Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 27 Komisja Rolna 24.09.2021

Protokół Nr 27/21

 

z posiedzenia członków Komisji Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska, które odbyło się w dniu 24 września 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 09.00 do godz. 12.10

 

Temat posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Ocena działania nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi.
  4. Wnioski Komisji do Budżetu na rok 2022.

5.   Zaopiniowanie materiałów na sesję.

  1. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
  2. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji? Za głosowało 6 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu, głosowało 8 radnych..

Ad. 3

Komisja zapoznała się z materiałem „Ocena działania nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi” przygotowanym przez Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pana Jarosława Fereta. W dyskusji udział wzięli R. Udziela, B. Kanarski, J. Wojnarowski, J. Wanicki, Sz. Biliński, I. Klimecki.

W posiedzeniu Komisji uczestniczył Komendant Straży Miejskiej Pan Tomasz Dziedziński, omówił temat kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych i zawartych umów o odbiór odpadów komunalnych.

Ad. 4

Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 24 września 2021 roku podjęła następujące wnioski do Budżetu Gminy Głuchołazy na 2022 r.:

 

  1. Zabezpieczenie w budżecie środków na remont chodnika przy ul. Kolejowej w górnej części wraz z wygospodarowaniem miejsc parkingowych.

2.         Zabezpieczenie środków na wykonanie chodnika w miejscowości Konradów przy drodze powiatowej.

3.         Zabezpieczenie środków na remont drogi za dawną przędzalnią w Podlesiu 78/1.

4.         Zabezpieczenie środków na oświetlenie drogi gminnej w Konradowie 503 łączącą się z droga 502 w kierunku nowo powstałych budynków.

5.         Wykonanie projektu drogi asfaltowej w ciągu posesji nr 77, 79, 79a w Gierałcicach.

6.         Naprawa drogi w ciągu posesji nr 3 do posesji nr 10 w Gierałcicach.

7.         Budowa chodnika w Gierałcicach wzdłuż drogi powiatowej 274, 276,7 276,8 276,1 276,2, 280.

8.         Przebudowa mostu drewnianego na żelbetonowy w Gierałcicach 79, 79a.

9.         Wykonanie projektu drogi prowadzącej do szkoły w Gierałcicach.

10.       Dokończenie ścieżki pieszo – rowerowej w Charbielinie.

11.       Remont drogi transportu rolnego w Nowym Lesie koło świetlicy do Szybowic.

12.       Remont drogi z Nowego Lasu koło kościoła do Bodzanowa, droga transportu rolnego. 

13.       Sukcesywne dbanie o właściwe utrzymanie arboretum i zielnika zgodnie z ideą utworzenia tych miejsc.

14.       Wymiana zniszczonych krawężników na ul. Andersa.

15.       Zagospodarowanie terenu poprzez wykonanie ścieżek rekreacyjnych oraz klombów terenu przed zabytkowym Pałacykiem w Nowym Świętowie (działka nr 273/12).

16.       Modernizacja istniejących i utworzenie nowych ścieżek zjazdowych dla rowerzystów na

działce nr 47 w Nowym Świętowie  ( obecny stan ścieżek zagraża dzieciom które z nich korzystają, dlatego w pierwszej kolejności poprawa istniejących następnie wykonanie

nowych).

17.       Wykonanie przystanku przy drodze wojewódzkiej nr 411 w Nowym Świętowie w pobliżu działek nr. 43 i 47. 

18.       Zabezpieczenie w budżecie środków 200 000 zł na remonty rowów na terenie Gminy Głuchołazy.

19.       Wykonanie nawierzchni asfaltowej na drodze łączącej ul. Andersa z ul. Wyspiańskiego.

20.       Remont sufitu w świetlicy wiejskiej w Nowym Lesie.

Ad. 5

Przewodniczący komisji Ryszard Udziela – przechodzimy do zaopiniowania materiałów na sesję i projektów uchwał.

  1. Głosowanie Projektów Uchwał

1.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 8 radnych.

2.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025.  Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 8 radnych.

3.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych  w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 7 radnych, 1 radny nie głosował w związku z funkcją Sołtysa.

4.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przekazania skargi według właściwości. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 6 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 8 radnych.

 

5.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 3 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 8 radnych.

Sekretarz Miasta Pan Piotr Wierzbicki omówił historię postępowania administracyjnego w związku z projektem uchwały w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz

6.         Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych. Przewodniczący komisji Ryszard Udziela przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za głosowało 4 radnych, 3 radnych  wstrzymało się od głosu, 1 radny był przeciw.

Ad. 6

Komisja Gospodarki Przestrzennej, Rolnej, Wodnej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 24 września 2021 roku podjęła następujące wnioski:

 

Komisja przyjęła do wiadomości:

1. Sprawozdanie z wykonania zadań oświatowych w roku 2020/2021.

2. Ocenę przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2021/2022.

3. Informację o realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za I półrocze 2021 r.

 

 4. Opinie w sprawie projektów uchwał:

 

a. Opinia Komisji w sprawie zmian w budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 rok.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

b. Opinia Komisji w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

c. Opinia Komisji w sprawie zmiany Uchwały Nr XLIII/359/10 Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 24 lutego 2010 r. w sprawie poboru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa należności pieniężnych, określenia inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

d. Opinia Komisji w sprawie przekazania skargi według właściwości.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek  

 

e. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia ponownej skargi na działalność Burmistrza Głuchołaz.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

f. Opinia Komisji w sprawie rozpatrzenia wniosku o zmianę sposobu odbioru odpadów zielonych.

 - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

Komisja określiła czas rozpoczęcia kolejnych posiedzeń Komisji, w dyskusji ustalono, że będzie to godz. 8.00

 

5. Wolne wnioski

 

Komisja nie skonstruowała wolnych wniosków.

 

Ad. 7

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji. Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczył:

Ryszard Udziela

Protokołował: 

Krzysztof Średniawa