Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 30 Komisja Rewizyjna 21.09.2021

Protokół Nr 30/21

z posiedzenia członków Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 21 września 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 12.50

Temat posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Kontrola wydatkowania środków Funduszy przeznaczonych na działalność OSP za 2020 r. kontynuacja.
  4. Kontrola dochodów z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych za I półrocze 2021 oraz przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych.
  5. Wnioski Komisji do Budżetu na rok 2022.

6.   Zaopiniowanie materiałów na sesję.

  1. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

8.   Zakończenie posiedzenia.

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Ad. 3

Komisja zakończyła kontrolę „Kontrola wydatkowania środków Funduszy przeznaczonych na działalność OSP za 2020 r.”

W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

Komisja skonstruowała protokół pokontrolny, który został odczytany przez Przewodniczącego Komisji Ryszarda Udzielę oraz zatwierdzony poprzez głosowanie,

Komisja jednogłośnie głosując za - przyjęła protokół.

 

Ad. 4

Komisja rozpoczęła procedowanie kontroli „Kontrola dochodów z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych za I półrocze 2021 oraz przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych”

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli: Naczelnik Wydziału Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości i Zamówień Publicznych Pani Joanna Sznajder oraz Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret, którzy przedstawili i omówili materiał: na temat „Przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych.”, przygotowany przez P. Sznajder oraz materiał dotyczący kosztów i przychodów związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru odpadów komunalnych oraz zaległości płatniczych właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych za odbiór odpadów komunalnych przekazany przez Burmistrza Głuchołaz przygotowany przez Wydział Rolnictwa.  Naczelnicy odpowiadali na pytania radnych, w dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

Komisja poprosiła o uzupełnienie informacji na temat ilości deklaracji obowiązujących w poprzednim systemie gospodarowania odpadami, oraz o ilości mieszkańców objętych nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na koniec miesięcy: czerwiec, lipiec, sierpień 2021 r.

Komisja skonstruuje protokół pokontrolny.

 

Ad. 5

Komisja Rewizyjna na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 września 2021 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.:

 

1. Dokończyć ułożenie nawierzchni na drodze nr 506/2 ( droga przy boisku) w Jarnołtówku.

2. Rozebrać pozostałość fundamentów na łuku drogi  nr 487 relacji Jarnołtówek- Zlate Hory, na wysokości byłego ośr. EDEN.

3. Wybudować     ok. 25 mb chodnika przy drodze nr 477 na odcinku od drogi powiatowej  nr 476 w Jarnołtówku w kierunku Charbielina.

4. Wykonać odwodnienie i utwardzenie drogi nr 574 ( droga Kapliczkowa) na odcinku od  

drogi nr 567 do działki nr 619.

5. Zamontować oświetlenie na odcinku drogi nr 567 i 568 w kierunku ośr. Ziemowit.

6. Wykonać trwale nawierzchnię na drogach gminnych nr 76 i 96 w miejscowości 

Pokrzywna.

7. Oświetlenie drogi transportu rolnego Biskupów – Burgrabice zakup lamp solarnych i ich 

montaż.

8. Budowa chodnika Łączki – Biskupów kontynuacja.

9. Odtworzenie i udrożnienie rowu w miejscowości Sucha Kamienica.

10. Udrożnienie rowu przy drodze w kierunku cmentarza w Nowym Lesie.

11. Budowa chodników w miejscowości Nowy Las.

12. Utwardzenie działek numer 164/8 i 164/17 dywanikiem asfaltowym stanowiących dojazd do posesji jednorodzinnych w miejscowości Nowy Świętów. 

13. Utwardzenie działek numer 425 i 151/2 dywanikiem asfaltowym stanowiących jedyny dojazd do posesji jednorodzinnych w miejscowości Nowy Świętów, wskazane działki są również drogą na cmentarz parafialny w Nowym Świętowie.

14. Wykonanie mostku dojazdowego do posesji jednorodzinnych, które dojeżdżają do domów obecnie przez rzeczkę, na działce nr. 399/2 pomiędzy budynkami jednorodzinnymi

6 oraz 7 w Nowym Świętowie.

15. Utwardzenie drogi szutrowej 424 w Nowym Świętowie.

16. Wykonanie zadaszenia przy Kaplicy Cmentarnej w Głuchołazach.

17. Wykonanie instalacji wodociągowo – kanalizacyjnej Osiedla Pasterówka oraz wykonanie remontu drogi.

 

Ad. 6

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

  1. Głosowanie Projektów Uchwał

 

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.

W dyskusji udział wzięli radni: R. Udziela, S. Szul, A. Łabaza, Sz. Biliński, M. Koszut, M. Skupień.

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych  w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny nie głosował w związku z funkcją Sołtysa i opiniowaniem w/w projektu uchwały.

4.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.

5.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 7 radnych.

6.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 7 radnych.

Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r. omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor, w dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

 

Ad. 7

Komisja Rewizyjna na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 września 2021 roku podjęła następujące wnioski:

 

Komisja przyjęła do wiadomości:

1. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021.

2. Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022.

3. Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r.

 

4. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy

Głuchołazy na lata 2021-2025.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

c. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych  w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

f. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów

zielonych.  

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

 5. Wolne wnioski

 

Komisja nie skonstruowała wolnych wniosków

Ad. 8

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Ryszard Udziela

Protokołował:

Krzysztof Średniawa