, gdy część osób będzie nadal przekraczała linię kolejową w dotychczasowym miejscu mimo formalnej likwidacji przejścia.

Mając na uwadze powyższe, uwzględniając Państwa stanowisko o możliwym zagrożeniu dla pieszych na istniejącym przejściu zwracam się o utrzymanie dotychczasowego przejścia w połączeniu z podjęciem działań modernizacyjnych na przejściu w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych.