Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 38 Komisja Oświaty 18.05.2022

Protokół Nr 36/22

 

z posiedzenia członków Komisji Oświaty i Kultury, które odbyło się w dniu 18 maja 2022 r. o godz. 09.45 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji od godz. 09.45 do godz. 12.45

 

Temat posiedzenia:

            1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

            2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

     3. Spotkanie z dyrektorami Szkół Podstawowych prowadzonych przez Gminę

     Głuchołazy.

     4. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

     5. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

            6. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Stanisław Szul. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Stanisław Szul – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji  z dnia 19 kwietnia 2022 r.? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Ad. 3

W posiedzeniu komisji obecni byli dyrektorzy placówek oświatowych na terenie Gminy Głuchołazy, dyrektorzy szkół publicznych, szkół stowarzyszeniowych, przedszkoli oraz Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Krystyna Kubiszyn.

Każdy z dyrektorów poszczególnych placówek zabrał głos, omawiając bieżącą sytuację, związaną z liczbą oddziałów, liczbą dzieci w oddziałach, liczbą dzieci z Ukrainy jeżeli zostały przyjęte w danej placówce, z zatrudnieniem, przedstawiając sukcesy, a także potrzeby remontowo inwestycyjne.

W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, D. Szenawa, J. Wojnarowski, A. Szymkowicz, B. Reszka, S. Szul.

Komisja skonstruowała wnioski dotyczące poszczególnych placówek wyszczególnione w dalszej części protokołu.

Ad. 4

Przewodniczący komisji Stanisław Szul – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

Głosowanie Projektów Uchwał

Projekty uchwał  po usprawiedliwieniu nie były głosowane w pełnym składzie  komisji.

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie udzielenia Burmistrzowi Głuchołaz wotum zaufania.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Głuchołazy za 2021

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z tytułu wykonania budżetu za 2021 r.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

4.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

W dyskusji udział wzięli radni: J. Wanicki, J. Wojnarowski.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.

5.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2022-2026.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.

6.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy Głuchołazy.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.

7.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika OSP.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych.

8.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

 

9.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

 

10.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen. Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

11.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w Głuchołazach.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

 

12.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za głosowało 8 radnych.

 

13.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.

Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za głosowało 8 radnych.

 

Ad. 5

Komisja Oświaty i Kultury na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 18 maja 2022 roku podjęła następujące wnioski:

 

Komisja przyjęła do wiadomości:

1. Ocena przygotowania do sezonu turystycznego 2022 r.

2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021.

3. Raport o stanie Gminy Głuchołazy za 2021 rok.

 

4. Opinie  w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

 

b. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz

sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Głuchołazy za 2021 r.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

Komisja wnioskuje o udzielenie informacji na temat danych dotyczących wykonania budżetu Gminy Głuchołazy w 2021roku:

- udział dochodów własnych w dochodach ogółem

- relacja nadwyżki operacyjnej do dochodów ogółem

- udział wydatków inwestycyjnych w wydatkach ogółem

- udział środków europejskich w wydatkach ogółem – bez poręczeń

- relacja zobowiązań do dochodów ogółem

- obciążenie wydatków bieżącymi kosztami obsługi długu

- udział podatku dochodowego od osób fizycznych w dochodach bieżących

- relacja wydatki inwestycyjne do dochodów własnych

- udział subwencji ogólnej w dochodach ogółem

- w jakiej wysokości były planowane w budżecie dotacje celowe na realizację inwestycji własnych gminy dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i w jakim procencie zostały one wykonane w 2021 roku.

- informacja dotycząca zaległości podatkowych względem Gminy na dzień 31.12.2021 roku

 

Komisja prosi o udzielenie informacji do czasu najbliższej Sesji Rady Miejskiej w maju.

 

 

c. Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z

tytułu wykonania budżetu za 2021 r.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

e. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy

Głuchołazy na lata 2022-2026.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

f. Opinia Komisji w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z

przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy

Głuchołazy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

g. Opinia Komisji w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka

ratownika OSP.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

h. Opinia Komisji w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania

przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

i. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego

miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

j. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen.

Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

k. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w

Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

l. Opinia Komisji w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

ł. Opinia Komisji w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

 

 5. Wolne wnioski

 

a. Komisja po spotkaniu z dyrektorami placówek oświatowych wnioskuję o zabezpieczenie

środków finansowych i informacje n/t planów inwestycyjnych związanych z:

 potrzebami inwestycyjno, remontowymi jak poniżej

 - zamontowanie zewnętrznych rolet pierwsze piętro budynku PSP 2

 - remont dachu w budynku szkoły w Sławniowicach

 - remont elewacji budynku szkoły w Biskupowie

 - remont chodnika i wymianę oświetlenia prowadzącego do szkoły w Gierałcicach

 - pomalowanie klatki schodowej w budynku biblioteki w Gierałcicach

 - budowa ogrodzenia boiska szkolnego szkoły w Charbielinie

 dla bezpieczeństwa w okolicy przedszkola Puchatek

 - w związku z bezpośrednim bliskim wejściem do przedszkola zwiększenie bezpieczeństwa

na odcinku działka  nr. 1377 /wjazd od strony ul. Boh. Warszawy/, poprzez zamontowanie

progów zwalniających oraz zmiana organizacji ruchu na ruch jednokierunkowy, również

skierowanie straży miejskiej w szczycie rannym i popołudniowym.

 

b. W związku z planowaną inwestycją budowa parkingu na działce 1381/3, nie mając

wiedzy o terminie realizacji inwestycji, a mając na uwadze bezpieczeństwo pieszych,

zwłaszcza dzieci - ciąg komunikacyjny do trzech przedszkoli w tym rejonie oraz

utrudnienia w ruchu pojazdów, komisja wnioskuje o podjęcie rozmów ze

współwłaścicielami drogi – działka 1381/11  w celu udostępnienia tego odcinka do

przejazdu samochodów osobowych i zmianę organizacji ruchu od wjazdu na ten teren od

ul. Bohaterów Warszawy jako ruch jednokierunkowy. Komisja również wnioskuje o

zamontowanie progów zwalniających na odcinku działki nr 1377.

 

Ad. 6

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący

Stanisław Szul

Protokołował

Krzysztof Śreniawa