Sprawozdanie Komisja Budżetu za 2021r
SPRAWOZDANIE
z działalności Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach za 2021 rok.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach pracowała na podstawie rocznego plan pracy zatwierdzonego uchwałą nr XXVIII/280/21 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 27 styczniu 2021 roku , zał. nr 3 w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach. Plan pracy Komisji został opracowany w swej podstawowej części w oparciu o tematykę zawartą w planie pracy Rady Miejskiej oraz dodatkowych tematów będących w sferze zainteresowania członków komisji.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach została powołana na podstawie uchwały nr I/8/18 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 21 listopada 2018 roku. Na podstawie tej uchwały komisja pracowała do lutego 2021 w następującym składzie osobowym:
1. Łabaza Adam – przewodniczący komisji
2. Kanarski Bogusław – wiceprzewodniczący komisji
3. Koszut Michał – członek komisji
4. Reszka Barbara – członkini komisji
5. Stadnik Lucyna -członkini komisji
6. SkupieńMieczysław – członek komisji
Rada Miejska w Głuchołazach podjęła uchwałę nr XXX/291/21 z dniu 11 lutego 2021 r zmieniającą uchwałę nr I/8/18 z dnia 21 listopada 2018 r powołując Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej w Głuchołazach w następującym składzie:
1. Łabaza Adam – przewodniczący komisji
2. Kanarski Bogusław – wiceprzewodniczący komisji
3. Koszut Michał – członek komisji
4. Reszka Barbara – członkini komisji
5. Stadnik Lucyna - członkini komisji
6. Pach – Gomulnicka Klaudia – członkini komisji
7. Klimecki Ireneusz – członek komisji
Sprawozdanie obejmuje okres od dnia 01 stycznia 2021 roku do dnia 31 grudnia 2021 roku, w tym czasie komisja odbyła 9 posiedzeń w trakcie których podjęto 23 wniosków związanych z projektami uchwał, przedstawionymi informacjami i dotyczące innych bieżących problemów. Członkowie komisji złożyli 12 wniosków do budżtu gminy na 2022 rok. Posiedzenia komisji odbywały się przy 100 % frekwencji za wyjątkiem posiedzenia majowego w którym nie uczestniczyła jedna osoba ze składu komisji. Posiedzenia komisji odbywały się w systemie zdalnym z uwagi na wprowadzone ograniczenia związane z pandemią Covid-19.
Komisja w planie pracy na 2021 rok skupiła się na poniższych zagadnieniach:
1. Analiza wydatków poniesionych na rewitalizację byłego dworca kolejowego.
2.Wydatki na dofinansowanie ekologicznych źródeł ciepła w indywidualnych gospodarstwach
domowych.
3. Analiza wydatków poniesionych na wynagrodzenia w Centrum Kultury w Głuchołazach
za 2020 r.
3. Analiza wydatków za energię elektryczną poniesionych w 2020 roku na oświetlenie ulic
i terenów gminnych.
4. Wydatki poniesione na remonty dróg gminnych w 2020 roku.
5. Ocena sprawozdań finansowych gminnych spółek ( GKTBS i Wodociągi) za 2020 rok..
6. Złożenie wniosków do budżetu gminy na 2022 rok.
7. Zapoznanie się z wnioskami złożonymi do projektu budżetu na 2022 rok.
8. Zaopiniowanie założeń do budżetu gminy na 2022 rok.
Komisja złożyła min. następujące wnioski o:
1. Przeznaczenie 100 tys. zł na konserwację i udrożnienie rowów na terenie Gminy Głuchołazy.
2. Przeprowadzenie Kontroli w Centrum Kultury w Głuchołazach przez kontrolera z Urzędu Miejskiego w Głuchołazach
3. Wydzielenie miejsc postoju na Rynku w Głuchołazach w zwiazku z dostawą towarów do miejsc prowadzenia działalności gospodarczej.
4. Wnioski o wdrożenie w Centrum Kultury praktyki antymobbingowej , opracowanie oceny ryzyka zawodowego, opracowanie regulaminu wynagrodzeń i przedstawienie go do wglądu Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego.
