Wydział Inwestycji i Eksploatacji
Pracą Wydziału kieruje Naczelnik - inż. Agnieszka Sobków
Do zakresu działania Wydziału należy:
- opiniowanie rocznych i bieżących planów w zakresie inwestycji i remontów,
- analizowanie potrzeb inwestycyjnych,
- opracowywanie bieżących i rocznych planów w zakresie remontów kapitalnych i inwestycji, oraz programów długofalowych rozwoju Gminy,
- koordynacja inwestycji,
- udział w przetargach na roboty we współdziałaniu z Wydziałem Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości i Zamówień Publicznych,
- udział w odbiorach końcowych robót realizowanych i nadzorowanych przez Wydział,
- współudział w opracowywaniu programu infrastruktury technicznej Gminy i nadzór nad jego realizacją,
- przygotowywanie do zawarcia umów o prace projektowe, wykonawstwo i inwestorstwo zastępcze, sprawdzanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej, aktualizacja wycen,
- prowadzenie całości spraw dokumentacyjnych i kosztorysowych, ich ewidencjonowanie, weryfikacja i przechowywanie,
- sprawdzanie i akceptowanie faktur i zleceń do zapłaty za roboty remontowe i inwestycyjne,
- prowadzenie kontroli robót inwestycyjnych i remontowych zlecanych przez Gminę, nadzorowanie wykonawstwa pod względem rzeczowym i finansowym,
- inicjowanie i koordynacja inwestycji wspólnych, wraz z ustaleniami dotyczącymi sposobu ich finansowania,
- wnioskowanie i przygotowywanie propozycji ewentualnych zmian w planach rzeczowych i finansowych,
- udział w okresowych przeglądach stanu technicznego dróg i obiektów inżynierskich oraz nadzór nad ich prawidłowym funkcjonowaniem,
- budowa, modernizacja i utrzymanie dróg gminnych wraz z przynależnym oznakowaniem poziomym i pionowym oraz oświetleniem, w tym realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych,
- nadzór nad letnim i zimowym utrzymaniem czystości w Gminie, weryfikacja faktur za te prace, kontrola wykonawstwa,
- nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego, weryfikacja faktur, prowadzenie racjonalnej eksploatacji, przeprowadzanie przeglądów stanu oświetlenia ulicznego,
- realizacja zadań wynikających z art. 18-20 ustawy Prawo Energetyczne, w tym ukierunkowanych na rozwój odnawialnych źródeł energii na terenie gminy,
- nadzór nad zapewnieniem odpowiedniego stanu zieleni miejskiej, cmentarza komunalnego, miejsc pamięci, usług komunalnych,
- koordynowanie wyposażenia terenów w urządzenia komunalne, nadzór nad komunalnymi obiektami ogólnodostępnymi: parki, skwery, przystanki komunikacji, parkingi, szalety, itp.,
- obsługa inwestycji prowadzonych w obiektach oświatowych.”