Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”
Zapytanie ofertowe
dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia na:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
przy realizacji zadania pn.:
„Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”
1. Lokalizacja realizacji zadania:
Głuchołazy, Rynek, dz. nr 543, 545
2. Cel zamówienia:
Zapytanie ofertowe na realizację zadania obejmującego pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”– Głuchołazy, Rynek, dz. nr 543, 545.
3. Kod CPV:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
4. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zapytania jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy
realizacji zadania pn.: „Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”– Głuchołazy, Rynek, dz. nr 543, 545.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania głównego.
- Szczegółowy zakres prac, będący przedmiotem nadzoru i koordynacji branżowej określa dokumentacja projektowa zadania głównego, która jest dostępna na stronie internetowej:
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/103759
- Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, związanych z nadzorem nad
prawidłowym przebiegiem robót budowlanych realizowanego zadania głównego, tj. w szczególności:
- bieżąca kontrola zgodności wykonania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, jak również koordynacja robót poszczególnych branż;
- prowadzenie dokumentacji budowy w czasie całego okresu realizacji prac (kompletowanie dokumentacji np. zdjęcia, filmy, slajdy), w tym: sporządzanie protokołów rad budowy, prowadzenie wewnętrznego dziennika budowy, sporządzanie protokołów robót zanikających lub ulegających zakryciu, robót zamiennych, protokołów konieczności oraz kontrola prawidłowości dokonywanych wpisów w dokumentacji budowy pod względem właściwego procesu budowlanego;
- rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciągnięcie opinii autora projektu, oraz informowanie Zamawiającego, z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania zadania;
- kontrola finansowa realizacji inwestycji, w tym kontrola i weryfikacja przedkładanych kosztorysów oraz stanu realizacji budżetu inwestycji, a także sporządzenie rozliczenia końcowego z realizowanego zadania;
- potwierdzenie faktycznego wykonania zakresu robót jako podstawy do fakturowania zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Wykonawcą zadania głównego;
- składanie raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji budowy, według wzoru udostępnionego przez Zamawiającego, co najmniej 1 raz w miesiącu oraz dodatkowo na życzenie Inwestora, a także zawiadamianie Zamawiającego w terminie niezwłocznym o odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą zadania głównego;
- egzekwowanie od Wykonawcy zadania głównego aprobat technicznych, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności, wyników prób badań itp. oraz sprawdzanie ich (zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych i aktualnie obowiązującymi rozporządzeniami) przed wbudowaniem materiału i zamontowaniem urządzenia;
- uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeń oraz zlecenie Wykonawcy zadania głównego wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości lub wymaganej ilości, a także żądanie od Wykonawcy zadania głównego zastąpienia lub poprawienia pozycji niespełniających warunków Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, nawet po ich zainstalowaniu;
- organizowanie i udział w spotkaniach w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowej inwestycji, wraz ze wszystkimi uczestnikami realizacji zadania głównego, przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego, w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów;
- przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu, w terminie 14 dni roboczych licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, sprawozdania końcowego z realizacji
inwestycji;
- uczestnictwo i nadzór w procedurze odbiorów oraz przeglądów gwarancyjnych, a także uczestniczenie w próbach, rozruchach i odbiorach technicznych urządzeń technicznych, instalacji i przewodów. Udział w odbiorach poszczególnych elementów i etapów prac, przy czym przy realizacji zadania głównego przewidziane są następujące odbiory robót:
a) odbiory robót zanikających lub podlegających zakryciu – odbiory te dokonywane będą przez inspektora nadzoru i potwierdzone zostaną wpisem do dziennika budowy;
b) odbiory robót częściowych – odbiory te dokonywane będą przez inspektora nadzoru i potwierdzone zostaną wpisem do dziennika budowy;
c) odbiór końcowy – nastąpi po ukończeniu całości robót zadania głównego. Odbioru końcowego dokona Zamawiający przy udziale inspektora nadzoru i przedstawicieli Wykonawcy w terminie 14 dni, od dnia zgłoszenia gotowości do odbioru przez Wykonawcę na piśmie. Inspektor nadzoru sprawdza kompletność dokumentacji pozwalającej stwierdzić prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy;
d) udział w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze pogwarancyjnym w terminach ustalonych przez Zamawiającego w okresie gwarancyjnym wynikającym z Umowy na realizację zadania głównego.
12) inspektor nadzoru (inspektorzy poszczególnych branż) powinien (powinni) nadzorować
budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność
nadzoru, zależnie od potrzeb Wykonawcy i Zamawiającego – minimum 1 raz w tygodniu, a
w przypadkach koniecznych również na wezwanie telefoniczne poza ww. ustaleniami;
13) do zadań inspektora nadzoru należy również wykonywanie innych czynności i zadań
wymienionych w niniejszym zakresie, które okażą się konieczne dla realizacji inwestycji;
14) inspektor nadzoru ma ponadto obowiązek:
- żądania dokonania przez Wykonawcę zadania głównego, na jego koszt, odkrywek elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem;
- wstrzymania robót, jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością i wiedzą techniczną.
5. Warunki udziału w postępowaniu – wiedza i doświadczenie:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności:
-co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Koordynatora zadania, która posiada:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub równoważne wystawione na podstawie obowiązujących
przepisów);
-co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru
inwestorskiego lub pełnieniu funkcji kierownika;
-wykształcenie wyższe techniczne.
Przez pełnienie funkcji koordynatora zadania Zamawiający rozumie koordynację czynności na
budowie inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 27 ustawy Prawo budowlane
-co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Inspektora Nadzoru w zakresie robót konserwatorskich – która posiada:
-uprawnienie budowlane do kierowania pracami konserwatorskimi
-co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję Nadzoru Archeologicznego, która posiada:
-wykształcenie wyższe w zakresie archeologii;
-co najmniej roczna praktyka w zakresie badań archeologicznych.
