357. J. Wanicki
W związku z otrzymanym projektem uchwały w sprawie zamiaru dokonania podziału Centrum Kultury im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głuchołazach. Na podstawie § 24. Statutu Gminy Głuchołazy składam zapytania:
- Proszę o informację, kto jest autorem projektu uchwały?
- Czy oszacowano koszty przeprowadzenia podziału? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie tych szacunków.
- Czy oszacowano, o ile wzrosną koszty realizowanych dotychczas zadań przez Centrum Kultury w instytucjach nowo powołanych?
- Czy składane były jakieś wnioski przez mieszkańców gminy, aby dokonać podziału CK, jeśli tak to proszę o ich udostępnienie?
- Na czym ma polegać “usprawnienia zarządzania w zakresie kultury organizowanej przez samorząd Gminy Głuchołazy oraz podniesieniem standardów świadczonych usług w zakresie kultury”?
- Na czym ma polegać “lepsze zarządzanie z szczególnym uwzględnieniem terenów wiejskich”?
- Czy opracowano schematy organizacyjne domu kultury oraz biblioteki? Jeśli tak, to proszę o ich udostępnienie?
- Czy opracowano statuty domu kultury oraz biblioteki? Jeśli tak, to proszę o ich udostępnienie.
- W jaki sposób zostaną wyłonione osoby, które będą zarządzały biblioteką i domem kultury?
- Czy opracowano akt o podziale instytucji kultury? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie tego dokumentu.
- Czy z dotychczasowymi pracownikami Centrum Kultury zostaną rozwiązane umowy o pracę?
- Kto będzie dokonywał nowego zatrudnienia do biblioteki i domu kultury?
- Czy w związku z powołaniem nowych instytucji przewidziano dla pracowników wyższe wynagrodzenia i czy zabezpieczono to w budżecie gminy?
- Pod jakim względem obecne Centrum Kultury nie spełnia oczekiwań i potrzeb władz gminy, że zdecydowano się na podział instytucji?
357. J. Wanicki.pdf (344,48KB)
- Autorem projektu uchwały jest Burmistrz Głuchołaz,
- Przeprowadzenie podziału nie generuje kosztów, gdyż dokumentacja podziału zostanie przygotowana przez pracowników Centrum Kultury i Urzędu Miejskiego,
- Nie zakłada się wzrostu kosztów realizacji zadań prowadzonych przez dotychczasową jednostkę,
- Mieszkańcy nie składali pisemnych wniosków dotyczących podziału Centrum Kultury,
- Usprawnienie zarządzania polegać będzie na zwiększonym nadzorze Dyrektorów powstałych jednostek w taki sposób, aby nie dopuścić do nieprawidłowości opisanych w piśmie pokontrolnym przesłanym przez Dyrektora Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej, które to pismo otrzymali Państwo do wiadomości. Każdy z Dyrektorów nowo powstałej jednostki będzie zajmował się węższym zakresem zadań związanych z kulturą co pozwoli na skupienie się wyłącznie na zadaniach związanych prowadzeniem instytucji kultury i osobno biblioteki. Odpowiedź dotyczy również zapytania w pkt. 6,
- Odpowiedź z punktu 5 dotyczy również zapytania w pkt. 6
- Zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wewnętrzną strukturę instytucji kultury określa regulamin organizacyjny nadawany przez dyrektora tej instytucji, po zasięgnięciu opinii organizatora oraz opinii działających w niej organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców, zatem zarówno schemat jaki regulamin organizacyjny zostanie opracowany przez Dyrektorów nowych jednostek,
- Przedłożony projekt uchwały jest projektem intencyjnym, po ewentualnym przyjęciu uchwały zostaną zaproponowane projekty uchwał dotyczące statutów nowych jednostek,
- Zgodnie z zapisami kodeksu pracy art. 23 w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5, który to paragraf dotyczy osób zatrudnionych na podstawie innych umów niż umowy zawarte na podstawie kodeksu pracy,
- Przedłożony projekt uchwały jest projektem intencyjnym, po ewentualnym przyjęciu uchwały zostaną zaproponowane projekt uchwały dotyczący podziału Centrum Kultury,
- Z pracownikami nie zostaną rozwiązane umowy o pracę z uwagi na zapisy wspomnianego art. IV kodeksu pracy,
- Nowego zatrudnienia - o ile zajdzie taka potrzeba dokonywać będą Dyrektorzy nowo powołanych jednostek,
- Instytucje kultury są jednostkami posiadającymi osobowość prawną, wynagrodzenia pracowników ustalają kierownicy jednostek w oparciu o obowiązujące przepisy i budżet,
- Obecne funkcjonowanie połączonych jednostek kultury budzi niepokój w kontekście informacji i wskazówek wynikających z pisma Dyrektora Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu