Protokół nr 38 Komisja Oświaty 18.05.2022
Protokół Nr 36/22
z posiedzenia członków Komisji Oświaty i Kultury, które odbyło się w dniu 18 maja 2022 r. o godz. 09.45 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji od godz. 09.45 do godz. 12.45
Temat posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
3. Spotkanie z dyrektorami Szkół Podstawowych prowadzonych przez Gminę
Głuchołazy.
4. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
5. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
6. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Stanisław Szul. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Stanisław Szul – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji z dnia 19 kwietnia 2022 r.? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Ad. 3
W posiedzeniu komisji obecni byli dyrektorzy placówek oświatowych na terenie Gminy Głuchołazy, dyrektorzy szkół publicznych, szkół stowarzyszeniowych, przedszkoli oraz Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Krystyna Kubiszyn.
Każdy z dyrektorów poszczególnych placówek zabrał głos, omawiając bieżącą sytuację, związaną z liczbą oddziałów, liczbą dzieci w oddziałach, liczbą dzieci z Ukrainy jeżeli zostały przyjęte w danej placówce, z zatrudnieniem, przedstawiając sukcesy, a także potrzeby remontowo inwestycyjne.
W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, D. Szenawa, J. Wojnarowski, A. Szymkowicz, B. Reszka, S. Szul.
Komisja skonstruowała wnioski dotyczące poszczególnych placówek wyszczególnione w dalszej części protokołu.
Ad. 4
Przewodniczący komisji Stanisław Szul – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
Głosowanie Projektów Uchwał
Projekty uchwał po usprawiedliwieniu nie były głosowane w pełnym składzie komisji.
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie udzielenia Burmistrzowi Głuchołaz wotum zaufania.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Głuchołazy za 2021
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z tytułu wykonania budżetu za 2021 r.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, J. Wojnarowski.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2022-2026.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy Głuchołazy.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.
7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika OSP.
Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.
8. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
9. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
10. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen. Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
11. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
12. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za głosowało 8 radnych.
13. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.
Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za głosowało 8 radnych.
Ad. 5
Komisja Oświaty i Kultury na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 18 maja 2022 roku podjęła następujące wnioski:
Komisja przyjęła do wiadomości:
1. Ocena przygotowania do sezonu turystycznego 2022 r.
2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021.
3. Raport o stanie Gminy Głuchołazy za 2021 rok.
4. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz
sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Głuchołazy za 2021 r.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
Komisja wnioskuje o udzielenie informacji na temat danych dotyczących wykonania budżetu Gminy Głuchołazy w 2021roku:
- udział dochodów własnych w dochodach ogółem
- relacja nadwyżki operacyjnej do dochodów ogółem
- udział wydatków inwestycyjnych w wydatkach ogółem
- udział środków europejskich w wydatkach ogółem – bez poręczeń
- relacja zobowiązań do dochodów ogółem
- obciążenie wydatków bieżącymi kosztami obsługi długu
- udział podatku dochodowego od osób fizycznych w dochodach bieżących
- relacja wydatki inwestycyjne do dochodów własnych
- udział subwencji ogólnej w dochodach ogółem
- w jakiej wysokości były planowane w budżecie dotacje celowe na realizację inwestycji własnych gminy dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i w jakim procencie zostały one wykonane w 2021 roku.
- informacja dotycząca zaległości podatkowych względem Gminy na dzień 31.12.2021 roku
Komisja prosi o udzielenie informacji do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej w maju.
c. Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z
tytułu wykonania budżetu za 2021 r.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy
Głuchołazy na lata 2022-2026.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z
przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy
Głuchołazy.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
g. Opinia Komisji w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka
ratownika OSP.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
h. Opinia Komisji w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
i. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego
miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
j. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen.
Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
k. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w
Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
l. Opinia Komisji w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
ł. Opinia Komisji w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
5. Wolne wnioski
a. Komisja po spotkaniu z dyrektorami placówek oświatowych wnioskuję o zabezpieczenie
środków finansowych i informacje n/t planów inwestycyjnych związanych z:
potrzebami inwestycyjno, remontowymi jak poniżej
- zamontowanie zewnętrznych rolet pierwsze piętro budynku PSP 2
- remont dachu w budynku szkoły w Sławniowicach
- remont elewacji budynku szkoły w Biskupowie
- remont chodnika i wymianę oświetlenia prowadzącego do szkoły w Gierałcicach
- pomalowanie klatki schodowej w budynku biblioteki w Gierałcicach
- budowa ogrodzenia boiska szkolnego szkoły w Charbielinie
dla bezpieczeństwa w okolicy przedszkola Puchatek
- w związku z bezpośrednim bliskim wejściem do przedszkola zwiększenie bezpieczeństwa
na odcinku działka nr. 1377 /wjazd od strony ul. Boh. Warszawy/, poprzez zamontowanie
progów zwalniających oraz zmiana organizacji ruchu na ruch jednokierunkowy, również
skierowanie straży miejskiej w szczycie rannym i popołudniowym.
b. W związku z planowaną inwestycją budowa parkingu na działce 1381/3, nie mając
wiedzy o terminie realizacji inwestycji, a mając na uwadze bezpieczeństwo pieszych,
zwłaszcza dzieci - ciąg komunikacyjny do trzech przedszkoli w tym rejonie oraz
utrudnienia w ruchu pojazdów, komisja wnioskuje o podjęcie rozmów ze
współwłaścicielami drogi – działka 1381/11 w celu udostępnienia tego odcinka do
przejazdu samochodów osobowych i zmianę organizacji ruchu od wjazdu na ten teren od
ul. Bohaterów Warszawy jako ruch jednokierunkowy. Komisja również wnioskuje o
zamontowanie progów zwalniających na odcinku działki nr 1377.
Ad. 6
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący
Stanisław Szul
Protokołował
Krzysztof Śreniawa