- Menu podmiotowe
- Rada Miejska
- Komisje Rady Miejskiej
- Sprawozdania komisji Rady Miejskiej
- za 2021
Sprawozdanie Komisja Oświaty za 2021 r
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI OŚWIATY I KULTURY ZA 2021 ROK
Komisja oświaty i kultury pracowała w następującym składzie:
1. Stanisław Szul - przewodniczący
2. Daniel Szenawa - zastępca przewodniczącego
3. Barbara Reszka - członek
4. Alicja Szymkowicz - członek
5. Teresa Wilk - członek
6. Mariusz Migała - członek
7. Grzegorz Ptak - członek
8. Jacek Wanicki - członek
9. Jerzy Wojnarowski - członek
Komisja w 2021 roku odbyła 10 protokołowanych posiedzeń.
Działalność komisji w 2021 roku podobnie jak w 2020 była mocno ograniczona w związku z wprowadzonymi przez rząd restrykcjami dotyczącymi pandemii COVID -19. Wszystkie posiedzenia komisji prowadzone były zdalnie. Dlatego też nie można było organizować spotkań z dyrektorami placówek oświatowych gminy Głuchołazy
Styczeń.
W miesiącu styczniu komisja pracowała nad przygotowaniem planu pracy na 2021 rok a także opracowała sprawozdanie z działalności za rok 2020. Na posiedzeniu członkowie komisji zapoznali się z materiałami i projektami uchwał przygotowanymi na sesję, które po dyskusji zaopiniowała.
Luty.
Członkowie komisji zapoznali się z materiałem przygotowanym przez Panią Naczelnik Wydziału Oświaty dotyczącym funkcjonowania naszych szkół i przedszkoli w 2020 roku, omówiono także sprawy dotyczące bieżącej działalności naszych placówek. Omówiono i zaopiniowano materiały przygotowane na sesję.
Marzec.
Posiedzenie komisji w marcu poświęcone było omówieniu działalności Centrum Kultury w Głuchołazach. Zapoznano się ze złożonym przez Pana Dyrektora sprawozdaniem, w którym stwierdzono pewne niezgodności z faktami. Komisja podjęła wniosek o przeniesieniu tego tematu na następne posiedzenie aby zapoznać się ze złożonymi przez Dyr. wyjaśnieniami w tej sprawie a także z odpowiedziami na pytania i uwagi złożonymi przez Związki Zawodowe. Na posiedzeniu omówione zostały i zaopiniowane inne materiały i projekty uchwał przygotowane na sesję.
Kwiecień.
Na posiedzeniu omawiane były materiały i odpowiedzi złożone przez Dyr. CK dotyczące działalności Centrum. Złożone przez Dyr. wyjaśnienia i odpowiedzi nie wyjaśniły w pełni wątpliwości więc komisja nie przyjęła sprawozdania z działalności Centrum Kultury za rok 2020. Kontrolą działalności zajęła się Komisja Rewizyjna. Komisja na posiedzeniu zapoznała się z materiałami przygotowanymi na sesję, które zaopiniowała.
Maj.
Posiedzenie majowe poświęcone było omówieniu materiałów związanych z wykonaniem budżetu za rok 2020, a także z udzieleniem absolutorium dla Burmistrza. Komisja zapoznała się z raportem o stanie gminy Głuchołazy za 2020 rok oraz omówione zostały materiały i projekty uchwał przygotowane na sesję.
Czerwiec.
Na posiedzeniu komisji zaopiniowano projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie tej opłaty. Omówione zostały materiały związane z ogłoszonym przetargiem dotyczącymi z wyborem firmy. Dokonana została ocena działalności spółek gminnych GKTBS i „Wodociągi”. Omówione zostały materiały przygotowane na sesję.
Wrzesień.
Posiedzenie wrześniowe poświęcone było zapoznaniu się członków komisji z materiałami dotyczącymi przygotowaniu placówek oświatowych naszej gminy do nowego roku szkolnego, a także zgłosiła 8 wniosków do budżetu na 2021 rok. Zapoznano się z materiałami i projektami uchwał przygotowanymi na sesję.
Październik.
Na posiedzeniu zapoznano się z funkcjonowaniem placówek szkół ponadpodstawowych w obecności Dyrektorów tych placówek. Omówiono i zaopiniowano materiały i projekty na sesję w tym projekt uchwały dotyczący podziału Centrum Kultury na dwie placówki Biblioteka Gminna i Centrum Kultury.
Listopad.
Listopadowe posiedzenie komisji poświęcone zostało zapoznaniu się i ocenie materiałów związanych z zabezpieczeniem zdrowotnym mieszkańców gminy Głuchołazy oraz z projektem uchwały dotyczącej 800-lecia Głuchołaz a także z innymi materiałami przygotowanymi na sesję.
Grudzień.
W grudniu najważniejszym tematem była dyskusja nad projektem budżetu gminy na 2022 rok, który po dyskusji został zaopiniowany pozytywnie. Komisja zapoznała się i zaopiniowała projekt planu pracy Rady na 2021 rok oraz z innymi materiałami przygotowanymi na sesję.
Szczegółowe informacje na temat działalności komisji w roku 2021 zawarte są w protokołach z posiedzeń, które dostępne są w Biurze Rady a także na BIP – ie wraz z zapisem dźwiękowym. Podsumowując, chcę w tym miejscu podziękować wszystkim członkom komisji za prawie 100% udział w pracy komisji, a także podziękować Burmistrzom, Skarbnikom, Naczelnikom wydziałów oraz pracownikom urzędu za właściwe przygotowanie materiałów niezbędnych do naszej pracy.
Stanisław Szul
Przewodniczący Komisji