W/w osoby muszą posiadać niezbędne do wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, tj. uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub zamierzający świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa – o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień lub jest szerszy.
W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawcę w stosunku do którego zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022, poz. 835).
UWAGA
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia wymagania dla każdej z łączonych funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia osoby pełniącej funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jako koordynatora ich czynności na budowie.
6. Termin realizacji zamówienia
Na termin realizacji usługi nadzoru składa się:
- Termin wykonania robót budowlanych zadania głównego, aż do podpisania protokołu odbioru końcowego zadania głównego pn.: „Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”. Termin realizacji zadania głównego to 03 czerwiec 2022 r.
- Okres gwarancji i rękojmi zadania głównego (36 miesięcy), liczony od dnia odbioru końcowego zadania głównego.
Tak określony termin ma charakter jedynie orientacyjny. Zamawiający zastrzega, że w przypadku przedłużenia terminu realizacji robót budowlanych, Wykonawca będzie pełnił w/w funkcję, bez dodatkowego wynagrodzenia, do czasu zakończenia i odbioru wszystkich robót realizowanych w ramach umowy na roboty budowlane, ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych.
Oznacza to, że nadzorem inwestorskim objęty będzie również okres gwarancji i rękojmi zadania głównego. Wykonawca zakończy wykonywanie prac objętych umową z chwilą wykonania wszystkich czynności wynikających z gwarancji zadania głównego oraz usunięcia wad stwierdzonych w okresie rękojmi zadania głównego. W związku z powyższym, Wykonawca będzie pełnił swoją funkcję również w okresie gwarancji i rękojmi na roboty budowlane – w ramach wynagrodzenia umownego.
7. Miejsce i termin składania ofert
1. Ofertę Wykonawca może złożyć:
1) w formie pisemnej na adres: Gmina Głuchołazy, ul. Rynek 15, 48-340 Głuchołazy
lub
2) w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej:
Oferta musi być podpisana i złożona przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy z podaniem ceny za realizację całości przedmiotu zapytania w terminie do godz. 10:00, do dnia 16.05.2022r.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
5. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
7. Zamawiający zastrzega, że wezwanie oferentów do uzupełnienia dokumentów oraz wyjaśnienie treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia ww. dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienie dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia w sposób nie wystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty.
8. Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
8. Dokumenty jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:
1) wypełniony formularz ofertowo-cenowy
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny ww. wykaz
3) pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców.
Wszelkie dokumenty należy złożyć w oryginale, bądź w przypadku złożenia oferty drogą elektroniczną należy dołączyć skany dokumentów.
9. Kryteria dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty.
1. Spośród złożonych ofert, podlegających ocenie Zamawiający wybierze najkorzystniejszą cenowo ofertę.
2. Zamawiający zastrzega, że ostateczny wybór oferty może być poprzedzony negocjacjami z Wykonawcą.
Negocjacjom podlegają cena oraz pozostałe parametry ofert.
10. Wytyczne dotyczące oferty:
- Na załączonym formularzu ofertowo-cenowym, należy przedstawić cenę netto i brutto za
wykonanie przedmiotu zamówienia oraz podać wartość podatku VAT.
- Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku oraz słownie.
- Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych
polskich.
11. Uwagi i zastrzeżenia
- Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy obejmuje wszystkie koszty związane z
wykonaniem przedmiotu umowy, włącznie z własnymi kosztami Wykonawcy, jak również jego Podwykonawców (w przypadku wystąpienia).
- Wykonawca w kosztach powinien uwzględnić koszty dojazdów i pobytów na budowie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania w każdym czasie i bez podania przyczyny modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert.
- Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz zawarciem umowy
ponosi Oferent, a w przypadku modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania i nie udzielenie zamówienia Oferentom nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega, że niniejsze rozeznanie cenowe rynku nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy, jeżeli cena brutto najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia lub przystąpi do negocjacji cenowych.
- Od decyzji Zamawiającego nie przysługuje odwołanie.
12. Załączniki:
- Formularz ofertowo-cenowy – załącznik nr 1
- Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia – załącznik nr 2
- Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r.
13. Klauzula o przetwarzaniu danych osobowych:
Oferent musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku ze składaną ofertą j/w:
1) Oświadczam, że zapoznałem się z informacją o sposobie przetwarzania danych przez Burmistrza Głuchołaz z siedzibą w Głuchołazach ul. Rynek nr 15.
2) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z zapytaniem ofertowym jw. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Głuchołaz z siedzibą 48-340 Głuchołazy, ul. Rynek nr 15 w zakresie postępowania na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania pn.: „Budowa Pręgierza (Rekonstrukcja historycznego pręgierza na terenie Rynku w m. Głuchołazy)”.
Uwaga!
Niniejsze Rozeznanie (zapytanie) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z późn. zm.).
Zamawiający, oświadcza i informuje, że niniejsze zapytanie ofertowe ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym (i ewentualnie innych kryteriów).
Złożenie ewentualnej oferty nie stwarza po stronie oferenta roszczenia względem Zamawiającego o zawarcie umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru oferty i zawarcia umowy z wybranym oferentem.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny unieważnienia na każdym etapie prowadzonego postępowania.
Pręgierz - Inspektor nadzoru inwestorskiego - Załączniki.odt (30,15KB)
Osoba do kontaktu:
Grzegorz Bierczak tel. 77 40 92 110
Wydział Inwestycji i Eksploatacji
Urząd Miejski w Głuchołazach