Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 36 Komisja Budzetu 19.05.2022

Protokół Nr 36/22

 

z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło się w dniu 19 maja 2022 r. o godz. 09.00 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Głuchołazach. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 11.35

 

Temat posiedzenia:

            1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

            2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

            3. Wydatki poniesione na remonty dróg gminnych w 2021 roku.

            4. Informacja o ilości nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych będących w

zasobach Gminy Głuchołazy. /temat z kwietnia/

            5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.

            6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

            7. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Adam Łabaza. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Adam Łabaza – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji  z dnia 19 kwietnia 2022 r.? Za przyjęciem głosowało 6 radnych, 1 radny nieobecny na posiedzeniu komisji.

Ad. 3

W posiedzeniu komisji obecny był Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor, który omówił bieżącą sytuację związaną z wykonanymi i planowanymi remontami dróg gminnych.

Komisja zapoznała się również z informacją przygotowaną przez Wydział Inwestycji i Eksploatacji o środkach wydatkowanych w 2021 roku na drogi gminne.

Łączne wydatki związane z remontami dróg w 2021 r. wyniosły 3 mln 973 tys. zł.

W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, M. Koszut, I. Klimecki, B. Kanarski.

Ad. 4

W posiedzeniu komisji obecni byli: Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski oraz Prezes GKTBS Pan Andrzej Gębala którzy szczegółowo omówili ilość nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych będących w zasobach Gminy Głuchołazy, stan techniczny budynków, potrzeby remontowe oraz plan remontów na 2022 r.

Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego przygotował aktualną zbiorczą informację o ilości lokali mieszkalnych z uwzględnieniem lokali niezamieszkałych, lokali planowanych do sprzedaży, lokali w wysiedlonych budynkach w całości przeznaczonych do sprzedaży, lokali przygotowanych do zasiedlenia na podstawie umowy najmu oraz na potrzeby eksmisji jako pomieszczenia tymczasowe, lokali z przygotowaną dokumentacją projektową umożliwiającą aplikowanie po środki zewnętrzne na remont kapitalny, lokali przeznaczonych do najmu po przeprowadzeniu koniecznego do wykonania remontu przez Gminę Głuchołazy lub najemcę.

W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, M. Koszut, I. Klimecki, B. Kanarski.

Ad. 5

Przewodniczący komisji Adam Łabaza – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

Głosowanie Projektów Uchwał

 

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie udzielenia Burmistrzowi Głuchołaz wotum zaufania.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Głuchołazy za 2021

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z tytułu wykonania budżetu za 2021 r.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

4.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

5.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2022-2026.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

6.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy Głuchołazy.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

7.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika OSP.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

            Projekty uchwał  w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor.

8.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

 

9.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

 

10.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen. Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

11.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w Głuchołazach.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za  jednogłośnie głosowało 6 radnych.

 

12.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

 

13.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za ? Za jednogłośnie głosowało 6 radnych.

 

Ad. 6

Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 19 maja 2022 roku podjęła następujące wnioski:

 

Komisja przyjęła do wiadomości:

1. Ocena przygotowania do sezonu turystycznego 2022 r.

2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021.

3. Raport o stanie Gminy Głuchołazy za 2021 rok.

 

4. Opinie  w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

 

b. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz

sprawozdania z wykonania Budżetu Gminy Głuchołazy za 2021 r.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

c. Opinia Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Głuchołaz z

tytułu wykonania budżetu za 2021 r.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2022 rok.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

e. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy

Głuchołazy na lata 2022-2026.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

f. Opinia Komisji w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Nyskiemu z

przeznaczeniem na wykonanie bezpiecznych przejść dla pieszych na terenie Gminy

Głuchołazy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

g. Opinia Komisji w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka

ratownika OSP.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

h. Opinia Komisji w sprawie zmian miejscowych planów zagospodarowania

przestrzennego na obszarze miasta Głuchołazy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

i. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego miasta Głuchołazy w rejonie ulicy Kraszewskiego.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

j. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ulic Juliana Tuwima, Gen.

Okulickiego, Leśnej w Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

k. Opinia Komisji w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania

przestrzennego obejmującego obszar w rejonie ul. Wieniawskiego i ul. Karłowicza w

Głuchołazach.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

l. Opinia Komisji w sprawie nadania nazwy ulicy w obrębie wsi Konradów.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

ł. Opinia Komisji w sprawie nadania honorowego obywatelstwa gminy.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

5. Wolne wnioski

 

a. W związku ze zmianami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na

terenie Gminy Głuchołazy, po spełnieniu wymaganego prawem obowiązku informowania,

komisja wnioskuje dodatkowo o powiadamianie właścicieli terenów bezpośrednio

przyległych do obszaru, którego dotyczy zmiana.

 

Ad. 7

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący

Adam Łabaza

Protokołował

Krzysztof Śreniawa