5. Dokonanie zmian w zakresie planu urządzania lasu obejmującego dz. nr ewid. 189/4 w miejscowości Jarnołtówek i wyznaczenie części tej działki na miejsca postojowe.
6. Zweryfikowanie rozstrzygnięcia Burmistrza Głuchołaz z dnia 29marca 2021 r , protokół nr 270/2021 r, pkt. 6 dot. działki nr ewid. 526 ( droga) o pow. 0,34 ha , którą zamierza się przeznaczyć do sprzedaży . W trosce o utworzenie dodatkowych miejsc postojowych , proponujemy dokonanie zamiany powierzchni 0,34 ha z właścicielem działek nr 584 i nr 585. Gmina przekazuje dzialkę nr 526 o pow. 0,34 ha na rzecz właściciela terenu po bylym ośr. Leśnik , a właściciel przedmiotowego terenu przekaże Gminie Głuchołazy fragment działki nr 585 o powierzchni 0,34 ha.
7. Przeanalizowanie możliwości zmiany struktury wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi w Placówkach Oświatowych podległych Gminie Głuchołazy.
8. wprowadzenie rozróżnienia stawek podatku od nieruchomości - od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zależności od powierzchni użytkowej przeznaczonej na tę działalność tzn. : a) dla powierzchni do 120 m² na dotychczasowym poziomie tj. 21.00 zł za 1m², b) dla powierzchni od 120 m² do 1500 m² w wysokości 22.00 zł za 1 m², c) dla powierzchni powyżej 1500 m² w wysokości 24.00 zł za 1 m².
9. Zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Nadleśnictwa Prudnik, PTTK, Wydz. Promocji, Turystyki i Sportu, zainteresowanych radnych na temat rozwoju infrastruktury turystycznej na terenie Gminy Głuchołazy.
Z uwagi na obostrzenia wprowadzone w związku z Covid-19 , nie odbyły się zaplanowane posiedzenia Komisji w terenie.
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego złożyła 12 wniosków do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.:
1. Wykonanie nowej elewacji na budynku Przedszkola nr 1.
2. Zabezpieczenie środków na remont parkingu przy ul. Koszyka od strony ul. Kraszewskiego.
3.Wykonanie dokumentacji - odwodnienie i utwardzenie terenu od strony drogi powiatowej przy Świetlicy Wiejskiej w Charbielinie.
4.Zabezpieczenie środków na remont chodnika przy ul. Kolejowej w górnej części wraz z wygospodarowaniem miejsc parkingowych.
5. Dokończenie elewacji Żłobka Miejskiego.
6.Wykonanie dokumentacji oświetlenia ul. Dworcowej w Głuchołazach oraz Osiedla Bodzanów-Świdnicka.
7. Wykonanie dokumentacji projektowej na plac zabaw , terenu kortów przy ul. Świdnickiej.
8.Wykonanie zadaszenia przy Kaplicy Cmentarnej w Głuchołazach.
9.Wykonanie instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej Osiedla Pasterówka oraz wykonanie remontu drogi.
10. Zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie odwodnienia i utwardzenia terenu pod miejsca postojowe dz. nr 189/4 przyległego do dz. nr 574 w Jarnołtówku.
11. Wyremontować mostek w miejscowości Jarnołtówek , zjazd z drogi powiatowej na drogę gminną nr 539/2.
12. Wymienić system otwoerania bramek w Przedszkolu nr 1.
Z poszczególnych posiedzeń komisji sporządzany jest protokół w formie pisemnej a posiedzenie utrwalane jest na płycie CD. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego komisji. Protokoły przechowywane są w dokumentacji komisji a wnioski podejmowane przez komisję przekazywane są burmistrzowi. Odpowiedzi burmistrza, innych instytucji na wnioski komisji, zdeponowane są w dokumentacji Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego.
W posiedzeniach komisji uczestniczył burmistrz, wiceburmistrz, skarbnik gminy, merytoryczni pracownicy urzędu, instytucji i organizacji, którzy udzielali informacji i wyjaśnień przy omawianiu poszczególnych zagadnień.
Przewodniczący Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju
Gospodarczego
Adam Łabaza