Przebudowa systemów grzewczych w mieszkaniach komunalnych będących własnością Gminy Głuchołazy w systemie zaprojektuj i wybuduj
ROZEZNANIE CENOWE RYNKU
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia na:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
przy realizacji zadania pn.:
"Przebudowa systemów grzewczych w mieszkaniach komunalnych
będących własnością Gminy Głuchołazy w systemie zaprojektuj i wybuduj"
1. Cel zamówienia:
Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie usługi, polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Przebudowa systemów grzewczych w mieszkaniach komunalnych będących własnością Gminy Głuchołazy w systemie zaprojektuj i wybuduj”.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Przebudowa systemów grzewczych w mieszkaniach komunalnych będących własnością Gminy Głuchołazy w systemie zaprojektuj i wybuduj” w zakresie branży: konstrukcyjnej i sanitarnej.
- Szczegółowy zakres prac, będący przedmiotem nadzoru i koordynacji branżowej określa dokumentacja projektowa zadania głównego, która jest dostępna na stronie internetowej: https://bip.glucholazy.pl/4155/1034/przebudowa-systemow-grzewczych-w-mieszkaniach-komunalnych-bedacych-wlasnoscia-gminy-glucholazy-w-systemie-zaprojektuj-i-wybuduj.html
- Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należą:
- wszelkie formalności związane z prowadzeniem dzienników budów,
- bieżąca kontrola zgodności wykonania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- koordynacja robót,
- prowadzenie dokumentacji budowy w czasie całego okresu realizacji prac (kompletowanie dokumentacji /zdjęcia, filmy, slajdy/) w tym: prowadzenie dziennika budowy oraz kontrola prawidłowości dokonywanych wpisów w dokumentacji budowy pod względem właściwego procesu budowlanego,
- rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, a także w określonych sytuacjach wprowadzanie robót zamiennych na zlecenie Zamawiającego (opracowywanie protokołów konieczności wykonania tych robót) oraz informowanie Zamawiającego, z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania zadania głównego,
- kontrola finansowa realizacji inwestycji, w tym kontrola i weryfikacja przedkładanych zestawień kosztów oraz stanu realizacji budżetu inwestycji, a także sporządzenie rozliczenia końcowego z realizowanego zadania głównego,
- potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót, jako podstawy do fakturowania zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą zadania głównego,
- zatwierdzenie zmian harmonogramu robót,
- składanie raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji budowy, co najmniej 1 raz w miesiącu oraz dodatkowo na życzenie Zamawiającego, a także zawiadamianie Zamawiającego w terminie niezwłocznym o odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą zadania głównego,
- nadzorowanie budowy w takich odstępach czasu aby zapewniona była skuteczność nadzoru, zależnie od potrzeb Wykonawcy zadania głównego i Zamawiającego – minimum 1 raz w tygodniu, a w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne,
- egzekwowanie od Wykonawcy zadania głównego aprobat technicznych, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności, wyników prób badań itp. oraz sprawdzanie ich (zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych i aktualnie obowiązującymi rozporządzeniami) przed wbudowaniem materiału i zamontowaniem urządzenia,
- uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeń oraz zlecenie Wykonawcy zadania głównego wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości lub wymaganej ilości, a także żądanie od Wykonawcy zadania głównego zastąpienia lub poprawienia pozycji niespełniających warunków specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, nawet po ich zainstalowaniu,
- organizowanie i udział w spotkaniach (radach budowy) w sytuacjach tego wymagających w sprawach dotyczących realizacji inwestycji wraz ze wszystkimi uczestnikami realizacji zadania głównego, przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia: postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów,
- żądanie dokonania przez Wykonawcę zadania głównego, na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwości, w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem,
- wstrzymanie robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca zadania głównego nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością i wiedzą techniczną,
- przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu w terminie 7 dni, od daty podpisania protokołu końcowego budowy, sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji, polegającej na budowie wewnętrznej instalacji gazowej wraz z kotłownią gazową w Żłobku Miejskim w Głuchołazach,
- uczestnictwo i nadzór w procedurze odbiorów oraz przeglądach gwarancyjnych, a także uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych urządzeń technicznych. Udział w odbiorach poszczególnych elementów i etapów prac realizowanych zgodnie z art. 56 ustawy Prawo budowlane, przy czym przy realizacji zadania głównego przewidziane będą następujące odbiory robót:
- odbiory robót zanikających lub podlegających zakryciu – odbiory te dokonywane będą przez Wykonawcę pełniącego funkcję inspektora nadzoru i potwierdzone zostaną wpisem do dziennika budowy,
- odbiory robót częściowych - odbiory te dokonywane będą przez Wykonawcę pełniącego funkcję inspektora nadzoru i potwierdzone zostaną wpisem do dziennika budowy. Odbiory częściowe będą dokonywane w celu prowadzenia rozliczeń za wykonane roboty.
- udział w przeglądach gwarancyjnych w terminach ustalonych przez Zamawiającego w okresie gwarancyjnym wynikającym z umowy na realizację zadania głównego.
- Inspektorowi nadzoru nie wolno bez zgody Zamawiającego wydawać Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych, nie objętych umową na roboty budowlane. Konieczność wykonania robót dodatkowych wraz z określeniem szacunkowej wartości robót dodatkowych, zgodnie z zapisami umowy o wykonanie robót budowlanych musi zostać stwierdzona w protokole konieczności robót dodatkowych (przygotowanym przez nadzór inwestorski) zatwierdzonym przez Zamawiającego,
- do zadań Zleceniobiorcy pełniącego funkcję inspektora nadzoru należy również wykonywanie innych czynności i zadań nie wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą się konieczne dla realizacji zadania głównego.
- Wykonawcą zadania głównego jest Firma:
BIG Leszko Przemysław Leszko, 48-303 Konradowa 3C
Wartość zadania głównego (brutto): 2 560 000,00 zł - Wspólny Słownik Zamówień CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
3. Opis warunków udziału w postępowaniu:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki odpowiadające przedmiotowi zamówienia:
- Dysponują odpowiednimi zdolnościami technicznymi lub zawodowymi: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:
- co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Koordynatora zadania, która posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub równoważne wystawione na podstawie obowiązujących przepisów),
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub pełnieniu funkcji kierownika;
- wykształcenie wyższe techniczne.
- co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Koordynatora zadania, która posiada:
Przez pełnienie funkcji koordynatora zadania Zamawiający rozumie koordynację czynności na budowie inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 27 ustawy Prawo budowlane
- co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych - która posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
- co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub pełnieniu funkcji kierownika robót.
W/w osoby muszą posiadać niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, tj. uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa - o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień lub jest szerszy.
W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający przy wykonywaniu niniejszego zamówienia dopuszcza łączenie w/w funkcji jeżeli jedna osoba posiada uprawnienia w dwóch lub więcej specjalnościach.
Wykonawca spełni warunki jeżeli wykaże, że wykonał:
- co najmniej dwie usługi podobne do przedmiotu niniejszego zamówienia, polegające na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, nad zadaniem polegającym na budowie systemów grzewczych/budowie kotłowni gazowej/ budowie instalacji gazowej wraz z podaniem wartości robót, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu na rzecz, którego zostały wykonane.
UWAGA
- Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia wymagania dla każdej z łączonych funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia osoby pełniącej funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jako koordynatora ich czynności na budowie.
- Wykonawca do oferty dołączy imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla w/w branży, w tym Koordynatora Zadania.
4. Termin realizacji zamówienia:
- Wykonawca rozpocznie wykonywanie przedmiotu zamówienia z dniem podpisania umowy.
- Pożądany termin wykonania zamówienia: do dnia wykonania robót budowlanych zadania głównego i podpisania protokołu odbioru końcowego zadania głównego oraz dokonania rozliczenia przeprowadzonej inwestycji; przewidywany termin zakończenia zadania - 11 miesięcy od dnia podpisania umowy przez Wykonawcę robót budowlanych.
- W przypadku przedłużenia terminu realizacji robót budowlanych zadania głównego, Wykonawca będzie pełnił bez dodatkowego wynagrodzenia funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego, do czasu zakończenia i odbioru wszystkich robót realizowanych w ramach umowy na roboty budowlane zadania głównego,
- Nadzorem inwestorskim objęty będzie również okres gwarancji i rękojmi zadania głównego. Wykonawca zakończy wykonywanie usług objętych umową z chwilą wykonania wszystkich czynności wynikających z gwarancji zadania głównego oraz usunięcia wad stwierdzonych w okresie rękojmi zadania głównego.
