Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Odpowiedź

W odpowiedzi na interpelację złożoną w trybie § 24 Statutu Gminy Głuchołazy, przez Pana Jacka Wanickiego, Radnego Rady Miejskiej w Głuchołazach, w dniu 5 lipca 2022 r. w sprawie powodów braku publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oświadczenia majątkowego Burmistrza Głuchołaz oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Głuchołazach, uprzejmie informuję, że publikacja oświadczeń majątkowych Burmistrza,  Przewodniczącego Rady Miejskiej, Radnych Rady Miejskiej w Głuchołazach oraz innych osób zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Głuchołazy, którzy są zobowiązani do składania takich oświadczeń, uregulowana jest w przepisach ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, a w szczególności w art. 24h oraz 24i wspomnianej ustawy.

Zgodnie z art. 24h ust. 3 zarówno Burmistrz jak i Przewodniczący Rady Miejskiej zobowiązani są złożyć oświadczenia majątkowe na ręce Wojewody, który zgodnie z zapisami ust. 6 tegoż artykułu dokonuje analizy złożonego oświadczenia majątkowego.

W myśl zapisu art. 24i oświadczenie Burmistrza oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej przekazywane są przez Wojewodę na ręce Burmistrza, który poleca opublikowanie tych oświadczeń bez zbędnej zwłoki w Biuletynie Informacji Publicznej.

Odnosząc się do zapytania Pana Radnego Wanickiego, uprzejmie informuję, że oświadczenia majątkowe Burmistrza i Przewodniczący Rady Miejskiej w Głuchołazach nie zostały opublikowane, gdyż nie zostały przekazane przez Wojewodę Opolskiego celem publikacji.

Odnosząc się do drugiego zapytania Pana Radnego Wanickiego uprzejmie informuję, że po otrzymaniu kopii oświadczeń od Wojewody Opolskiego, zostaną one bez zbędnej zwłoki opublikowane na stronach Biuletynu Informacyjnego Gminy Głuchołazy.

 

PDF411. Odpowiedź.pdf (392,43KB)