- Menu podmiotowe
- Urząd
- Wydziały Urzędu
Wydział Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości i Zamówień Publicznych
Pracą Wydziału kieruje Naczelnik - mgr Joanna Sznajder
Do zakresu działania Wydziału należy:
1) promocja inwestorów i przedsiębiorców,
2) podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania inwestorów,
3) prowadzenie bazy danych o inwestycjach w Gminie,
4) sprawowanie funkcji opiekuna inwestora i udział w negocjacjach inwestora z Gminą,
5) prowadzenie spotkań informacyjnych z przedsiębiorcami i potencjalnymi inwestorami,
6) prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie rozwoju przedsiębiorczości,
7) utrzymywanie kontaktów z instytucjami wspierającymi rozwój przedsiębiorczości,
8) pomoc dla przedsiębiorców i potencjalnych inwestorów przy załatwianiu spraw związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej,
9) dokonywanie okresowej analizy sytuacji gospodarczej oraz rynku pracy na terenie Gminy,
10) przyjmowanie i weryfikowanie wniosków przedsiębiorców o dokonanie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz dokonywanie wpisów w CEIDG lub zatwierdzanie wniosków podpisem elektronicznym,
11) udzielanie informacji o przedsiębiorcach z dawnej, gminnej ewidencji podmiotów gospodarczych,
12) udzielanie informacji i pomoc przedsiębiorcom w zakresie możliwości ubiegania się o pomoc finansową ze środków pomocowych na rozwój prowadzonej działalności,
13) realizacja we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Nysie programu Karta Młodego Przedsiębiorcy, 14) kontakty z US, ZUS, KRUS, GUS w ramach wpisów do CEIDG,
15) przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o wydanie, zmianę licencji taxi oraz wydawanie licencji taxi i wygaszenie licencji taxi,
16) realizacja innych przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,
17) wprowadzania do CEIDG informacji o uprawnieniach przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, licencje taxi,
18) opiniowanie planu pracy aptek,
19) kontrola i nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
20) wydawanie, wygaszanie oraz cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz weryfikacja formalna wniosków o wydanie zezwoleń,
21) przyjmowanie oświadczeń przedsiębiorców o obrotach ze sprzedaży napojów alkoholowych oraz weryfikacja na ich podstawie opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
22) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
23) realizacja innych zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi,
24) prowadzenie i obsługa punktu potwierdzania profilu zaufanego.
Do zakresu działania Wydziału w części dotyczącej Zamówień Publicznych należy:
1) współpraca z Wydziałami /Referatami Urzędu w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych przy wydatkowaniu środków publicznych,
2) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na podstawie przygotowanej przez właściwe Wydziały/Referaty dokumentacji,
3) opracowanie wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień publicznych wyłączonych spod ustawy Prawo zamówień publicznych i kontrola jego stosowania przez Wydziały/Referaty Urzędu,
4) przygotowanie informacji i sprawozdań związanych z przeprowadzonymi postępowaniami z zakresu zamówień publicznych
5) przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych postępowań i udzielonych zamówień publicznych, w tym rejestrów i ewidencji
6) wykonywanie innych czynności i zadań nałożonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Do zakresu działania Wydziału w części dotyczącej Programów: Rodzina i Senior należy:
1) opracowanie i realizacja gminnych Programów: „Gmina Głuchołazy przyjazna dla Rodziny +” i „Gmina Głuchołazy przyjazna dla Seniora”,
2) realizacja w Gminie Programu „Opolska Karta Rodziny i Seniora”,
3) realizacja w Gminie Programu „Karta Dużej Rodziny.
Do zakresu działania Wydziału w zakresie publicznej komunikacji miejskiej należy:
1) Analiza tras przejazdów i rozkładu jazdy autobusów publicznej komunikacji miejskiej,
2) Sprawowanie kontroli nad realizacją przejazdów pojazdów publicznej komunikacji miejskiej,
3) Wnioskowanie do wydziału merytorycznego w sprawie zmiany lokalizacji przystanków publicznej komunikacji miejskiej.