- Wykonawca zakończy wykonywanie prac z chwilą wykonania wszystkich czynności wynikających z gwarancji zadania głównego oraz usunięcia wad stwierdzonych w okresie gwarancyjnym zadania głównego.
5. Miejsce i termin składania ofert:
- Ofertę Wykonawca może złożyć:
- w formie pisemnej na adres: Gmina Głuchołazy, ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy
lub - w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej:
w terminie do dnia 27.06.2022 r. do godz. 10:00.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
- Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
- Zamawiający zastrzega, że wezwanie oferentów do uzupełnienia dokumentów oraz wyjaśnienie treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia ww. dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienie dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia w sposób nie wystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty.
- Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:
- wypełniony formularz ofertowo-cenowy
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny ww. wykaz
- pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców.
Wszelkie dokumenty należy złożyć w oryginale, bądź w przypadku złożenia oferty drogą elektroniczną należy dołączyć skany dokumentów.
7. Kryterium oceny ofert:
- Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: cena brutto - 100%
8. Rozliczenie przedmiotu zamówienia:
- Wynagrodzenie ryczałtowe.
- Płatność wynagrodzenia za pełnienie nadzoru inwestorskiego będzie dokonywana w ciągu do 30 dni od doręczenia prawidłowo wystawionej faktury/rachunku, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze/rachunku w następujących częściach:
- do 70% wynagrodzenia określonego w………..umowy, płatne na podstawie faktur/rachunków miesięcznych, proporcjonalnie do stanu wykonanych prac przez wykonawcę prac projektowych i budowlanych, z zastrzeżeniem, że pierwsza faktura/rachunek może zostać wystawiona/-y po rozpoczęciu realizacji zadania głównego w części dotyczącej robót budowlanych i wystawieniu przez Wykonawcę zadania głównego pierwszej faktury częściowej za roboty budowlane zadania głównego.
- do 30% lub więcej wynagrodzenia określonego w ……….umowy, płatne będzie po zakończeniu terminowej i należytej realizacji umowy, podpisaniu protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń zadania głównego oraz całkowitego rozliczenia robót, poprzez przedłożenie sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji.
- Podstawą do wystawienia faktury/rachunku końcowej będzie stanowiło opracowane przez Wykonawcę sprawozdanie końcowe z realizacji inwestycji.
9. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest:
Pani Angelika Drużbańska, tel. 77 40 92 115, e-mail:
10. Uwagi i zastrzeżenia:
- Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy, włącznie z własnymi kosztami Wykonawcy.
- Wykonawca w kosztach powinien uwzględnić koszty dojazdów i pobytów na budowie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania w każdym czasie i bez podania przyczyny modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania, zamknięcia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy, jeżeli cena brutto najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia lub przystąpi do negocjacji cenowych.
- Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz zawarciem umowy ponosi Oferent, a w przypadku modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania i nie udzielenie zamówienia Oferentom nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega, że niniejsze rozeznanie cenowe rynku nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy, jeżeli cena brutto najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia lub przystąpi do negocjacji cenowych.
- Od decyzji Zamawiającego nie przysługuje odwołanie.
11. Załączniki:
- Formularz ofertowo-cenowy – załącznik nr 1
- Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – załącznik nr 2
- Wzór oświadczenia w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO – załącznik nr 3
- Klauzula o przetwarzaniu danych osobowych: Oferent musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku ze składaną ofertą j/w:
- Oświadczam, że zapoznałem się z informacją o sposobie przetwarzania danych przez Burmistrza Głuchołaz z siedzibą w Głuchołazach ul. Rynek nr 15.
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z zapytaniem ofertowym jw. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz z siedzibą 48-340 Głuchołazy, ul. Rynek nr 15 w zakresie postępowania na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: "Przebudowa systemów grzewczych w mieszkaniach komunalnych będących własnością Gminy Głuchołazy w systemie zaprojektuj i wybuduj".
- Uwaga!
Niniejsze Rozeznanie (zapytanie) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn. zm.).
Zamawiający, oświadcza i informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym (i ewentualnie innych kryteriów).
Złożenie ewentualnej oferty nie stwarza po stronie oferenta roszczenia względem Zamawiającego o zawarcie umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru oferty i zawarcia umowy z wybranym oferentem.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny unieważnienia na każdym etapie prowadzonego postępowania.
Osoba do kontaktu: Angelika Drużbańska tel. 77 40 92 115-116