Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 28 Komisja Oświaty 22.09.2021

Protokół Nr 28/21

 

z posiedzenia członków Komisji Oświaty i Kultury, które odbyło się w dniu 22 września 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 13.00

 

Temat posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Wnioski Komisji do Budżetu na rok 2022.

4.   Zaopiniowanie materiałów na sesję.

  1. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
  2. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Stanisław Szul. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Stanisław Szul – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji ? Za głosowało 7 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny nie głosował.

Ad. 3

Komisja Oświaty i Kultury na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2021 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.:

 

  1. Przebudowanie drogi - poszerzenie pasa ruchu ul. Słowackiego w związku z utrudnieniami komunikacyjnymi.

2.       Zamontowanie kamer monitoringu przy boiskach PSP nr 3 w Głuchołazach.

3.       Wykonanie oświetlenia ulicznego na całej ul. Lutosławskiego.

4.       Wykonanie drogi asfaltowej na ul. Lutosławskiego.

5.       Wykonanie drogi asfaltowej na ul. Ornowskiego.

6.       Wykonanie drogi asfaltowej na ul. Lompy.

7.       Zabezpieczenie środków na konserwację Arboretum i Zielnika.

8.       Zabezpieczenie środków na zakup nowych roślin w parku zdrojowym.

9.       Zabezpieczenie środków na zakup 2 szt. defibrylatorów AED.

10.     Zabezpieczenie środków na zakup kilku czujników smogu.

11.     Zabezpieczenie środków na działalność wolontariatu.

12.     Zabezpieczenie środków na podwyżki płac dla pracowników Urzędu Miejskiego

w Głuchołazach oraz pracowników Jednostek organizacyjnych podległych Gminie.

13.     Zabezpieczenie środków na wykonanie projektu oraz osadzenia krawężników na ul. Damrota.

14.     Zabezpieczenie środków na remont Sali Posiedzeń.

15.     Zabezpieczenie środków na remont korytarza budynku biblioteki w Gierałcicach.

16.     Zabezpieczenie środków na budowę toalet i natrysków dla dziewcząt w szatni Stadionu Miejskiego.

17.     Zabezpieczenie środków na remont parkingu ul. Koszyka od strony ul. Kraszewskiego na przeciw wiaty przystankowej PKS, wyznaczenie - odnowienie miejsc parkingowych, również wyznaczenie miejsc dla niepełnosprawnych.

18.     Zabezpieczenie środków na zakup klimatyzacji w świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie.

19.     Naprawa przystanku w Nowym Lesie na przeciw Ośrodka Zdrowia.

20.     Remont i modernizacja trybun oraz ogrodzenia stadionu w Burgrabicach.

21.     Budowa chodnika i odwodnienia przy drodze powiatowej 772, 773 w Burgrabicach.

 

Ad. 4

Przewodniczący komisji Stanisław Szul – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

 

  1. Głosowanie Projektów Uchwał

 

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 9 radnych. W dyskusji udział wzięli radni: S. Szul, J. Wojnarowski, J. Wanicki

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 7 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 9 radnych.

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych  w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 7 radnych, 1 radny był przeciw, 1 radny nie głosował w związku z pełnieniem funkcji Sołtysa.

4.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 8 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 9 radnych.

5.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 2 radnych  wstrzymało się od głosu, 1 radny nie głosował.

6.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych. Przewodniczący komisji Stanisław Szul przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 4 radnych  wstrzymało się od głosu, 1 radny był przeciw.

Sekretarz Miasta Pan Piotr Wierzbicki omówił historię postępowania administracyjnego w związku z projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. W temacie głos zabrał radny J. Wanicki.

Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021 oraz Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022 omówiła Naczelnik Wydziału Oświaty Pani Krystyna Kubiszyn.

W dyskusji udział wzięli radni: S. Szul, A. Szymkowicz, J. Wojnarowski, J. Wanicki, B. Reszka, M. Migała.

Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r. omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor, w dyskusji udział wzięli radni: S. Szul, J. Wojnarowski, J. Wanicki.

 

Ad. 5

 

Komisja Oświaty i Kultury na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 22 września 2021 roku podjęła następujące wnioski:

 

Komisja przyjęła do wiadomości:

1. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021.

2. Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022.

3. Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r.

 

4. Opinie  w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.

 - przyjęcie uchwały z poprawkami Komisji

 

Komisja wnioskuje w nazwie planu - plan wydatków majątkowych na realizację zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja placówek oświatowo - wychowawczych Gminy Głuchołazy, (w tym budowa sanitariatów w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowym Świętowie) oraz Żłobka Miejskiego” o usunięcie zapisu „(w tym budowa sanitariatów w Publicznej Szkole Podstawowej w Nowym Świętowie)”.       

 

b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

c. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w   Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych  w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

 

f. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów

zielonych.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

Komisja podjęła dyskusję o funkcjonowaniu nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, w dyskusji udział wzięli wszyscy członkowie Komisji.

 

5. Wolne wnioski

 

  1. Komisja ponownie wnioskuje o uszczegółowienie kalkulacji jakie składowe były wykorzystane do ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty i ustalenia stawki.

 

Ad. 6

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Stanisław Szul

Protokołował:  

Krzysztof Średniawa