Protokół nr 31 Komisja Rewizyjna 19.10.2021
Protokół Nr 31/21
z posiedzenia członków Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 19 października 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 12.30
Temat posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Kontrola materiałów z przeprowadzonych przetargów inwestycyjnych za I Półrocze 2021r.
4. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
5. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
6. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 6 radnych, 1 radny nie głosował.
Ad. 3
Komisja rozpoczęła procedowanie kontroli „Kontrola materiałów z przeprowadzonych przetargów inwestycyjnych za I Półrocze 2021r”.
W posiedzeniu Komisji uczestniczyła Naczelnik Wydziału Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości i Zamówień Publicznych Pani Joanna Sznajder, która przedstawiła i omówiła przygotowany materiał na temat przetargów inwestycyjnych.
Pani Naczelnik odpowiadała na pytania radnych, w dyskusji udział wzięli wszyscy
członkowie Komisji.
Komisja skonstruuje protokół pokontrolny.
Komisja kontynuowała kontrolę rozpoczętą na poprzednim posiedzeniu Komisji „Kontrola dochodów z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych za I półrocze 2021 oraz przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych” o uzupełnienie odpowiedzi na kolejne zapytania poproszono Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pana Jarosława Fereta.
Komisja złożyła wniosek do Rady Miejskiej o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu zakończenia kontroli.
Ad. 4
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
Informację o wykonaniu budżetu gminy za I półrocze 2021 r. omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko.
Głosowanie Projektów Uchwał
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko. W dyskusji udział wzięli radni: R. Udziela, M. Koszut, A. Łabaza. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan Sławomir Deko. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji za pośrednictwem Wojewody Opolskiego z wnioskiem o zniesienie nazwy Przesieki, stanowiącej przysiółek wsi Burgrabice.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy na okres 10 lat.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Głuchołazy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2022 rok.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVII/266/20 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2021 rok.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki SIM Opolskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Projekt uchwały omówił Sekretarz miasta Pan Piotr Wierzbicki. W dyskusji udział wzięli radni: R.Udziela, S. Szul, M. Koszut.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
8. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w tworzonej Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
9. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zamiaru dokonania podziału Centrum Kultury im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głuchołazach.
Projekt uchwały omówili: Burmistrz Głuchołaz Pan Edward Szupryczyński oraz Sekretarz Miasta Pan Piotr Wierzbicki.
W dyskusji udział wzięli radni: R. Udziela, S. Szul, A. Łabaza, J. Chaszczewicz, M. Skupień.
W posiedzeniu Komisji obecny w trybie online był również dyrektor CK Pan Jan Ćwiek.
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 2 radnych było przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
Ad. 5
Komisja Rewizyjna na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 19 października 2021 roku podjęła następujące wnioski:
Komisja przyjęła do wiadomości:
1. Informację o wykonaniu budżetu gminy za I półrocze 2021 r.
2. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy
Głuchołazy na lata 2021-2025.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji za pośrednictwem Wojewody Opolskiego z wnioskiem o zniesienie
nazwy Przesieki, stanowiącej przysiółek wsi Burgrabice.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku
przetargowego trybu zawarcia umowy na okres 10 lat.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Głuchołazy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność
pożytku publicznego na 2022 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVII/266/20 Rady Miejskiej w
Głuchołazach z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2021 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
g. Opinia Komisji w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki SIM Opolskie spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
h. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia wniosku o wsparcie ze środków Rządowego
Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa na sfinansowanie objęcia udziałów w tworzonej
Społecznej Inicjatywie Mieszkaniowej.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
i. Opinia Komisji w sprawie zatwierdzenia zamiaru dokonania podziału Centrum Kultury
im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
Gościem w posiedzeniu Komisji obecny był również Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Mariusz Migała.
3. Wolne wnioski
- Komisja wnioskuje o zaproszenie Prezesa Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z. o.o. EKOM 48-303 Nysa ul. Piłsudskiego 32 na spotkanie w celu dyskusji na temat możliwości modyfikacji organizacyjno – prawnych umów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.
Ad. 6
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Ryszard Udziela
Protokołował:
Krzysztof Śreniawa