Gmina Głuchołazy

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Mienia i Zagospodarowania Przestrzennego

Pracą Wydziału kieruje Naczelnik - mgr Przemysław Zborowski, a w czasie jego nieobecności wyznaczony pracownik.

 

          Do zakresu działania  Wydziału należy:

  1. prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
  2. koordynowanie gospodarki lokalami komunalnymi,
  3. tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy,
  4. gospodarka nieruchomościami komunalnymi, a w szczególności:

 

  1. realizowanie   obowiązków   dotyczących   gminnego   zasobu   nieruchomości   określonych   w ustawie o gospodarce nieruchomościami,
  2. przygotowywanie projektów uchwał o nabyciu mienia na własność Gminy i o zbyciu mienia komunalnego,
  3. zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub wieczyste użytkowanie, a także powierzanie administrowania gruntami komunalnej jednostce organizacyjnej,
  4. dokonywanie zamiany gruntów,
  5. przygotowywanie   decyzji   o przekazaniu   w zarząd   gruntów   komunalnych   komunalnym   jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej,
  6. przygotowywanie   zezwoleń   Burmistrza   na   zawarcie   umów   o przekazaniu   nieruchomości   między jednostkami komunalnymi nieposiadającymi osobowości prawnej, bądź umów o nabyciu nieruchomości,
  7. przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu prawa zarządu, o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  8. przyjmowanie wniosków o przejęcie zbędnych nieruchomości lub ich części,
  9. opracowywanie projektów zarządzeń o przeznaczeniu do sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych,
  10. ustalanie opłat rocznych za grunt oraz za wykorzystanie gruntu niezgodnie z przeznaczeniem,
  11. dzierżawa gruntów komunalnych,

 

  1. regulowanie stanu prawnego nieruchomości, w tym wykonywanie obowiązków określonych w ustawie o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  2. prowadzenie spraw z zakresu przekształcenia i prywatyzacji mienia komunalnego,
  3. prowadzenie postępowania w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych oraz obiektów mieszkalnych i użytkowych,
  4. prowadzenie postępowania w sprawie sprzedaży lub oddawania w wieczyste użytkowanie działek budowlanych pod budownictwo mieszkaniowe, handlowo – usługowe i rzemieślnicze,
  5. przygotowanie oświadczeń Burmistrza o wykonywaniu prawa pierwokupu,
  1. prowadzenie postępowania w sprawach pozbawienia prawa użytkowania mienia gminnego,
  2. prowadzenie postępowań dotyczących podziału i rozgraniczenia nieruchomości,
  3. przygotowywanie wniosku o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne,
  4. zapewnienie gruntów pod ogrody działkowe,
  5. przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówienia na zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym,
  6. kontrola i nadzór nad działaniami remontowymi w gminnym zasobie mieszkaniowym
  7. sprawdzanie i akceptowanie faktur i zleceń do zapłaty za prace zlecane przez wydział,
  8. wnioskowanie i przygotowywanie propozycji ewentualnych zmian w planach rzeczowych i finansowych,
  9.  udział w okresowych przeglądach stanu technicznego budynków będących w zasobie mieszkaniowym gminy,
  10. przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie: decyzji o warunkach zabudowy i ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  11. realizacja zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym dotyczących studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  12. realizacja zadań wynikających z art. 18-20 ustawy Prawo Energetyczne, w tym ukierunkowanych na rozwój odnawialnych źródeł energii na terenie gminy,
  13. nadzór nad zabytkami kultury materialnej, pomnikami pamięci narodowej, oraz prowadzenie rejestrów i dokumentacji,
  14. przygotowywanie projektów decyzji i dokumentów niezbędnych do jej wydania w zakresie: zezwoleń na ustawianie reklam, plansz i elementów dekoracyjnych, na terenach należących do Gminy,
  15. sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowisk miejskich,
  16.  prowadzenie postępowań dotyczących naliczenia należnych gminie opłat planistycznych i adiacenckich,
  17. Prowadzenie wymiaru opłat administracyjnych oraz cywilnoprawnych związanych z korzystaniem z nieruchomości gminnych z wyłączeniem mienia, którym w imieniu Gminy gospodarują gminne jednostki organizacyjne.”
Metryczka
  • wytworzono:
    12-01-2018
    przez: Paweł Będzmirowski
  • opublikowano:
    12-01-2018 07:19
    przez: Paweł Będzmirowski
  • zmodyfikowano:
    29-01-2018 10:38
    przez: Paweł Będzmirowski
  • podmiot udostępniający:
    Gmina Głuchołazy
    odwiedzin: 429
Dane jednostki:

Gmina Głuchołazy
48-340 Głuchołazy
ul. Rynek 15
NIP: 753-23-82-690 REGON: 531412792
Numer konta: 12 8891 0000 2015 6507 9312 0001

Dane kontaktowe:

tel.: 77 40 92 100
fax: 77 40 92 101
e-mail: umig@glucholazy.pl
strona www: glucholazy.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×