Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Protokół nr 22 Komisja Budżetu 21.01.2021

Protokół Nr 22/21

 

 

 

 

z posiedzenia członków Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego, które odbyło się w dniu 21 stycznia 2021 r. o godz. 09.00 w trybie art. 15 zzx ust.1 i 2 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.  Czas trwania komisji od godz. 9.00 do 11.30

 

Temat posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Opracowanie planu pracy komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach na 2021 r.
  4. Sprawozdanie z działalności komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach za 2020 r.
  5. Zaopiniowanie materiałów na sesję.
  6. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
  7. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad.1

Otwarcia spotkania dokonał Przewodniczący Komisji Adam Łabaza. Przywitał przybyłych na posiedzenie członków komisji i stwierdził quorum.

 

Ad.2

Przewodniczący Komisji Adam Łabaza – przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za przyjęciem Protokołu z poprzedniego Posiedzenia Komisji?

Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

 

Ad.3

Plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na 2021 r. przedstawił Przewodniczący komisji Pan Adam Łabaza.

Do wstępnego planu pracy, który był przekazany do wiadomości członkom komisji pocztą służbową, dodano dwa tematy:

w miesiącu luty – Analiza wydatków poniesionych na remont toalet w Szkole Podstawowej w Nowym Świętowie

w miesiącu marzec – Analiza wydatków poniesionych na wynagrodzenia Centrum Kultury w Głuchołazach za 2020 r.

Członkowie komisji nie wnieśli uwag, plan pracy został jednogłośnie przyjęty, głosowało 6 radnych.  

 

Ad.4

Sprawozdanie z działalności komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego za 2020 r. przedstawił Przewodniczący komisji Pan Adam Łabaza, członkowie komisji nie wnieśli uwag, sprawozdanie zostało jednogłośnie przyjęte, głosowało 6 radnych.  

 

 Ad.5

Przewodniczący komisji Adam Łabaza – przechodzimy do zaopiniowania materiałów                 i projektów uchwał.

 

I.  Głosowanie Projektów Uchwał

 

  1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie       Gminy Głuchołazy na 2021 rok.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko.

W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, M. Skupień.

Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

2.  Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany wieloletniej   

    prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025.

Projekt uchwały omówił Skarbnik Miasta Pan S. Deko.

    Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest za?   

    Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

3.   Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do

  sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar  

  wsi Podlesie.

Projekt uchwały omówił Naczelnik Wydziału Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego Pan Przemysław Zborowski.

W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, B. Kanarski.

  Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa    

  jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

  1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia zasad        i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych dotyczących Budżetu Obywatelskiego Gminy Głuchołazy.                                    

Projekt uchwały omówił Z-ca Burmistrza Pan Roman Sambor.

W dyskusji udział wzięli radni: A. Łabaza, M. Koszut, B. Kanarski, M. Skupień.

  Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa   

  jest za? Za głosowało 5 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Głosowało 6 radnych.

  1. Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia  planów

      pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach na 2021 rok.                                                                                                                      

    Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa jest   

    za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

  1.  Rozpatrzenie i głosowanie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na  

       umieszczenie tablicy pamiątkowej.

 Przewodniczący komisji Adam Łabaza przechodzimy do głosowania. Kto z Państwa  

 jest za? Za radni głosowali jednogłośnie. Głosowało 6 radnych.

 

 Ad.6

Komisja Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu, które odbyło się w dniu 21 stycznia 2021 roku podjęła następujące wnioski:

 

 

Komisja przyjęła do wiadomości 

1.  Sprawozdanie z działalności stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach za 2020 r.

2.  Sprawozdanie z działalności Żłobka Miejskiego w Głuchołazach za 2020 r.

 

3. Opinie  w sprawie projektów uchwał:

 

         a. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w 

             budżecie Gminy Głuchołazy na 2021 r.

             - przyjęcie uchwały bez poprawek      

        

         b. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmiany 

             wieloletniej prognozy finansowej dla Gminy Głuchołazy na lata 2021-2025.

             - przyjęcie uchwały bez poprawek

        

         c. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia    

             do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego   

             obszar wsi Podlesie.

             - przyjęcie uchwały bez poprawek

 

         d. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia

             zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych dotyczących Budżetu  

             Obywatelskiego Gminy Głuchołazy.           

             - przyjęcie uchwały z poprawkami   

            

             Komisja wnioskuje o wskazanie procedur uszczelniających system głosowania

             elektronicznego online. 

 

         e. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia

             planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej w Głuchołazach na 2021 rok.                     

             - przyjęcie uchwały bez poprawek

  

         f. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia

             zgody na umieszczenie tablicy pamiątkowej.              

             - przyjęcie uchwały bez poprawek      

 

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczył Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska Pan Jarosław Feret odpowiadał na pytania w związku z ochroną środowiska i planowanym stanowisku, osoby - doradcy energetycznego, oraz w związku z kończącą się w czerwcu 2021 r. umową odbioru odpadów komunalnych.

W dyskusji udział wzięli: A. Łabaza, B. Kanarski.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczył również Komendant Straży Miejskiej Pan Tomasz Dziedziński odpowiadał na pytania radnych w związku z bezpieczeństwem w Gminie Głuchołazy, oraz konstruowanym na posiedzeniu wolnym wnioskiem Komisji.

  

        

 

     

Wolne Wnioski

    

  1. Komisja wnioskuje, o zabezpieczenie w budżecie Gminy Głuchołazy środków               o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł na remonty i naprawę rowów, które wymagają oczyszczenia i konserwacji, ze szczególnym uwzględnieniem w pierwszej kolejności terenów które zostały dotknięte podtopieniami.

 

  1. Komisja wnioskuje do Burmistrza Głuchołaz o przeprowadzenie postępowania

wyjaśniającego dotyczącego zaparkowanego samochodu osobowego koloru niebieskiego w holu głównym nowego obiektu Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Głuchołazach, ul. Boh. Warszawy 7, kto wyraził zgodę na wjazd tego samochodu, wyciągnięcie konsekwencji prawnych i służbowych.

Zdarzenie miało miejsce w dniu 13.01.2021 r. i zostało zarejestrowane w postaci cyfrowych zdjęć i przesłane Komisji w celu podjęcia stosownych działań.

W związku z powyższym wnosimy o wyjaśnienie okoliczności zaistniałego zdarzenia, wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec osoby (osób), która dopuściła się rażącego złamania przepisów o ruchu drogowym, naruszenia ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz naruszenie przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w zakresie narażenia pracowników na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia          albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.

Do wniosku Komisja załącza wydrukowane zdjęcia 3 szt.

   

 

 

Ad.7

Na tym zakończono posiedzenie członków komisji.

Przebieg posiedzenia zapisano na nośniku elektronicznym, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Protokołował: Krzysztof Śreniawa
Przewodniczył: RyszardUdziela