Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

357. J. Wanicki

W związku z otrzymanym projektem uchwały w sprawie zamiaru dokonania podziału Centrum Kultury im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głuchołazach. Na podstawie § 24. Statutu Gminy Głuchołazy składam zapytania:           

  1. Proszę o informację, kto jest autorem projektu uchwały?
  2. Czy oszacowano koszty przeprowadzenia podziału? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie tych szacunków.
  3. Czy oszacowano, o ile wzrosną koszty realizowanych dotychczas zadań przez Centrum Kultury w  instytucjach nowo powołanych?
  4. Czy składane były jakieś wnioski przez mieszkańców gminy, aby dokonać podziału CK, jeśli tak to proszę o ich udostępnienie?
  5. Na czym ma polegać “usprawnienia zarządzania w zakresie kultury organizowanej przez samorząd Gminy Głuchołazy oraz podniesieniem standardów świadczonych usług w zakresie kultury”?
  6. Na czym ma polegać “lepsze zarządzanie z szczególnym uwzględnieniem terenów wiejskich”?
  7. Czy opracowano schematy organizacyjne domu kultury oraz biblioteki? Jeśli tak, to proszę o ich udostępnienie?
  8. Czy opracowano statuty domu kultury oraz biblioteki? Jeśli tak, to proszę o ich udostępnienie.
  9. W jaki sposób zostaną wyłonione osoby, które będą zarządzały biblioteką i domem kultury?
  10. Czy opracowano akt o podziale instytucji kultury? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie tego dokumentu.
  11. Czy z dotychczasowymi pracownikami Centrum Kultury zostaną rozwiązane umowy o pracę?
  12. Kto będzie dokonywał nowego zatrudnienia do biblioteki i domu kultury?
  13. Czy w związku z powołaniem nowych instytucji przewidziano dla pracowników wyższe wynagrodzenia i czy zabezpieczono to w  budżecie gminy?
  14. Pod jakim względem obecne Centrum Kultury nie spełnia oczekiwań i potrzeb władz gminy, że zdecydowano się na podział instytucji?

PDF357. J. Wanicki.pdf (344,48KB)

 


 

  1. Autorem projektu uchwały jest Burmistrz Głuchołaz,
  2. Przeprowadzenie podziału nie generuje kosztów, gdyż dokumentacja podziału zostanie przygotowana przez pracowników Centrum Kultury i Urzędu Miejskiego,
  3. Nie zakłada się wzrostu kosztów realizacji zadań prowadzonych przez dotychczasową jednostkę,
  4. Mieszkańcy nie składali pisemnych wniosków dotyczących podziału Centrum Kultury,
  5. Usprawnienie zarządzania polegać będzie na zwiększonym nadzorze Dyrektorów powstałych jednostek w taki sposób, aby nie dopuścić do nieprawidłowości opisanych w piśmie pokontrolnym przesłanym przez Dyrektora Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej, które to pismo otrzymali Państwo do wiadomości. Każdy z Dyrektorów nowo powstałej jednostki będzie zajmował się węższym zakresem zadań związanych z kulturą co pozwoli na skupienie się wyłącznie na zadaniach związanych prowadzeniem instytucji kultury i osobno biblioteki. Odpowiedź dotyczy również zapytania w pkt. 6,
  6. Odpowiedź z punktu 5 dotyczy również zapytania w pkt. 6
  7. Zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wewnętrzną strukturę instytucji kultury określa regulamin organizacyjny nadawany przez dyrektora tej instytucji, po zasięgnięciu opinii organizatora oraz opinii działających w niej organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców, zatem zarówno schemat jaki regulamin organizacyjny zostanie opracowany przez Dyrektorów nowych jednostek,
  8. Przedłożony projekt uchwały jest projektem intencyjnym, po ewentualnym przyjęciu uchwały zostaną zaproponowane projekty uchwał dotyczące statutów nowych jednostek,
  9. Zgodnie z zapisami kodeksu pracy art. 23 w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5, który to paragraf dotyczy osób zatrudnionych na podstawie innych umów niż umowy zawarte na podstawie kodeksu pracy,
  10. Przedłożony projekt uchwały jest projektem intencyjnym, po ewentualnym przyjęciu uchwały zostaną zaproponowane projekt uchwały dotyczący podziału Centrum Kultury,
  11. Z pracownikami nie zostaną rozwiązane umowy o pracę z uwagi na zapisy wspomnianego art. IV kodeksu pracy,
  12. Nowego zatrudnienia - o ile zajdzie taka potrzeba dokonywać będą Dyrektorzy nowo powołanych jednostek,
  13. Instytucje kultury są jednostkami posiadającymi osobowość prawną, wynagrodzenia pracowników ustalają kierownicy jednostek w oparciu o obowiązujące przepisy i budżet,
  14. Obecne funkcjonowanie połączonych jednostek kultury budzi niepokój w kontekście informacji i wskazówek wynikających z pisma Dyrektora Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu

PDF357. Odpowiedź.pdf (563,38KB)