Odpowiedź z dnia 22.02.2022 r.
Nr OA.0012.1.2022.LK
Biuro Rady Miejskiej
w miejscu
Pan
Ryszard Udziela
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej
w Głuchołazach
W nawiązaniu do wolnego wniosku Komisji z dnia 18 stycznia 2022 r. (BRM.0012.6.34.2022) nr 4.a. w sprawie wzmocnienia działania Gminy Głuchołazy w zakresie utrzymania porządku wewnątrz i na zewnątrz boksów śmietnikowych oraz podniesienia poziomu segregacji odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową i wspólnoty mieszkaniowe – przekazuję w załączeniu odpowiedź Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska tut. Urzędu, którą akceptuję.
Z poważaniem
Zał. 1:
- pismo RR.0012.1.2022.AGZ
z dnia 14.02.2022 r. (L.dz. 4816).
Otrzymują:
- Adresat,
- OA-a/a.
RR.0012.1.2022.AGZ
Głuchołazy, dnia 14.02.2022r.
Dotyczy:
BRM.0012.6.34.2022
Burmistrz Głuchołaz
W odpowiedzi na wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wzmocnienia działania Gminy Głuchołazy w zakresie utrzymania porządku wewnątrz i na zewnątrz boksów śmietnikowych oraz podniesienia poziomu segregacji odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową i wspólnoty mieszkaniowe, Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, iż w ww. sprawie wydział przed wejściem w życie zmiany systemu segregacji odpadów komunalnych z 2-pojemnikowego na 5-pojemnikowy system segregacji odpadów przeprowadził kampanię informacyjną za pomocą strony internetowej Urzędu Miejskiego oraz w mediach społecznościowych.
Ponadto odbyło się spotkanie informacyjno - edukacyjne z zarządem Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej. Pozostali zarządcy (właściciele) nieruchomości zamieszkałych (wielolokalowych) również zostali poinformowani o wchodzących od 01.07.2021r. zmianach zasad w segregacji odpadów komunalnych. W wydziale zarządcy odbierali plakaty i ulotki w celu rozpowszechnienia ich wśród mieszkańców.
Ulotki informacyjne były również wysyłane do naszym mieszkańców wraz z informacjami o opłatach. Dodatkowo kontakt z petentem w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska dotyczący spraw związanych z odpadami komunalnymi kończy się wręczeniem ulotki dotyczącej zasad segregacji odpadów obowiązujących na terenie Gminy.
Na skutek informacji o nieprawidłowej segregacji odpadów w boksach śmietnikowych pracownicy wydziału oraz Straż Miejska przeprowadzili ok. 180 kontroli boksów śmietnikowych na terenie miasta. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w boksach śmietnikowych o fakcie tym informowano zarządców w celu nakazania uprzątnięcia terenu oraz poinformowania mieszkańców o konieczności prowadzenia prawidłowej segregacji odpadów.