Protokół nr 30 Komisja Rewizyjna 21.09.2021
Protokół Nr 30/21
z posiedzenia członków Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 21 września 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 12.50
Temat posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Kontrola wydatkowania środków Funduszy przeznaczonych na działalność OSP za 2020 r. kontynuacja.
- Kontrola dochodów z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych za I półrocze 2021 oraz przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych.
- Wnioski Komisji do Budżetu na rok 2022.
6. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
- Sprawy bieżące i wolne wnioski.
8. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Ad. 3
Komisja zakończyła kontrolę „Kontrola wydatkowania środków Funduszy przeznaczonych na działalność OSP za 2020 r.”
W dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.
Komisja skonstruowała protokół pokontrolny, który został odczytany przez Przewodniczącego Komisji Ryszarda Udzielę oraz zatwierdzony poprzez głosowanie,
Komisja jednogłośnie głosując za - przyjęła protokół.
Ad. 4
Komisja rozpoczęła procedowanie kontroli „Kontrola dochodów z tytułu opłat za odbiór odpadów komunalnych za I półrocze 2021 oraz przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych”
W posiedzeniu Komisji uczestniczyli: Naczelnik Wydziału Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości i Zamówień Publicznych Pani Joanna Sznajder oraz Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret, którzy przedstawili i omówili materiał: na temat „Przetargu na nowy system odbierania odpadów komunalnych.”, przygotowany przez P. Sznajder oraz materiał dotyczący kosztów i przychodów związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru odpadów komunalnych oraz zaległości płatniczych właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych za odbiór odpadów komunalnych przekazany przez Burmistrza Głuchołaz przygotowany przez Wydział Rolnictwa. Naczelnicy odpowiadali na pytania radnych, w dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.
Komisja poprosiła o uzupełnienie informacji na temat ilości deklaracji obowiązujących w poprzednim systemie gospodarowania odpadami, oraz o ilości mieszkańców objętych nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na koniec miesięcy: czerwiec, lipiec, sierpień 2021 r.
Komisja skonstruuje protokół pokontrolny.
Ad. 5
Komisja Rewizyjna na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 września 2021 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.:
1. Dokończyć ułożenie nawierzchni na drodze nr 506/2 ( droga przy boisku) w Jarnołtówku.
2. Rozebrać pozostałość fundamentów na łuku drogi nr 487 relacji Jarnołtówek- Zlate Hory, na wysokości byłego ośr. EDEN.
3. Wybudować ok. 25 mb chodnika przy drodze nr 477 na odcinku od drogi powiatowej nr 476 w Jarnołtówku w kierunku Charbielina.
4. Wykonać odwodnienie i utwardzenie drogi nr 574 ( droga Kapliczkowa) na odcinku od
drogi nr 567 do działki nr 619.
5. Zamontować oświetlenie na odcinku drogi nr 567 i 568 w kierunku ośr. Ziemowit.
6. Wykonać trwale nawierzchnię na drogach gminnych nr 76 i 96 w miejscowości
Pokrzywna.
7. Oświetlenie drogi transportu rolnego Biskupów – Burgrabice zakup lamp solarnych i ich
montaż.
8. Budowa chodnika Łączki – Biskupów kontynuacja.
9. Odtworzenie i udrożnienie rowu w miejscowości Sucha Kamienica.
10. Udrożnienie rowu przy drodze w kierunku cmentarza w Nowym Lesie.
11. Budowa chodników w miejscowości Nowy Las.
12. Utwardzenie działek numer 164/8 i 164/17 dywanikiem asfaltowym stanowiących dojazd do posesji jednorodzinnych w miejscowości Nowy Świętów.
13. Utwardzenie działek numer 425 i 151/2 dywanikiem asfaltowym stanowiących jedyny dojazd do posesji jednorodzinnych w miejscowości Nowy Świętów, wskazane działki są również drogą na cmentarz parafialny w Nowym Świętowie.
14. Wykonanie mostku dojazdowego do posesji jednorodzinnych, które dojeżdżają do domów obecnie przez rzeczkę, na działce nr. 399/2 pomiędzy budynkami jednorodzinnymi
6 oraz 7 w Nowym Świętowie.
15. Utwardzenie drogi szutrowej 424 w Nowym Świętowie.
16. Wykonanie zadaszenia przy Kaplicy Cmentarnej w Głuchołazach.
17. Wykonanie instalacji wodociągowo – kanalizacyjnej Osiedla Pasterówka oraz wykonanie remontu drogi.
Ad. 6
Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
- Głosowanie Projektów Uchwał
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
W dyskusji udział wzięli radni: R. Udziela, S. Szul, A. Łabaza, Sz. Biliński, M. Koszut, M. Skupień.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny nie głosował w związku z funkcją Sołtysa i opiniowaniem w/w projektu uchwały.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 7 radnych.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 7 radnych.
Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r. omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor, w dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.
Ad. 7
Komisja Rewizyjna na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 września 2021 roku podjęła następujące wnioski:
Komisja przyjęła do wiadomości:
1. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021.
2. Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022.
3. Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r.
4. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy
Głuchołazy na lata 2021-2025.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów
zielonych.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
5. Wolne wnioski
Komisja nie skonstruowała wolnych wniosków
Ad. 8
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Ryszard Udziela
Protokołował:
Krzysztof Średniawa