Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Odpowiedź z dnia 22.02.2022 r.

Nr OA.0012.1.2022.LK

 

Biuro Rady Miejskiej

w miejscu

 

Pan

Ryszard Udziela

Przewodniczący

Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej

w Głuchołazach

 

W nawiązaniu do wolnego wniosku Komisji z dnia 18 stycznia 2022 r. (BRM.0012.6.34.2022)  nr 4.a. w sprawie wzmocnienia działania Gminy Głuchołazy w zakresie utrzymania porządku wewnątrz i na zewnątrz boksów śmietnikowych oraz podniesienia poziomu segregacji odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową i wspólnoty mieszkaniowe – przekazuję w załączeniu odpowiedź Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska tut. Urzędu, którą akceptuję.

 

                                                                      Z poważaniem

 

Zał. 1:

- pismo RR.0012.1.2022.AGZ

  z dnia 14.02.2022 r. (L.dz. 4816).

 

Otrzymują:

  1. Adresat,
  2. OA-a/a.

 

 

RR.0012.1.2022.AGZ

 Głuchołazy, dnia 14.02.2022r.

 

Dotyczy:

BRM.0012.6.34.2022

 

Burmistrz Głuchołaz

 

W odpowiedzi na wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wzmocnienia działania Gminy Głuchołazy w zakresie utrzymania porządku wewnątrz i na zewnątrz boksów śmietnikowych oraz podniesienia poziomu segregacji odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową i wspólnoty mieszkaniowe, Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, iż w ww. sprawie wydział przed wejściem w życie zmiany systemu segregacji odpadów komunalnych z 2-pojemnikowego na 5-pojemnikowy system segregacji odpadów przeprowadził kampanię informacyjną za pomocą strony internetowej Urzędu Miejskiego oraz w mediach społecznościowych.
Ponadto odbyło się spotkanie informacyjno - edukacyjne z zarządem Międzyzakładowej Spółdzielni Mieszkaniowej. Pozostali zarządcy (właściciele) nieruchomości zamieszkałych (wielolokalowych) również zostali poinformowani o wchodzących od 01.07.2021r. zmianach  zasad w segregacji odpadów komunalnych. W wydziale zarządcy odbierali plakaty i ulotki w celu rozpowszechnienia ich wśród mieszkańców.

Ulotki informacyjne były również wysyłane do naszym mieszkańców wraz z informacjami o opłatach. Dodatkowo kontakt z petentem w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska dotyczący spraw związanych z odpadami komunalnymi kończy się wręczeniem ulotki dotyczącej zasad segregacji odpadów obowiązujących na terenie Gminy.

Na skutek informacji o nieprawidłowej segregacji odpadów w boksach śmietnikowych pracownicy wydziału oraz Straż Miejska przeprowadzili ok. 180 kontroli boksów śmietnikowych na terenie miasta. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w boksach śmietnikowych o fakcie tym informowano zarządców w celu  nakazania uprzątnięcia terenu oraz poinformowania mieszkańców o konieczności prowadzenia prawidłowej segregacji odpadów.