- Menu przedmiotowe
- Ogłoszenia, konkursy, zamówienia publiczne
- Zamówienia publiczne do kwoty 130 tys. zł
- 2022
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa sieci teleinformatycznej w budynku Urzędu Miejskiego w Głuchołazach”
Zamawiający:
Gmina Głuchołazy
ul. Rynek 15
48-340 Głuchołazy
tel. 77 40 92 100
ROZEZNANIE CENOWE RYNKU
(SONDAŻ RYNKU)
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia na usługę:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
przy realizacji zadania pn.:
„Budowa sieci teleinformatycznej w budynku Urzędu Miejskiego w Głuchołazach”
I. Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie usługi, polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa sieci teleinformatycznej w budynku Urzędu Miejskiego w Głuchołazach” zwanego dalej zadaniem głównym.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania głównego,
- w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej
co najmniej jedna osoba pełniąca funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego - branża konstrukcyjno-budowlana. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wydane zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
-w zakresie branży elektrycznej
- co najmniej 1 osoba pełniąca funkcję inspektora robót elektrycznych. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wydane zgodnie z Prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
UWAGA!
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia wymagania dla każdej z łączonych funkcji.
W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej jako koordynatora ich czynności na budowie.
Szczegółowy zakres realizacji inwestycji Budowa sieci teleinformatycznej w budynku Urzędu Miejskiego w Głuchołazach”, dostępny jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem:
3. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, związany z nadzorem nad prawidłowym przebiegiem prac projektowych i robót budowlanych realizowanego zadania głównego, tj. w szczególności:
- bieżąca kontrola zgodności wykonania robót ujętych w zakresie w/w prac zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- prowadzenie dokumentacji budowy w czasie całego okresu realizacji robót (kompletowanie dokumentacji /zdjęcia, filmy, slajdy/),
- rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót,
- Informowanie Zamawiającego, z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania zadania głównego,
- potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą zadania głównego;
- składanie raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji budowy, co najmniej 1 raz w miesiącu oraz dodatkowo na życzenie Zamawiającego, a także zawiadamianie Zamawiającego w terminie niezwłocznym o odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą zadania głównego;
- nadzorowanie budowy w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru, zależnie od potrzeb Wykonawcy zadania głównego i Zamawiającego – minimum 1 raz w tygodniu, a w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne;
- egzekwowanie od Wykonawcy zadania głównego aprobat technicznych, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności, wyników prób badań itp. oraz sprawdzanie ich (zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych i aktualnie obowiązującymi rozporządzeniami) przed wbudowaniem materiału;
- uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeń oraz zlecenie Wykonawcy zadania głównego wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości lub wymaganej ilości, a także żądanie od Wykonawcy zadania głównego zastąpienia lub poprawienia pozycji niespełniających zakresu prac remontowych, nawet po ich zainstalowaniu;
- organizowanie i udział w spotkaniach (radach budowy) w sytuacjach tego wymagających w sprawach dotyczących realizacji inwestycji wraz ze wszystkimi uczestnikami realizacji zadania głównego, przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia: postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów;
- żądanie dokonania przez Wykonawcę zadania głównego, na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości, w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem;
- wstrzymanie robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca zadania głównego nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością i wiedzą techniczną;
- przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu w terminie 7 dni, od daty podpisania protokołu końcowego budowy, sprawozdania końcowego z realizacji robót zadania głównego.
- uczestnictwo i nadzór w procedurze odbiorów oraz przeglądach gwarancyjnych, przy czym przy realizacji zadania głównego przewidziane będą następujące odbiory robót:
- odbiory robót zanikających lub podlegających zakryciu – odbiory te dokonywane będą przez Wykonawcę i potwierdzone protokołem odbioru robót zanikających lub polegających zakryciu,
- odbiór końcowy – nastąpi po ukończeniu całości robót zadania głównego. Odbioru końcowego dokona Zamawiający, przy udziale Wykonawcy i przedstawicieli Wykonawcy zadania głównego w ciągu 7 dni roboczych, od dnia zgłoszenia gotowości do odbioru przez Wykonawcę na piśmie.
- udział w przeglądach gwarancyjnych w terminach ustalonych przez Zamawiającego w okresie gwarancyjnym wynikającym z umowy na realizację zadania głównego.
- Wykonawcy nie wolno bez zgody Zamawiającego wydawać Wykonawcy zadania głównego poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych, nie objętych umową na roboty budowlane. Konieczność wykonania robót dodatkowych wraz z określeniem szacunkowej wartości robót dodatkowych, zgodnie z zapisami umowy o wykonanie robót budowlanych musi zostać stwierdzona w protokole konieczności robót dodatkowych (przygotowanym przez Wykonawcę) zatwierdzonym przez Zamawiającego,
- Do zadań Wykonawcy należy również wykonywanie innych czynności i zadań nie wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą się konieczne dla realizacji zadania głównego. Inspektor nadzoru (inspektorzy poszczególnych branż) powinien (powinni) nadzorować budowę (prace projektowe i roboty budowlane) w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru, zależnie od potrzeb Wykonawcy i Zamawiającego - minimum 1 raz w tygodniu, a w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne poza ww. ustaleniami,
- koordynowanie pracami budowlanymi w sposób nie utrudniający i niezakłócający pracę placówki
- Do zadań Inspektora nadzoru należy również wykonywanie innych czynności i zadań nie wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą się konieczne dla realizacji inwestycji,
- Inspektor nadzoru ma ponadto obowiązek:
a) sprawdzania robót ulegających zakryciu lub zanikających,
b) żądania dokonania przez Wykonawcę zadania głównego, na jego koszt, odkrywek elementów robot budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem.
c) wstrzymania robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością i wiedzą techniczną.
4. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
5. Miejsce realizacji zamówienia (lokalizacja): Głuchołazy Ul. Rynek 15 – budynek Urzędu Miejskiego,
6. Rodzaj zamówienia: usługa
III. Opis warunków udziału w postępowaniu
1. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci inspektorów nadzoru inwestorskiego w specjalnościach:
- Branża konstrukcyjno-budowlana,
- Branża elektryczna.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy dysponują odpowiednimi zdolnościami technicznymi lub zawodowymi.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami, posiadającymi określone poniżej uprawnienia i kwalifikacje:
a) Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej:
co najmniej jedną osobą pełniąca funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego- branża konstrukcyjno-budowlana. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
b) Inspektor nadzoru branży elektryczna:
- co najmniej 1 osobą pełniąca funkcję inspektora robót elektrycznych. Minimalne wymagania: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
UWAGA!
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia wymagania dla każdej z łączonych funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej jako koordynatora ich czynności na budowie.
IV. Termin realizacji zamówienia
1. Wykonawca rozpocznie wykonywanie przedmiotu zamówienia z dniem podpisania umowy.
2. Pożądany termin wykonania zamówienia: do dnia zakończania realizacja zadania głównego (przewidywany termin realizacji robót budowalnych zadania głównego do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy na zadanie główne)
3. Wykonawca zakończy wykonywanie prac z chwilą wykonania wszystkich czynności wynikających z gwarancji zadania głównego oraz usunięcia wad stwierdzonych w okresie gwarancyjnym zadania głównego.
V. Miejsce i termin składania ofert
1. Ofertę Wykonawca może złożyć:
- w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego: Gmina Głuchołazy, ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy,
- w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: ,
- w terminie do dnia 30.06.2022 r. do godz. 12.00
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
5. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
7. Zamawiający zastrzega, że wezwanie oferentów do uzupełnienia dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw oraz wyjaśnienia treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia ww. dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienia dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia w sposób nie wystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty.
8. Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
VI. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty
Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:
1) wypełniony Formularz ofertowo - cenowy,
2) pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców.
3) Kopie uprawnień budowalnych
4) Kopie aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego
Wszelkie dokumenty winne zostać złożone w oryginale, bądź w przypadku złożenia oferty drogą elektroniczną - w formie skanów.
VII. Kryterium oceny ofert
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena brutto za całość zadania - 100%
VIII. Rozliczenie przedmiotu zamówienia
1. Wynagrodzenie ryczałtowe.
2. Płatność wynagrodzenia za pełnienie kompleksowego i pełno branżowego nadzoru inwestorskiego będzie dokonywana w terminie do 30 dni od doręczenia prawidłowo wystawionej faktury/rachunku, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze/rachunku po, zakończeniu terminowej i należytej realizacji umowy, podpisaniu protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń,
IX. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest:
Pan Piotr Wierzbicki tel. 502 342 062 e-mail:
X. Opis sposobu obliczania ceny.
1. Na załączonym formularzu ofertowo - cenowym, należy przedstawić cenę za wykonanie udzielenie przedmiotu zamówienia
2. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą - z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
XI. Uwagi i zastrzeżenia
1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy, włącznie z własnymi kosztami Wykonawcy, jak również jego Podwykonawców (w przypadku wystąpienia).
2. Wykonawca w kosztach powinien uwzględnić koszty dojazdów i pobytów na budowie.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania w każdym czasie i bez podania przyczyny modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania, zamknięcia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert.
4. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz zawarciem umowy ponosi Oferent, a w przypadku modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania i nie udzielenia zamówienia Oferentom nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega, że niniejsze rozeznanie cenowe rynku nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy, jeżeli cena brutto najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia lub przystąpienia do negocjacji cenowych.
7. Od decyzji zamawiającego nie przysługuje odwołanie.
Uwaga!
Niniejsze Rozeznanie (zapytanie) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn. zm.).
Zamawiający, oświadcza i informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym (i ewentualnie innych kryteriów).
Złożenie ewentualnej oferty nie stwarza po stronie oferenta roszczenia względem Zamawiającego o zawarcie umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru oferty i zawarcia umowy z wybranym oferentem.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny unieważnienia na każdym etapie prowadzonego postępowania.
XII. Załączniki:
Klauzula.docx (15,36KB)
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY.docx (13,78KB)
Wzór umowy.docx (28,38KB)
Załącznik nr 1 do rozeznania cenowego rynku.docx (16,82KB)
Załącznik nr 2 do rozeznania cenowego rynku.docx (15,16KB)