Protokół nr 23 Komisja Budżetu 18.02.2021
Protokół Nr 23/21
z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło się w dniu 18 lutego 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Czas trwania komisji od godz. 9.00 do 12.10
Temat posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Analiza wydatków poniesionych na rewitalizację byłego dworca kolejowego, oraz wydatki poniesione na remont toalet w Szkole Podstawowej w Nowym Świętowie.
- Zaopiniowanie materiałów na sesję.
- Sprawy bieżące i wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Ad.1
Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Adam Łabaza. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.
Ad.2
Przewodniczący Komisji Adam Łabaza – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji?
Za głosowało 5 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Głosowało 7 radnych.
Ad.3
Radni zapoznali się z analizą wydatków poniesionych na rewitalizację byłego dworca kolejowego, oraz wydatkami poniesionymi na remont toalet w Szkole Podstawowej w Nowym Świętowie, przygotowaną przez Naczelnik Wydziału Inwestycji i Eksploatacji Panią Agnieszkę Sobków, na zadawane pytania przez radnych odpowiadał Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor.
W dyskusji udział wzięli radni: M. Koszut, A. Łabaza, I. Klimecki, B. Kanarski.
Ad.4
Przewodniczący komisji Adam Łabaza – przechodzimy do zaopiniowania materiałów i projektów uchwał.
I. Głosowanie Projektów Uchwał
1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wzoru wniosku o
przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa
domowego.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie powierzenia
Gminie Prudnik zadania publicznego polegającego na świadczeniu usług, które zapewnia
Środowiskowy Dom Samopomocy w Prudniku.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest
za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
3. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie trybu i sposobu
powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz
szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
4. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej uchylającej uchwałę w sprawie
postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na
których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Projekt uchwały omówił naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław
Feret.
W dyskusji udział wzięli radni: M. Koszut, A. Łabaza, B. Kanarski, K.Pach-Gomulnicka.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest
za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał udziału
w głosowaniu.
5. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmieniającej
uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie
Gminy Głuchołazy.
Projekt uchwały omówił naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław
Feret.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
6. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej zmieniającej uchwałę w
sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych
odpadów.
Projekt uchwały omówił naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław
Feret.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
7. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w
Lokalnym Programie Rewitalizacji dla Gminy Głuchołazy na lata 2016 – 2023.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania.
Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
8. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar wsi
Biskupów.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania.
Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 7 radnych.
9. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie Regulaminu
korzystania z parków na terenie Głuchołaz.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania z gminnego obiektu użyteczności publicznej – Wieży Bramy
Górnej w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
Jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
11. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania ze Stadionu Miejskiego w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 6 radnych, radny
I. Klimecki nie brał udziału w głosowaniu.
12. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania z Kompleksu Rekreacyjnego „Nad Białką” w Głuchołazach.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
13. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wprowadzenia
Regulaminu Targowiska Miejskiego.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 6 radnych, radny
I. Klimecki nie brał udziału w głosowaniu.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyboru
przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa
jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych, radny I. Klimecki nie brał
udziału w głosowaniu.
- Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia
petycji dotyczącej niedoboru witaminy D.
Radni nie głosowali, Petycja została wycofana przez autora Petycji.
Ad.5
Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 18 lutego 2021 roku podjęła następujące wnioski:
Komisja przyjęła do wiadomości
1. Sprawozdania z wykonania GPPiRPA oraz GPPN za 2020 r.
Sprawozdania omówiła Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego Pani
Marzena Wróbel, w dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, B. Kanarski.
2. Informację nt. realizacji inwestycji w Gminie Głuchołazy za 2020 r.
3. Informację o realizacji zadań z zakresu inicjatyw lokalnych za 2020 r. oraz plany na
2021 r.
4. Opinie w sprawie projektów uchwał:
a. Opinia Komisji w sprawie wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego
oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
b. Opinia Komisji w sprawie powierzenia Gminie Prudnik zadania publicznego
polegającego na świadczeniu usług, które zapewnia Środowiskowy Dom
Samopomocy w Prudniku.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
c. Opinia Komisji w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków
zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
d. Opinia Komisji do projektu uchwały uchylającej uchwałę w sprawie postanowienia
o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie
zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
e. Opinia Komisji w sprawie zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Głuchołazy.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
f. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia
szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
g. Opinia Komisji w sprawie zmian w Lokalnym Programie Rewitalizacji dla Gminy
Głuchołazy na lata 2016 – 2023.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
h. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie uchwalenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar wsi
Biskupów.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
i. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie Regulaminu
korzystania z parków na terenie Głuchołaz.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
j. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania z gminnego obiektu użyteczności publicznej – Wieży Bramy
Górnej w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
k. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania ze Stadionu Miejskiego w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
l. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia
regulaminu korzystania z Kompleksu Rekreacyjnego „Nad Białką” w Głuchołazach.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
ł. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie
wprowadzenia Regulaminu Targowiska Miejskiego.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
m. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyboru
przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
- przyjęcie uchwały bez poprawek
n. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie rozpatrzenia
petycji dotyczącej niedoboru witaminy D.
- Petycja została wycofana przez autora petycji.
5. Wnioski
W związku z pismem przekazanym przez Pana Burmistrza o zajęcie stanowiska, dotyczącego wniosku Komisji Sportu o wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40 km/h na obszarze całego miasta Głuchołazy, Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego odrzuciła wniosek, / 5 Radnych było przeciw, głosowało 5 Radnych /.
6. Wolne Wnioski
- W związku z ograniczeniami spowodowanymi COVID – 19, a zaplanowanym tematem pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego w miesiącu marcu 2021 r. „Analiza wydatków poniesionych na wynagrodzenia Centrum Kultury w Głuchołazach za 2020 r.” celem dogłębnego rozpatrzenia w/w tematu Komisja wnioskuje do Pana Burmistrza o przeprowadzenie kontroli przez kontrolera z Urzędu Miejskiego obejmującej wskazane zagadnienia. Szczegółowy zakres kontroli zostanie uwzględniony w porozumieniu z Panem Burmistrzem i Przewodniczącym Komisji.
2. Komisja wnioskuje o zaproszenie Dyrektora Centrum Kultury w Głuchołazach na
Najbliższą Sesję Rady Miejskiej w Głuchołazach w sprawie wyjaśnienia sytuacji jaka
miała miejsce w dniu 13.01.2021 r. w Foyer Centrum Kultury.
7. Sprawy bieżące
W posiedzeniu komisji uczestniczył Burmistrz Głuchołaz Pan Edward Szupryczyński, w związku ze zdarzeniem w Centrum Kultury 13.01.2021- zaparkowanym samochodem w Foyer Biblioteki.
W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, M. Koszut, B. Kanarski, B. Reszka, K. Pach-Gomulnicka, L. Stadnik.
W posiedzeniu komisji uczestniczył również radny Pan Daniel Szenawa.
Ad.6
Na tym zakończono posiedzenie członków komisji.
Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.