Protokół nr 28 Komisja Budżetu 23.09.2021
Protokół Nr 28/21
z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło się w dniu 23 września 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 10.55
Temat posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Wydatki poniesione na remonty obiektów oświatowych w 2020 r.
4. Wnioski Komisji do Budżetu na rok 2022.
5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
- Sprawy bieżące i wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Adam Łabaza. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Adam Łabaza – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za jednogłośnie głosowało 7 radnych.
Ad. 3
Komisja zapoznała się z materiałem „Wydatki poniesione na remonty obiektów oświatowych w 2020 r.” przygotowanym przez Skarbnika Miasta Pana Sławomira Deko.
Ad. 4
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 23 września 2021 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.
1. Wykonanie nowej elewacji na budynku Przedszkola nr 1.
2. Zabezpieczenie środków na remont parkingu ul. Koszyka od strony ul. Kraszewskiego na przeciw wiaty przystankowej PKS, wyznaczenie - odnowienie miejsc parkingowych, również wyznaczenie miejsc dla niepełnosprawnych.
3. Wykonanie dokumentacji – odwodnienie i utwardzenie terenu od strony drogi powiatowej przy świetlicy wiejskiej w miejscowości Charbielin.
4. Zabezpieczenie środków na remont chodnika przy ul. Kolejowej w górnej części wraz z wygospodarowaniem miejsc parkingowych.
5. Dokończenie elewacji Żłobka Miejskiego.
6. Wymiana systemu otwierania bramek w Przedszkolu nr 1 - 2 furtki.
7. Wykonanie dokumentacji oświetlenia ul. Dworcowej w Głuchołazach oraz na Osiedlu
Bodzanów - Świdnicka.
8. Wykonanie dokumentacji projektowej na Plac Zabaw, terenu kortów przy ul. Świdnickiej.
9. Wykonanie zadaszenia przy Kaplicy Cmentarnej w Głuchołazach.
10. Wykonanie instalacji wodociągowo – kanalizacyjnej Osiedla Pasterówka oraz wykonanie remontu drogi.
11. Zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie odwodnienia i utwardzenia ternu pod miejsca postojowe Dz. – nr 189/4 przyległego do Dz. nr 574 w Jarnołtówku.
12. Wyremontować mostek w miejscowości Jarnołtówek zjazd z drogi powiatowej na drogę gminną Nr. 539/2.
Ad. 5
Przewodniczący komisji Adam Łabaza – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.
- Głosowanie Projektów Uchwał
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych. W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, I. Klimecki, M. Koszut.
2. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025. Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 7 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 7 radnych.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 7 radnych.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za jednogłośnie głosowało 7 radnych.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych. Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny nie głosował.
Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r. omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor, w dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, I. Klimecki, B. Kanarski.
Ad. 6
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 23 września 2021 roku podjęła następujące wnioski:
Komisja przyjęła do wiadomości:
1. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021.
2. Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022.
3. Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r.
4. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy
Głuchołazy na lata 2021-2025.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów
zielonych.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
5. Wolne wnioski
Komisja nie skonstruowała wolnych wniosków.
Ad. 7
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczył:
Adam Łabaza
Protokołował:
Krzysztof Średniawa