Wydział Organizacyjno - Administracyjny
Pracą Wydziału kieruje naczelnik - mgr Marzena Wróbel
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego należą:
- obsługa administracyjno-kancelaryjna zadań własnych Burmistrza, Zastępców Burmistrza i Sekretarza Miasta,
- obsługa sekretariatu Burmistrza,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników, oraz emerytów i rencistów Urzędu,
- prowadzenie rejestru Zarządzeń Burmistrza oraz sporządzanie protokołów i kompletowanie dokumentacji z rozstrzygnięć podejmowanych przez Burmistrza w sprawach przedłożonych przez Wydziały oraz jednostki organizacyjne,
- przekazywanie rozstrzygnięć Burmistrza poszczególnym Wydziałom Urzędu oraz jednostkom organizacyjnym, celem prowadzenia dalszego postępowania,
- gromadzenie i przekazywanie materiałów na sesję Rady Miejskiej oraz sporządzanie dla Rady Miejskiej sprawozdań z działalności Burmistrza,
- organizacja załatwiania skarg, wniosków mieszkańców - prowadzenie wymaganych rejestrów, oraz sprawowanie nadzoru nad sposobem ich wykonania,
- obsługa narad, oraz funkcji reprezentacyjnych Burmistrza i Zastępców Burmistrza,
- wdrażanie informatyki i komputeryzacji Urzędu, nadzór nad całokształtem tematyki,
- organizowanie materialno-technicznych warunków pracy w Urzędzie (zaopatrzenie materiałowe, techniczne, prenumerata czasopism, książek, wyposażenie, abonamenty telefoniczne),
- zabezpieczenie mienia, sprawy bhp, p.poż., organizacja prac gospodarczych i eksploatacyjnych budynku,
- racjonalna gospodarka środkami rzeczowymi, drukami, materiałami biurowymi i urządzeniami technicznymi,
- zaopatrywanie Urzędu w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci i ich kasowanie,
- prowadzenie archiwum Urzędu, oraz bieżący nadzór nad przekazywaniem archiwaliów przez Wydziały Urzędu,
- prowadzenie rejestru zakupionych książek,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego, organów samorządu terytorialnego, referendum i konsultacji społecznych - w zakresie ustalonym ordynacją wyborczą i innymi ustawami, zadanie wykonywane wspólnie z wyznaczonymi Wydziałami Urzędu,
- dbanie o estetykę, wystrój, czystość i zabezpieczenie pomieszczeń Urzędu,
- prowadzenie wysyłki korespondencji wychodzącej z Urzędu oraz dostarczanie korespondencji przychodzącej do Urzędu,
- prowadzenie i obsługa punktu potwierdzania profilu zaufanego,
- realizacja zadań wynikających z:
- ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- przygotowanie sprawozdań z działalności w zakresie realizacji zapisów ww. ustaw.
- realizacja we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy programów aktywizujących bezrobotnych (prace społecznie - użyteczne, itp.).